God søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God søndag fra Ris

God morgen fra kjøkkenet hjemme på Ris. Snart skal kofferten pakkes og kursen settes mot Røros og bortekontorering i noen dager. Nok av kilometer igjen flr leasingen går ut 9. august så da blir det i alle fall bil denne turen - kanskje rekker jeg en til. Grått i hovedstaden…men meldt sol lenger nord.

Re: God søndag fra Ris

God morgen fra Tjøme. Dagens prosjekt blir å hente bilen der det var fest i går. Mulig det kan kombineres med en løpetur. Solen skinner. Ha en fin dag

Morn fra Berlin. Hjemreise i dag men trenger ikke toget ut til flyplassen før kl 13, og da venter både ny flyplass (BER) og nytt selskap (Flyr). Innen den tid tar man seg nok en lenger lunch i behagelig sommervær

God formiddag. Vil bare dele dette fine bildet tatt i går kveld av OH-CER ved Inari.

Attachments

• 294086699_449474947038674_3872060477353629273_n.jpg
    294086699_449474947038674_3872060477353629273_n.jpg
    101.3 KB · Views: 249

God dag fra Lerwick. Etter en gårsdag som var preget av litt dårlig planlegging ser det noe lysere ut i dag. Ikke mye altså, men litt. Vi trodde det skulle være rimelig grei skuring å ramle inn på "Pedros bilutleie og camping"-type firmaer og få leid en bil for en dag eller to. Men det burde ihvertfall jeg ha visst at ikke kom til å funke. Så alt var booket opp, til og med taxi selskapene hadde ikke tid til å ta oss med på sightseeing. Heldigvis var det finvær og de solgte øl.

I dag skal vi videre med Loganair til Kirkwall, og han i lobbyen her hadde en kompis med bil som skal kjøre oss rundt 2-3 timer for drøyt 50 pund først. Så da blir det noe sightseeing ihvertfall.

I Kirkwall venter det muuuuligens en bil. Vi er på venteliste hos Avis og er lovet svar innen ca 40 timer etter vi har forlatt Storbrittania. :)

Kort sagt, åjåjåj så mye mer elegant ting hadde vært om jeg hadde satt på tenkehatten litt bedre. Det er et par små hull i denne reiseplanen vår.

Vel vel, ha en fin en alle sammen

@Fnate: Egentlig ikke så veeeldig mye å se på rundt Kirkwall, men det italienske kapellet ved Scapa Flow er litt artig. Så har du jo også den obligatoriske flyturen fra Westray til Papa Westray.
God tur!

@Fnate: Egentlig ikke så veeeldig mye å se på rundt Kirkwall, men det italienske kapellet ved Scapa Flow er litt artig. Så har du jo også den obligatoriske flyturen fra Westray til Papa Westray.
God tur!

Takk for tips. Flyruta hadde vært knall, og jeg har sett på den men det ble litt vanskelig å planlegge inn her. Da måtte vi hatt en ekstra dag.

G’morgen fra terrassen, hvor bikkjesnacks og kaffe finnes i overflod.

Fortsatt litt tid før svigerbeistet begynner å knurre i hiet sitt, så nyter hanegal, fuglebråk og eselknegging før resten av orkesteret setter inn.

God ettermiddag fra Lillestrøm! [emoji4]

Dag to i ferien ble ikke brukt til fotografering fra fly. Den ble brukt til fotografering av bier. Ikke så lett alltid, men er brukbart fornøyd i dag egentlig. [emoji4]

Ha en super søndag! [emoji106]20220724_131023.jpg20220724_131021.jpg20220724_131019.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God søndag fra Oslo. Her har man gjort i grunn ganske lite. Får vel kanskje komme meg ut en tur. Litt forfjamsa ble jeg da jeg ble oppringt av sentralbordnummeret til sykehuset litt før 10 tiden i dag morres. Lurte på hva det kunne være. Nei var bare en der som lurte på om jeg kunne ta en nattvakt natt til mandag. Takket høflig nei til det, den aktuelle avdelingen er ikke blant mine favoritter, ja så er det nattevakt og da hvor man ofte har mer enn nok med å prøve og aktivisere seg selv, om alt ellers er stille og rolig. Antar de bare har fiksa det sånn at utgående anrop viser sentralbordnummeret liksom, det blir iallefall et håpløst prosjekt om man ringer tilbake og sier man ble oppringt av dette nummeret.

Morn fra Berlin. Hjemreise i dag men trenger ikke toget ut til flyplassen før kl 13, og da venter både ny flyplass (BER) og nytt selskap (Flyr). Innen den tid tar man seg nok en lenger lunch i behagelig sommervær

BER ber om oppmøte minimum 2 1/2 time før avgang, vi var der nesten 3t tidligere. Flyr innsjekk åpner tydeligvis ikke før 2t før avgang...

God dag fra Lerwick. Etter en gårsdag som var preget av litt dårlig planlegging ser det noe lysere ut i dag. Ikke mye altså, men litt. Vi trodde det skulle være rimelig grei skuring å ramle inn på "Pedros bilutleie og camping"-type firmaer og få leid en bil for en dag eller to. Men det burde ihvertfall jeg ha visst at ikke kom til å funke. Så alt var booket opp, til og med taxi selskapene hadde ikke tid til å ta oss med på sightseeing. Heldigvis var det finvær og de solgte øl.

I dag skal vi videre med Loganair til Kirkwall, og han i lobbyen her hadde en kompis med bil som skal kjøre oss rundt 2-3 timer for drøyt 50 pund først. Så da blir det noe sightseeing ihvertfall.

I Kirkwall venter det muuuuligens en bil. Vi er på venteliste hos Avis og er lovet svar innen ca 40 timer etter vi har forlatt Storbrittania. :)

Kort sagt, åjåjåj så mye mer elegant ting hadde vært om jeg hadde satt på tenkehatten litt bedre. Det er et par små hull i denne reiseplanen vår.

Vel vel, ha en fin en alle sammen

Hvis man er bare LITT interessert i arkeologi og historie, er det masse spennende å se på Orknøyene. Skara Brae er et must, men også mange 3-4000 år gamle gravkamre m.m.
Da jeg var der for noen år siden forsøkte jeg å få tatt den «verdens korteste flytur», det var fullbooket, men fikk istedet tatt en flytur til North Ronaldsey pluss sightseeing der, en kjempefin opplevelse.😎

Hvis man er bare LITT interessert i arkeologi og historie, er det masse spennende å se på Orknøyene. Skara Brae er et must, men også mange 3-4000 år gamle gravkamre m.m.
Da jeg var der for noen år siden forsøkte jeg å få tatt den «verdens korteste flytur», det var fullbooket, men fikk istedet tatt en flytur til North Ronaldsey pluss sightseeing der, en kjempefin opplevelse.😎

Tusen takk for tips. Det er akkurat dette vi ser etter. Så nå var det deilig å åpne AVIS appen og se at bestillingen virker å ha blitt godtatt

Viste seg forøvrig at "taxisjåføren" i dag slett ikke ville ta oss med på sightseeing, men snarere kjøre oss til en bil vi skulle få leie. Dermed endte dette bra og med roadtrip i dag også.

Så nå var det deilig å åpne AVIS appen og se at bestillingen virker å ha blitt godtatt

Men det var den ikke. Null bil. De hadde bare glemt å gi beskjed. Maaaakan.

Hei fra en noe utilpass fyr på Lago Mar. Virker som len av de andre gjestene ikke er vant til folk som pælmer bort håndklær fra "reserverte" solsenger.

Fantastisk lunsj på gode gamle Smith & Wollensky og nå middag oppe i Fort Lauderdale.

32CFD235-BF9D-4445-B984-B7C8393CF927.jpeg

444FF275-8CF2-4E2D-A577-053040B0D5AD.jpeg

Back