Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ble lyd i nye stereoanlegget igår også, Bluesound er bare genialt.Har kapasitet på 2 Tb lagring , så her skal det rippes CD
D
Hørt om TIDAL?![]()
Velkommen etter. Da jeg flyttet for 15 år siden havnet denslags museumsgjenstander i kjelleren og der har de forblitt.så her skal det rippes CD![]()
Velkommen etter. Da jeg flyttet for 15 år siden havnet denslags museumsgjenstander i kjelleren og der har de forblitt.
Husker også et besøk i Afrika for 10 år siden hvor det kom en skikkelig afrikansk kredder innom residensen- Han skulle vise frem designene sine som han hadde lagret på en CD. Der stod han fornøyd og gliste med kritthvite tenner mens han holdt opp sin moderne CD. Problemet var at ingen av oss som var der hadde denslags museumsdrev i sine PC-er eller diverse devicer.
Mesteparten av det jeg hører på finnes ikke på streamingtjenester, det er jo det man har mp3 for.Så fint for deg da. Jeg derimot har mye herlig musikk på CD , som jeg svært gjerne vil ta vare på, og uansett hvor mye jeg leter finner jeg ingen av disse på allverdens strømmetjenester.![]()
Velkommen etter. Da jeg flyttet for 15 år siden havnet denslags museumsgjenstander i kjelleren og der har de forblitt.
Husker også et besøk i Afrika for 10 år siden hvor det kom en skikkelig afrikansk kredder innom residensen- Han skulle vise frem designene sine som han hadde lagret på en CD. Der stod han fornøyd og gliste med kritthvite tenner mens han holdt opp sin moderne CD. Problemet var at ingen av oss som var der hadde denslags museumsdrev i sine PC-er eller diverse devicer.
Fusjonsreaktor var hot på 90-tallet. Pun intended.Ha ha ha ha... Hvis CD var et museumsdrev for deg for 10 år siden så håper jeg du har en fusjonsreaktor i kjelleren nå.
Jeg poster ikke noe som ikke stemmer. Husker ikke om vi hadde 4 eller 5 classiske laptopper mellom oss, men ingen av dem hadde CD-drev. Og vi syntes virkelig synd på den desillusjonerte skredderen.Mellom linjene tror jeg kanskje du overdriver en smule...![]()
Så fint for deg da. Jeg derimot har mye herlig musikk på CD , som jeg svært gjerne vil ta vare på, og uansett hvor mye jeg leter finner jeg ingen av disse på allverdens strømmetjenester.![]()
Fusjonsreaktor var hot på 90-tallet. Pun intended.
Jeg poster ikke noe som ikke stemmer. Husker ikke om vi hadde 4 eller 5 classiske laptopper mellom oss, men ingen av dem hadde CD-drev. Og vi syntes virkelig synd på den desillusjonerte skredderen.
Det har ikke vært min intensjon å dumme ut noen.Sier ikke at du juger, bare at det er merkelig å kjøpe en computer som ikke støtter er relativt superaktuelt medium (at the time), for så å forsøke å dumme ut vedkommende som faktisk fulgte bransjestandarden.![]()
Det har ikke vært min intensjon å dumme ut noen.
Siden du kaller det industristandard bør du vite at lisensen for CD gikk ut i juni 2001. Etter dette har det omtrent ikke blitt produsert noen plater på dette formatet, men kun på kompatible formater. Den som ikke tror meg kan prøve å finne denne logoen på en musikkplate gitt ut etter juni 2001:
![]()
Man vil heller ikke se at ordet "CD" står noen steder på coveret, det er faktisk ikke en CD.
Straks(?) klar for avgang med OM-GTC til Bodø. Ikke akkurat smashing livery... Men kult med en 734 igjen da.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.