.....utsikt til 767-en fra US som skal ta meg på sommerferie.
Forventningene er vel deretter (så vel som prisen...), men hard-produktet i C ser ikke så altfor forskjellig ut ift SK. Har en A330, en A321, og en CRJ også på programmet i dag, og skal om alt går etter planen teste alle envoy-setene ila. turen. Rapport kommer nok etterhvert!Mornings fra Sandaker. Her har man hatt en kort pitstopp hjemme i Oslo og om ikke lenge venter Tjøme. Ha en fin dag
Skal ikke det være noe av det mest slitne som trafikkerer Atlanteren?
God morgen fra OSL. Litt merkelig å fly fra Oslo når det er fint vær der. Skal fly gjennom 15 tidssoner og tilbake en sone før jeg kommer til flørste hotell på reisen.
Bagasjen er sjekket inn til Nukualofa, men det er usikkert hvor mange ganger jeg må sjekke den inn igjen underveis. Online innsjekking feilet og på OSL klarte de kun gi meg boardingkort for første flight. Om jeg skulle sjekke inn igjen bagasjen på Heathrow når jeg skal bytte flyselskap og terminal der visste de ikke i skranken, men de var sikre på at jeg skulle sjekke inn igjen i LAX, noe Air New Zealand sa at jeg ikke trengte.
Websiten til Heathrow gir også forskjelige forklaringer på hva jeg skal gjøre. Ja, jeg vet det er min egen skyld når jeg er så dum at jeg flyr via Heathrow.
Bagasjen er sjekket inn til Nukualofa,
Liker ikke at de ikke klarer gi konsistent informasjon. Har som sagt fått beskjed om både å ta ut bagasjen på LHR og at den ville bli videresendt automatisk.Skal dette være så vanskelig da? Du resier forhåpentligvis på en sammenhengende billett til Tonga, bagasjen er merket dit, den går uansett igjennom LHR (aldri hørt om at man må ta ut bagasje som er merket videre der) og på LAX må den ut (pga amerikansk regelverk). Slapp av, dette går helt fint.
Transiting Los Angeles on NZ2 or NZ 1 to/from London Heathrow
If you are continuing on the same aircraft on NZ2 or NZ1 on the same day you are still required to complete immigration processing however this will be done in a specially arranged transit lounge. You will not be required to collect your baggage or process through security and after immigration processing you will have access to the general terminal area (airside) including restaurants and if eligible the business class lounge until re-boarding the aircraft.
Please note that you are still required to meet all entry requirements including having a current visa or ESTA where applicable.
Robert, har vært ute for begge deler. AF via LAX fra CDG til PPT, rett igjennom. DL SYD-LAX og videre KL til OSL. Beskjed om å ta ut...