• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God palmelørdag

Someone

Moderator
Medlem
God palmelørdag

God morgen. Her skal jeg sørge for at barna får løpt fra seg, paddene er ladet og bilen pakkes, før vi stikker til fjells. Ha en fin dag

Last edited:
Re: God palmelørdag

God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Godt å våkne opp hjemme etter hele uken på reise. Ingen, absolutt ingen planer for helgen - nytelse. Tror jeg fyrer opp peisen til neste kaffekopp..og med det så ble det jo en plan allikevel.

God morgen fra Hotel ved spikersuppa. Arvingen var litt våken, men sovnet igjen.

Etterhvert skal vi vel ha frokost. Ble booket tur til Boston med avreise på onsdag i går noe som krever litt forberedelser. Vurderer tog ned til Washington, eller er leiebil mer stas?

Noen som vet om avbestillingsknappen hos sas nå virker på bonusreiser eller må en ringe?

God morgen fra Villa 6 på Dar Al Masyaf. Sov 11 (!) timer i strekk og kroppen roper etter en lang nydelig utendørs-frokost på loungen. Butleren vår i år er en italiener som så langt fortjener medalje.

I går ble det Pekingand på Zeng He ved vannkanten og den var episk. Zeng He er en ufattelig bra kinarestaurant med en urolig service og ikke minst utsikt.

Bare ti dager igjen, så her må det ni-nytes.

God morgen fra Riksen.

Her starter dagen 0600 med diverse målinger og prøver. Formen kjennes fin ut etter forholdene. Det bli bytte av post i dag da jeg skal overføres fra kirurigisk sengepost til medisinsk sengepost. Ellers tror jeg ikke det skjer så mye her i dag. Fysioterapeuten har gitt meg et treningsprogram så lit egentrening må til i løpet av dagen. I kveld blir det nok å kikke på fotball på fjernsynet og særlig Brann kampen.

God morgen fra hovedstaden.

Arvingen er oppe og spiller på sitt nye Lego Star Wars spill på Nintendoen. Senere i dag overflyttes han til brodern som skal underholde han det neste døgnet mens mor og far stikker på Son Spa. Ser standardrommet booket med poeng platinumagisk har blitt til en suite så det lover godt [emoji6]

God lørdag til alle!

God morgen fra Hotel ved spikersuppa. Arvingen var litt våken, men sovnet igjen.

Etterhvert skal vi vel ha frokost. Ble booket tur til Boston med avreise på onsdag i går noe som krever litt forberedelser. Vurderer tog ned til Washington, eller er leiebil mer stas?

Noen som vet om avbestillingsknappen hos sas nå virker på bonusreiser eller må en ringe?
Har fint fått til å avbestille "mange" bonusbilettar i vår. Går ca ti sek, så er poenga tilbake, og pengane går ganske fort også.

Morn fra Bergen.

Det kjennes at gårsdagen 12t bar-tjeneste med 5 flasker Bollinger på bordet + mye ildvann fordelt på 2 personer ikke var så taktisk gjort. Innbiller meg at inntaket av grillet kreps, kamskjell, reker og en frekk dessert har forhindret en full kollaps i dag.

Blir vann og Paracet i dag + eg blir liggende litt til.

Fortsatt God helg.

FQTV

God tidlig eftan fra Carlton Bangkok Sukhuvmit.
Tid for lunsj og Calanari og en iskald Chalawan Pale Ale nytes ved bassengkanten.
Det går i soling og svømming men kjenner på skrotten at parasollen måtte opp.
Blir en slakk dag, men til kvelden skal en ut å rusle på seg min. 10k steg.
Ha en fin fin lørdag :)

55c3a366cea9d2a38f93f69856b5519e.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sånn elles god morgen frå Trondheim. Våren held stand med same type veir som før. Vått og snø. Mars var jo mild i og for seg, men snøen vaks. Ser ikkje ut til at vi får slike fine typiske "sommardag eller to" som fort kan finne på å komme tidleg i april no i påska i alle fall. Vi skal teste om vi overlev ei heil veke på hytta, skal bli litt interessant... Får ta nokre turar til svigers for avveksling, mat og dusj. For tidleg for utedusj enno. Har til og sjekka veiret og føret uti der med eige utstyr, såg ut som at snøen låg ned i fjøresteinane :(

God formiddag fra Lillestrøm! Litt sløv morgen men handling er unnagjort og straks er det indretjeneste på planen. Ikke så mye ellers i dag, men i morgen rusler jeg bort på Kjeller og håper på en flytur igjen! :) Fint med nærflyplass!
Ellers 82 år siden Blücher kom opp Oslofjorden og ble senket. Bildet av Oscarsborg tatt for noen uker siden.

Ha en god lørdag. 20220322_173736.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God dag fra London. Bare slapper av i leiligheten her. Er faktisk strålende å ha en kåk istedenfor hotellrom. En kåk hvor de fremdeles har roomservice, men allikevel vaskemaskin, kjøkken, stue og alt mulig så man kan føne frossenpizza og se på Netlix.

I går var super togtur med mye god mat og drikke. Kommer nok en liten TR over helgen.

Ha en super brumlelørdag!

8784e0183bb562f5887e9c392f207a20.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

God ettermiddag fra Oslo. En lørdag hvor man hittil ikke har gjort de store tingene egentlig, bortsett fra å vaske klær. Så burde jeg vel egentlig booke et hotell til en nært forestående reise. Fortsatt god bedring til SK384 på Riksen ønskes!

God palmelørdag

G’morgen, ja …. Kona er på tur med en venninne, og etterlot meg med svigerbeistet. Og i dag gikk alarmen ekstra tidlig, selvfølgelig.

En dag til ettertanke, spesielt med dagens kulisser. Kom over dette nylig, et lite minne fra fattern’s opphold på tysk ‘spa’ i 1944. La det aldri skje igjen.

d860f7a657fc5afe556e83c1beba4854.jpg

God ettermiddag fra Oslo. En lørdag hvor man hittil ikke har gjort de store tingene egentlig, bortsett fra å vaske klær. Så burde jeg vel egentlig booke et hotell til en nært forestående reise. Fortsatt god bedring til SK384 på Riksen ønskes!

Takk for det Hypern. Formen blir bare bedre og bedre for hver dag så dette ser lovende ut. Jeg har forøvrig booket meg inn på Riksen et par ukes tid til. :D

Ord for dagen: Visst fanden skal der skytes med skarpt!

Kjølig vårdag i det sørlandske. Nå skal jeg straks være soper. Skal feie over gårdsplassen her!

God lørdag ønskes!

. La det aldri skje igjen

Det kan nok diskuteres om hvorvidt det er en setning som forutsetter at det ikke har skjedd igjen, og/eller ikke aktuelt skjer igjen. Og om man ikke dessverre burde formulere den annerledes, særlig om man ser på Kina og Uighurene. Eller eller eller, det er jo dessverre mye å ta tak i i øst og i vest. Selv planlage krigsovergrep på sivilbefolkning, herunder barn og svakerestilte spesielt, ser ikke ut til å trigge særlig behov for handling selv i EU. Er for behagelig å kjøre bil i 200km/t enn å kjøre 100% importstopp på olje og gass. Som et eksempel. Selv fra de som levde rundt 1940.

Det kan nok diskuteres om hvorvidt det er en setning som forutsetter at det ikke har skjedd igjen, og/eller ikke aktuelt skjer igjen. Og om man ikke dessverre burde formulere den annerledes, særlig om man ser på Kina og Uighurene. Eller eller eller, det er jo dessverre mye å ta tak i i øst og i vest. Selv planlage krigsovergrep på sivilbefolkning, herunder barn og svakerestilte spesielt, ser ikke ut til å trigge særlig behov for handling selv i EU. Er for behagelig å kjøre bil i 200km/t enn å kjøre 100% importstopp på olje og gass. Som et eksempel. Selv fra de som levde rundt 1940.

Blir du aldri lei ... ?

Det kunne næsten se ud som Oslofjordens svar på Alcatraz!:)
Det kan du si! Viktig festning i gamle dager og tyske Blücher ble stoppet av kanonild og torpedoer. Sannsynligvis var det torpedoer som førte til forliset. Blücher ligger litt nord for Oscarsborg fortsatt. At øverstkommanderende ga ordre om ild på eget initiativ uten å få forbindelse med den militære ledelsen reddet kongefamilien som flyktet innover i landet. Dramatiske dager! Oslofjorden var vel minelagt fram til 80 tallet og en mur under vannet tvang og tvinger skipstrafikken forbi festningen.
Nå til dags er det en fin historisk plass og besøke, med hotell til og med! :)

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Back