• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag

LN-FHU

Superflyer
God morgen fra Trondheim
Motorsykkel til jobb , bare å være her idag , når resten av huset ligger sjuk hjemme....
Ble lyd i nye stereoanlegget igår også, Bluesound er bare genialt.Har kapasitet på 2 Tb lagring , så her skal det rippes CD ;)

Ha en strålende onsdag :D :D :D

Hei og hopp fra Oslo nord denne grå og triste regnfylte morgenkvist - det har bøtta ned meg vatten i store deler av natten - flott plenen er like grønn som sist uke og siste mnd.

Ha en flott dag enten du er hjemme i været eller er på ferie et sted med varme og sol :)

Ha fortsatt en god dag.

Jan

God dag fra Akersgata - her er det knappe tre timer til jeg tar bane og tog til OSL. Klar for Sushi, øl og litt shopping av sigarer og Gammel Dansk for tre uker i Varna og Burgas. Ha en fin-fin dag, også alle som ikke skal nye Svartehavets perle de neste ukene.

Ble lyd i nye stereoanlegget igår også, Bluesound er bare genialt.Har kapasitet på 2 Tb lagring , så her skal det rippes CD ;)
D

Hørt om TIDAL? ;)

God morgen fra tbanen. Kontor nok en dag, og det er skikkelig deilig. Trodde jeg hadde lagt på med 3,5 kilo i sommer, men allerede etter 2 dager på vanlig diett er 2 av dem borte. Merkelig.

Uansett får dere ha en sykt deilig dag

God morgen fra Tjøme. Ser ut som regnet har gitt seg, uten at de store uteaktivitetene er planlagt av den grunn. Mulig svigerfar setter meg til litt vedkløyving. Outsourcing av barnepass i kveld så mor og far kan komme seg ut i Tønsberg og sosialisere seg oss litt i kveld

God morgen fra et regngrått Oslo. Skal en liten tur nordover et par dager, så setter kursen mot OSL om ikke lenge. Deretter blir det å utøve litt risikosport ved å ta seg til Bodø ved hjelp av et østeuropeisk flyselskap med dongerikledde piloter... Så videre til Evenes med WF sent i kveld, det blir faktisk første besøk på denne flyplassen. Jobboppdarag i Harstad, og hjem til Oslo torsdag kveld.

Ha en fortreffelig dag, været er det ikke stort å få gjort med...

så her skal det rippes CD ;)
Velkommen etter. Da jeg flyttet for 15 år siden havnet denslags museumsgjenstander i kjelleren og der har de forblitt.

Husker også et besøk i Afrika for 10 år siden hvor det kom en skikkelig afrikansk kredder innom residensen- Han skulle vise frem designene sine som han hadde lagret på en CD. Der stod han fornøyd og gliste med kritthvite tenner mens han holdt opp sin moderne CD. Problemet var at ingen av oss som var der hadde denslags museumsdrev i sine PC-er eller diverse devicer.

Her i tiggerstaden er det bare grått og kjedelig og milevis unna neste reise. Føler bare for å komme meg hjem igjen og krype til køys.

Ha en god en alle som lengere har levd i fremtiden.

Velkommen etter. Da jeg flyttet for 15 år siden havnet denslags museumsgjenstander i kjelleren og der har de forblitt.

Husker også et besøk i Afrika for 10 år siden hvor det kom en skikkelig afrikansk kredder innom residensen- Han skulle vise frem designene sine som han hadde lagret på en CD. Der stod han fornøyd og gliste med kritthvite tenner mens han holdt opp sin moderne CD. Problemet var at ingen av oss som var der hadde denslags museumsdrev i sine PC-er eller diverse devicer.

Så fint for deg da. Jeg derimot har mye herlig musikk på CD , som jeg svært gjerne vil ta vare på, og uansett hvor mye jeg leter finner jeg ingen av disse på allverdens strømmetjenester. ;);)

Straks(?) klar for avgang med OM-GTC til Bodø. Ikke akkurat smashing livery... Men kult med en 734 igjen da.

2abc68ecce8d4e8f3334a295491b927e.jpg

Så fint for deg da. Jeg derimot har mye herlig musikk på CD , som jeg svært gjerne vil ta vare på, og uansett hvor mye jeg leter finner jeg ingen av disse på allverdens strømmetjenester. ;);)
Mesteparten av det jeg hører på finnes ikke på streamingtjenester, det er jo det man har mp3 for.

Ha ha ha ha... Hvis CD var et museumsdrev for deg for 10 år siden så håper jeg du har en fusjonsreaktor i kjelleren nå.

Mellom linjene tror jeg kanskje du overdriver en smule... :)

Ha ha ha ha... Hvis CD var et museumsdrev for deg for 10 år siden så håper jeg du har en fusjonsreaktor i kjelleren nå.
Fusjonsreaktor var hot på 90-tallet. Pun intended.
Mellom linjene tror jeg kanskje du overdriver en smule... :)
Jeg poster ikke noe som ikke stemmer. Husker ikke om vi hadde 4 eller 5 classiske laptopper mellom oss, men ingen av dem hadde CD-drev. Og vi syntes virkelig synd på den desillusjonerte skredderen.

+1 ... og i går ankom det en stor pakke med LP og CD nylig innspilt i Nidarosdomen. De som ikke gjenkjenner go'følelsen ved å åpne et splitter nytt LP-cover kan bare ha det så godt .... :)

De vanlige 25 grader og 90% luftfuktighet på morrakvisten. Meterolygene har sendt ut ekstremvarsel, så da får vi håpe på litt dugelig tordenvær i kveld.

Fusjonsreaktor var hot på 90-tallet. Pun intended.

Jeg poster ikke noe som ikke stemmer. Husker ikke om vi hadde 4 eller 5 classiske laptopper mellom oss, men ingen av dem hadde CD-drev. Og vi syntes virkelig synd på den desillusjonerte skredderen.

Sier ikke at du juger, bare at det er merkelig å kjøpe en computer som ikke støtter er relativt superaktuelt medium (at the time), for så å forsøke å dumme ut vedkommende som faktisk fulgte bransjestandarden. :)

Hvis man kjøper en Mac uten vanlig USB i dag er det jo ikke alle de 9 milliarder andre som er teite hvis du ikke har en overgang...

Gjøk Fint med støtdempende om bord, men vanskelig å få bort harryfølge på bakerste benk. Kan virke som om de er fra Froland, eller lignende - fire vodka så langt, skrytes det. Akk ja, men jeg har jo ingen fordommer. :-))

Sier ikke at du juger, bare at det er merkelig å kjøpe en computer som ikke støtter er relativt superaktuelt medium (at the time), for så å forsøke å dumme ut vedkommende som faktisk fulgte bransjestandarden. :)
Det har ikke vært min intensjon å dumme ut noen.

Siden du kaller det industristandard bør du vite at lisensen for CD gikk ut i juni 2001. Etter dette har det omtrent ikke blitt produsert noen plater på dette formatet, men kun på kompatible formater. Den som ikke tror meg kan prøve å finne denne logoen på en musikkplate gitt ut etter juni 2001:
410px-CDDAlogo.svg.png

Man vil heller ikke se at ordet "CD" står noen steder på coveret, det er faktisk ikke en CD.

Det har ikke vært min intensjon å dumme ut noen.

Siden du kaller det industristandard bør du vite at lisensen for CD gikk ut i juni 2001. Etter dette har det omtrent ikke blitt produsert noen plater på dette formatet, men kun på kompatible formater. Den som ikke tror meg kan prøve å finne denne logoen på en musikkplate gitt ut etter juni 2001:
410px-CDDAlogo.svg.png

Man vil heller ikke se at ordet "CD" står noen steder på coveret, det er faktisk ikke en CD.

Huh? Hvor lenge siden er det du var i en platebutikk.
CD'en har nok utspilt sin største rolle. Men det er mange som fortsatt sverger til det formatet. Selv har jeg heller ikke kvittet meg med cd-samlingen. Selv om jeg riktignok også streamer en del. Men skal jeg virkelig kose meg i godstolen er det frem med vinylen!

Hei fra Stavanger. Lille lørdag er ferdig. Snart helg!

Straks(?) klar for avgang med OM-GTC til Bodø. Ikke akkurat smashing livery... Men kult med en 734 igjen da.

Livery er nok ikke helt fresh. For Bodø- og Salt-væringer, og for andre som regelmessig bruker ENBO-ENGM-ruta, er registeringen OM-GTC et varsel om hva som venter...

Back