God søndag fra Alaska 74

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
God søndag fra Alaska 74

….tungt å forlate jentene i 87 Fahrenheiter og strålende sol, hjem til regn og 42 F :drunk:
TSA var unnagjort på 2 minutter - PSP er en flyplass en kan like, 50% utendørs areale - selv den obligatoriske IPA (lokal) ble inntatt utendørs (uteipa) - prisen for en Pint var 50% av San Jose. Ser Chester ligger på final nå - 10 minutter sen som nok flyes inn opp til Seattle. WestJet pushet akkurat flight # 4 i dag - tydelig at Kanada trafikken er tilbake.
Men dette er ikke et sted for Fluxie og «the anti maskers» her er det ingen bønn - Mask up or stay Home!!

Attachments

• D390E7A6-FD63-4390-9C2B-2B519EF54182.jpeg
    D390E7A6-FD63-4390-9C2B-2B519EF54182.jpeg
    225.5 KB · Views: 255
Re: God søndag fra Alaska 74

God morgen fra Stockholm sentrum! Her regner det i dag, men man skal bare reise hjem. Fikk gått en runde i går i hvertfall. :) Etterhvert ned til frokost og deretter Arlanda og SAS Plus hjem.
Ha en fin søndag alle sammen!

God søndag fra Alaska 74

God morgen fra Asker. Her fikk jeg sove til over 7, selv om det var min tur til å stå opp. Inntil videre går det i skjerm og espresso. Med et ankommende besøk i løpet av dagen får vi fyre opp vaffelpressa. Og etter noen dager hvile og tøying så er kanskje begge bena klare for en løpetur? Ha en fin dag

God morgen fra Mjøndalen! Her er man i gang med dagen rundt 7. Unger som skal ha fôr, og en maskin med skittentøy som skal vaskes. Anti-maskers som man blir fremstilt som over er vel å ta det litt langt, jeg bruker masker når det er påbudt, men fortrekker uten. Vil vel ikke kalle meg anti-maskers av den grunn...? Neste uke er det en del reiseaktivitet både med GoAhead, SAS og WF, og jeg synes det er digg at man kan reise uten munnbindstyret. Uansett en maske- og pandemifri dag ønskes fra Mjøndalen.

Last edited:

Morn fra Roma, her er det maske så fort man er under tak omtrent, òg måtte vise koronapass for å komme inn på øl-bar i går. Måtte også vise koronapass for å komme inn på museene i Vatikanet, som teknisk sett gjør det til eneste grensekrysning jeg har hatt som krevde det.

Fyrte i gang en utmerket fire-retters i går, men er snart klar for å finne en panino det en espresso, før man plassere baken i et lyntog til Firenze. Satser på å finne ett stykk lillesøster der

….tungt å forlate jentene i 87 Fahrenheiter og strålende sol, hjem til regn og 42 F :drunk:
TSA var unnagjort på 2 minutter - PSP er en flyplass en kan like, 50% utendørs areale - selv den obligatoriske IPA (lokal) ble inntatt utendørs (uteipa) - prisen for en Pint var 50% av San Jose. Ser Chester ligger på final nå - 10 minutter sen som nok flyes inn opp til Seattle. WestJet pushet akkurat flight # 4 i dag - tydelig at Kanada trafikken er tilbake.
Men dette er ikke et sted for Fluxie og «the anti maskers» her er det ingen bønn - Mask up or stay Home!!

Eg kjem til deg! Ingen ting er som strenge smittevernsregler, jo strengere jo bedre føler jeg meg :lol:^_^

God morgen med hjemmelagede kanelboller uten melk og smør, og kaffe med oatly barista. Det er vekslende sol og regn, noe som gjør aktivitetene for dagen noe begrensa. Får pakke inn adventskalenderen til mannen, om ikke annet :spin

Hola fra Kollen.. Man-fluen tok såpass av at man måtte koste på seg en COVID test som bekreftet det Dragen mener - at det er man-flu. Forøvrig en ganske krenkende diagnose, men jeg er hvit man som pusher 50 så jeg kan fint holde kjeft.

Litt trist å ikke komme seg ut, men samtidig litt deilig lisvvstil som går ut på å slappe av, lage mat, spise maten, slappe av, lage mat, spise også controll C og P.

Nå er det 3.2 kilo svineknoker som trekker i spansk øl i fire timer før de skal grilles senere i dag. Bare litt kjipt at jeg ikke har luktesans.

Tilltak eller ikke, her i gården følger vi myndighetene og gjør det de ønsker.

Eg kjem til deg! Ingen ting er som strenge smittevernsregler, jo strengere jo bedre føler jeg meg :lol:^_^

Omtrent bare på fly og flyplasser dette fortsatt gjelder. Til tross for åpne sportsarrangementer og annen moro er smittetallene i fritt fall, og det er vel bare et tidspørsmål før disse følger etter.

Og kun kort tid til ‘slusene åpner’ fra Europa og andre steder. Og bookingtallene har eksplodert. For oss id-pax begynner det igjen å bli en utfordring å krysse Atlanteren, allerede fra dag 1.

Velvel, allerede lyst ute. I dag på denne tiden var det mørkt. Rare greier …

Omtrent bare på fly og flyplasser dette fortsatt gjelder. Til tross for åpne sportsarrangementer og annen moro er smittetallene i fritt fall, og det er vel bare et tidspørsmål før disse følger etter.

Og kun kort tid til ‘slusene åpner’ fra Europa og andre steder. Og bookingtallene har eksplodert. For oss id-pax begynner det igjen å bli en utfordring å krysse Atlanteren, allerede fra dag 1.

Ble litt usikker på hva du mener, men forstår det slik at smittetallene i USA stuper og at smittevernstiltak reduseres? Motsatt av Europa iallefall. Selv maskefornektende Nederland har nå innført strenge regler, smittetallene eksploderer i Europa og Tyskland har nå flere smittede pr. dag enn noen sinne i hele pandemien. 2G innføres mer og mer, og arrangementer lukkes ned igjen. Det vaksineres ikke nok, og med mer innendørs aktiviteter uten lufting eller luftrensing vil det bli en hard vinter.

Som jeg så fint pleier å si: det hjelper meg lite å holde meg 1m vekk fra ei bjørk, og å vaske hendene mine, når jeg er allergisk mot bjørkepollen. For akkurat som pollen, er også coronaviruset, luftbårent. (Og spres ved normal pusting, man må ikke hoste eller nyse for å utskille virus).

Jeg skal til LAX på onsdag, og der ser det ut som at både Biz og Plus er helt utsolgt. Det er så pass at jeg ikke får velge sete i Plus, da alt allerede er valgt! Jaja, blir vel plass på vingen.

God ettermiddag fra et regntungt Bergen. Ingen planer i dag annet enn å spise middag. Med sånt vær er det ikke mye mer å gjøre uansett.

Jeg skal til LAX på onsdag, og der ser det ut som at både Biz og Plus er helt utsolgt. Det er så pass at jeg ikke får velge sete i Plus, da alt allerede er valgt! Jaja, blir vel plass på vingen.
.

Helt uvitenskapelig, men ja, overalt jeg ser, både hos SAS og andre, er det de dyre plassene som forsvinner først. Mn godt for flyselskapene. Mye som må tas igjen.

Det er hos deg, her langs vestkysten er det 100% maskepaabud innendoers, ingen tegn paa at dette endres snart. Man laerte i fra sommerens tilbakefall etter at det ble loesnet pa maske paabud, noksaa parallell utvikling til det Norge naa gaar igjennom.

I California maa man ogsaa vise enten negativ test eller bevis paa vaksine for aa kunne spise innendoers paa Resturanter.

Vi har kommet dit at vi alle ser paa maske som en del av hverdagen, no Big deal, i gaar hadde jeg masken paa fra det jeg gikk inn i Terminalen i Palm Springs til jeg gikk inn doeren hjemme paa Bainbridge. Selv naar jeg drakk / spise ombord var masken kun halv veis av - akkurat som de andre ombord gjorde.

Back