God søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God søndag fra Ris

Etter et særdeles hyggelig rakfisklag er det nå 02:30 greit å avslutte selskapet og ønske en riktig fin søndag. Spennende å se hva dagen bringer om noen få timer. Nyt!

Last edited:
Re: God søndag fra Ris

Altfor. Jævlig. Tidlig.

Mye folk på OSL tidlig en søndag morgen, men brukbar flyt. Måtte vente litt på å få levere kofferten, men det var det hele.. Security var grei.

Kryss fingra for at det går greit i AMS. Blir 787-10 for første gang.

31ec2dded6e40088a35760b5bedcfa9c.jpg

Morn fra Kolsås. Oppstandelse 0620 så begynner å bli akseptable tider. I dag må stua og (delvis) kjøkkenet tømmes da det mandag morgen kommer et par folk og river opp gulv og benkeplate. Satser på at de legger nytt etterhvert også

God morgen fra Hvalstad. Ryktes oppstandelse rundt 6:20 her også, men storebror klarte hjelpe lillebror med å fyre opp padden, så jeg heller kunne våkne 7:30 ferdig sovet. Endel ryddeprosjekter på programmet i dag, samt det skal kokes kraft på hummerne fra i går. Ha en fin dag

God morgen fra Lillestrøm! :)

Her våknet man klokken 6 og det var fint å sove så lenge. Flott tur opp fra Zürich i går og Helvetic airways leverte bra. Fikk samme maskin og sete var også akkurat det samme som ned på torsdag, 2F første rad høyre side.
Servering var bra med varm middag og kake til dessert. Servering ble holdt litt igjen etter avgang da det var litt dumper på veien, ikke så mye men maten hadde ikke holdt seg på bordet, og det er dumt. ;)
Tiltalt ved etternavn av en svært hyggelig kabinsjef og etter å ha parkert remote på OSL var det kapteinen som delte ut sveitsisk sjokolade. Så super tur! :)
Vi rakk også en fottur i Baden i går før utsjekk fra hotellet.

Ha en ekstra best søndag! 20221105_174000.jpg20221105_184802.jpg20221105_184815.jpg20221105_174347.jpg20221105_174929.jpg20221105_095727.jpg20221105_100341.jpg20221105_095434.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra en hytte I skogen. Her tror jeg de siste la seg sånn ca i 6 tiden så vet ikke jeg. Jeg har det iallfall ok. Men jeg må avgårde litt tidlig så får vel vaske min del etterhvert. Med buss en gang i timen er det litt begrenset med muligheter.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

God søndag fra Ris

Da var vi her ... problemfri transfer, men godt vi var et kvarter før ruta .. Her trenger man hvert minutt. Fra fjernparkering til G9 tar det lett 45 minutter.

Ok tur fra Oslo. Frokosten besto av en skive bananbrød. Håper på litt mer ombord i denne 787-10'ern.

7ac19c360489e622e7c63633bcc43530.jpg

Last edited:

God morgen fra Brussel. Litt klabb og babb i natt med bråk fra naborommet så jeg måtte pakke sakene og bytte rom sånn rimelig sent. Men allikevel er vel formen sånn nogenlunde. Tror mer generelt at det å stå på messe i helgene kombinert med crazy reise og vanlig kontor er noe jeg begynner å bli for gamm... uhm... litt lei av. :)

Viktigste av alt er imidlertid at jeg skal hjem i kveld og ikke være "Fantomet" på 2,5 uker. Det blir ekstra best.

Ha en stilig søndag

God morgen fra Haugeby, her ble en velsignet med en lang natts søvn og oppstandelse først etter 09. Nå gjenstår det bare å bestemme seg for fly eller bil over fjellet, bør bli en bra søndag uansett. :)

Hola fra Knausen. 12.15 klokker vi inn frokosten avsluttet. Egg og bacon til 7 pax og dobbel runde mimosa på de "voksne". Kjenner markaturen godt i bena og skal myke de opp med en gåtur til sentrum med fem unger på slep.

I dag er det en massiv lamme-lasagne på menyen og prøve å lade opp til en massiv uke med tre middager, tur til Bergen og 12 møter. Snart helg.

07CE1D53-DB06-4F09-9D2B-7ABFEB88BBE5.jpeg

God morgen fra Lommedalen. Sov litt lenge, etter gårsdagens feiringer. Begynte alkoholinntaket i går alt kl 14 i vip avdelingen på Ullevål, ved siden av kongeboksen. Det ble avsluttes ved midnatt på Onkel Blaa. Jeg inntok dermed mer alkohol i går en de foregående 3 måneder til sammen. Jentene våre gav laget fra bergen god motstand, spesielt i første halvdel av andre omgang spilte de virkelig bra. Hadde det ikke vært tradisjon for at beste spiller alltid tildeles en på vinnerlaget, ville Sunniva i Stabæks mål vunnet den prisen med god margin. Hun er Norges fremtidige landslagskeeper og kommer nok til å holde den posisjonen i mange år. Hun er tross alt bare 20år. Privat er hun veldig beskjeden og blir flau over alt skryten hun får. Etter banketen tok vi innleid buss til Onkel Blaa, der festen fortsatte. Da gutta tapte cupfinalen i 2008 var det en stille og avdempet stemning. I år var det høy stemning. Jentene var på scenen i lengre tid og sang og feiret ett sølv og en sesong som har vært over all forventning.
Dette var Stabæk jentenes fjerde cupfinale og første tap og dette var min 3dje cupfinale bankett. Vår første, da vi slo Røa i 2011 var vi på samme Nachspiel og det har alltid vært en hyggelig stemning etter kampen. Ikke så i år. I år var det bergensere på cupfinalen. Makan til ufordragelig folkeferd skal man lete langt ned på kontinentet etter. Det verste var vel oppførselen under nasjonalsangen. Vi skiftet fra varme klær til finklær i en gammel garderobe i kjelleren, den hadde noen gutter fra bergen "okkupert". De slang dritt og og yppet til bråk og var så usmakelige og respektløse som bare bergensere klarer å være. Det var hakket bedre i damegarderoben, men også der oppførte de seg så ufordragelig som bare dette møkkafolket kan. På banketten var det også en helt annen stemning en det pleier å være, hoying og skriking og synging. Men sånn er det vel når de kommer fra en by der 288.000 mennesker lider av et enormt mindreverdighetskompleks og samtidig er kroniske skrytepaver uten at de på idrettsfronten har noe særlig å skryte av.

Nå kommer snart min far og henter oss, så skal vi ned å hente bilene som be satt igjen i går, før vi skal til Hosle å se Øvervoll-Hosle spille kvallikk kamp mot Jon Arne Riises Avaldsnes om den siste plassen i Toppserien i 2023. Min far var blandt de 13 guttene som i 1955 stiftet Øvervoll Ballklubb og er hedersmedlem i klubben så dette blir spenenede.

God morgen fra Lommedalen. Sov litt lenge, etter gårsdagens feiringer. Begynte alkoholinntaket i går alt kl 14 i vip avdelingen på Ullevål, ved siden av kongeboksen. Det ble avsluttes ved midnatt på Onkel Blaa. Jeg inntok dermed mer alkohol i går en de foregående 3 måneder til sammen. Jentene våre gav laget fra bergen god motstand, spesielt i første halvdel av andre omgang spilte de virkelig bra. Hadde det ikke vært tradisjon for at beste spiller alltid tildeles en på vinnerlaget, ville Sunniva i Stabæks mål vunnet den prisen med god margin. Hun er Norges fremtidige landslagskeeper og kommer nok til å holde den posisjonen i mange år. Hun er tross alt bare 20år. Privat er hun veldig beskjeden og blir flau over alt skryten hun får. Etter banketen tok vi innleid buss til Onkel Blaa, der festen fortsatte. Da gutta tapte cupfinalen i 2008 var det en stille og avdempet stemning. I år var det høy stemning. Jentene var på scenen i lengre tid og sang og feiret ett sølv og en sesong som har vært over all forventning.
Dette var Stabæk jentenes fjerde cupfinale og første tap og dette var min 3dje cupfinale bankett. Vår første, da vi slo Røa i 2011 var vi på samme Nachspiel og det har alltid vært en hyggelig stemning etter kampen. Ikke så i år. I år var det bergensere på cupfinalen. Makan til ufordragelig folkeferd skal man lete langt ned på kontinentet etter. Det verste var vel oppførselen under nasjonalsangen. Vi skiftet fra varme klær til finklær i en gammel garderobe i kjelleren, den hadde noen gutter fra bergen "okkupert". De slang dritt og og yppet til bråk og var så usmakelige og respektløse som bare bergensere klarer å være. Det var hakket bedre i damegarderoben, men også der oppførte de seg så ufordragelig som bare dette møkkafolket kan. På banketten var det også en helt annen stemning en det pleier å være, hoying og skriking og synging. Men sånn er det vel når de kommer fra en by der 288.000 mennesker lider av et enormt mindreverdighetskompleks og samtidig er kroniske skrytepaver uten at de på idrettsfronten har noe særlig å skryte av.

Nå kommer snart min far og henter oss, så skal vi ned å hente bilene som be satt igjen i går, før vi skal til Hosle å se Øvervoll-Hosle spille kvallikk kamp mot Jon Arne Riises Avaldsnes om den siste plassen i Toppserien i 2023. Min far var blandt de 13 guttene som i 1955 stiftet Øvervoll Ballklubb og er hedersmedlem i klubben så dette blir spenenede.

Godt å lese at noen e så dårlig taper som du e :) gjør seieren enda deiligere

Det ble en særs rolig feiring på meg i går etter gårsdagens cupfinaleseier. Vi kjørte ganske enkelt rett hjem etterpå. Selv om formen er rimelig bra for tiden er det lite aktuelt å drive med festingen utover kvelden og natten. Det er beklagelig at en del av bergenserne ikke kan oppføre seg på kamp. Vanlig folkeskikk bør da være en selvfølge også på kamp. Ellers er jeg enig i at Stabæk keeperen var banens beste. Hun vartet opp med flere fantomredninger.

God ettermiddag fra Bristol. Her har jeg fått sen utsjekk til klokken 17.00, og det kommer godt med på en sådan dag. :p

Klarte å stable kroppen på beina i tide til frokosten, og nå ligger jeg bare på senga og slapper av med sesongens første julebrus. Fly tilbake til Stavanger i kveld. :) Ha en fin søndag!

Javel, da var man hjemme. Vill glede av de firbente. De tobente kom litt i bakgrunnen.

Kofferten ble liggende i Amsterdam, men kommer med neste flight og blir levert med Uber i morgen. Ante muffens da vi landet og Airtag’en ikke sjekket inn. Siste hit var dessuten fra AMS omtrent ved avgangstid for den senere avgangen, og det fikk jeg bekreftet da jeg kom på bagasjekontoret til Delta. Så den funker panser.

Grei tur over i Comfort i en smekkfull 787-10. Måltidene var godt skalert ned siden sist. Ingen smør eller dressing til salat f.eks .. I tillegg til frokostkakestykket fra Oslo. Så det er ikke bare SAS som kutter der de kan.

Velvel .. Tid for middag ..

Back