• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fea et lokaltog til Eidsvoll, men jeg hopper av på Osl. Bergen kaller etter en dusj i loungen pluss litt kontorering. Så plutselig at jeg hadde litt større ansvar enn forventet til samling i dag, men skal nok få sydd noe sammen så vi kan drodle rundt prioriteringer for 2022. Første sak bør vel da være om vi har prioritert riktig i år eller om det skal prioriteres anderledes neste år. Kjør debatt.

Blir visst noe god mat også mot kvelden.

Nyt dagen.

Morn fra Kolsås. Her har man vært våken siden 0445 og det er ikke arvingen sin skyld en gang. Ganske unødvendig å våkne så tidlig.

Gulvvarme kom på plass i går og i dag kommer gulvet på plass så her går det unna!
Det samme tror jeg det gjør med kaffen i dag

God morgen fra Ris. Veldig hyggelig markering og feiring på Le Benjamin i går kveld. Nå venter et innekontorering…tenke jeg tenner på peisen bare for hyggens skyld. Fortsatt spennende så følge utviklingen i Flyr…samtidig som jeg er lettet for at vi valgte de bort i juni neste år. Ha en fin onsdag.

God morgen fra heimen. Bråstart etter 9 late dager i Spania… Her må det pakkes for et par dager på konferanse. Men først blir det en tur på kontorkontoret før kursen settes mot Sandefjord i ettermiddag. Så blir resten av arbeidsuka på gode gamle Park Hotell (som sikkert heter noe helt annet). Ha en strålende onsdag[emoji3]

God morgen fra Knausen. Her var det jaggu en arving som var ekte syk så da ble det El Dragone som svært motvillig blir hjemme i dag. Nå skal matpakker lages og deretter hoppe ut i en drosjebil mot OSL og deretter Bergen.

Meget hyggelig møter og middag på det Aftenposten kalte "Norges vakreste restaurant" i kveld.

God morgen fra L1. På vei til jobb for å bedrive litt kontorering. Mistenker jeg etterpå bør få begynt på en todo-liste hjemme. Ha en fin dag

God morgen fra Nationaltheatret tbane der en eller annen operatør enten har klart å koble ventemusikken fra telefonsystemet deres, eller sin egen mobil, til info PA systemet. I og for seg en hyggelig greie. Men hørtes ikke ut som det var helt meningen med emergency level volum på Willy Nelson.

Straks på bortekontoret nå. Bra med nok en hverdag. Elefanten er uenig og inviterer til lakrisfest klokka 15.

Ha en fin en

God formiddag fra Forus,
Morgen møtene er tilbakelagt og resten av dagen blir å foreta review av engineering dokumenter.
Skikkelig høstvær ute her i sørvest idag , vått og kjølig.
Skal skrive en e-post til SAS idag og spørre hva i helsike som foregår med uplift av catering for returflightene fra OSL. Nok en uke der flight crew beklager at de ikke har fått levert varene ombord i går ettermiddag.
Ha en fin dag

God formiddag fra Forus,
Morgen møtene er tilbakelagt og resten av dagen blir å foreta review av engineering dokumenter.
Skikkelig høstvær ute her i sørvest idag , vått og kjølig.
Skal skrive en e-post til SAS idag og spørre hva i helsike som foregår med uplift av catering for returflightene fra OSL. Nok en uke der flight crew beklager at de ikke har fått levert varene ombord i går ettermiddag.
Ha en fin dag

Bytte av catering leverandør, og ovegangen har vel ikke vært veldig god ser det ut som. Ser at ny leverandør "Newrest" søker folk alle veier. Og mange som klager rundt om kring.

Du får si i fra hvis det blir trangt med tid for returen en dag, så får jeg svinge bort med en kaffe og bolle fra Circle K eller no'

Som nevnt i den andre tråden skulle Newrest overta 15/11, men det er utsatt en måned. Inntil da skal GG fortsette å ikke levere. Men matkort og forhåndsvarsling er på trappene. Det ble annonsert i går.

God morgen fra solskinnet. Her skal det kokes bikkjemat og det skal jobbes. Det ble ikke noen lottogevinst og i tillegg går det mot ‘runoff’ i senatsvalget. Det betyr nok en måned med junkmail og hat-reklamer. Før de sparker igang 2024-kampanjene ..
Demokrati er overrated ….

God morgen fra Nationaltheatret tbane der en eller annen operatør enten har klart å koble ventemusikken fra telefonsystemet deres, eller sin egen mobil, til info PA systemet. I og for seg en hyggelig greie. Men hørtes ikke ut som det var helt meningen med emergency level volum på Willy Nelson.

På de gamle togene var det jo ikke helt uvanlig at "kids" brøt seg inn i ledige førerrom og gjorde nettopp sånt.

På de gamle togene var det jo ikke helt uvanlig at "kids" brøt seg inn i ledige førerrom og gjorde nettopp sånt.
Husker det faktisk. Gikk vel på vgs da noen yngre i ungdomsskolalder gikk inn i et førerkott som stod åpent og slukket lyset i vogna eller noe.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Som nevnt i den andre tråden skulle Newrest overta 15/11, men det er utsatt en måned. Inntil da skal GG fortsette å ikke levere. Men matkort og forhåndsvarsling er på trappene. Det ble annonsert i går.

God morgen fra solskinnet. Her skal det kokes bikkjemat og det skal jobbes. Det ble ikke noen lottogevinst og i tillegg går det mot ‘runoff’ i senatsvalget. Det betyr nok en måned med junkmail og hat-reklamer. Før de sparker igang 2024-kampanjene ..
Demokrati er overrated ….

Det er vel paa alle maater en meget god morgen her i USA, selv mener jeg at Demokrati er underrated …. Noe velgerene sendte en klar beskjed om ogsaa …. Det er lett aa unngaa baade junkmail og hat-reklamer - uansett er det en liten pris aa betale for aa kunne lese hva man vil !

At Trump og Maga var de klare taperene - er svaert godt for USA og ogsaa for Ukraina - det gleder meg aa lese at Putin trekker seg ut av Kherson - og USA vil fortsatt stoette Ukraina.

Det er vel paa alle maater en meget god morgen her i USA, selv mener jeg at Demokrati er underrated …. Noe velgerene sendte en klar beskjed om ogsaa …. Det er lett aa unngaa baade junkmail og hat-reklamer - uansett er det en liten pris aa betale for aa kunne lese hva man vil !

At Trump og Maga var de klare taperene - er svaert godt for USA og ogsaa for Ukraina - det gleder meg aa lese at Putin trekker seg ut av Kherson - og USA vil fortsatt stoette Ukraina.

Hehe - ja, det var tongue-in-cheek. Men postbudet bannet saftig da jeg traff henne i stad. Særlig Walker er hissig på direct mail ..

Det går rett vei uansett. Trump kommer til å vugge båten hardt de neste månedene, men tror ikke han klarer å slå DeSantis i nominasjonen. Men Demokratene trenger en skikkelig leder. Joe er gått ut på dato for lenge siden.

Back