• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag morgen fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Hjemmekontoret er åpnet og om et par timer skal jeg ta en drop-in korona test (ingen symptomer) for å være klar for årets første tur til Røros neste uke. Ble 12, 5 kilometer mellom stuen i går...i dag satser jeg på at flertallet av nye kilometer skjer fanges utendørs. Gjør onsdagen bedre!

Morn fra havet vest av Portugal, litt nord for i går.

5-6 knop er ikke fort. Like greit når solen skinner, lite vind og 12-14 grader. Litt bedre enn hjemme.
Ryktes om årets første grilling som er denne kampanjens siste grilling. Venter i spenning.

FQTV

God morgen fra Hvalstad. ET lite påfyll av snø i natt, så vinterstemningen holder seg. Planlegger både en løpetur i lunsjen og en skitur i kveld. Så treningen bør være dekket. Ha en fin dag

God morgen fra Lillestrøm. Prosjekt kjøpe iMac og få Trumf fra Dustin gikk ikke så elegant i går. Det går ikke an å søke opp iMac som privatkunde. Kan søke den opp som bedriftskunde, men da sliter jeg med å betale med privat kort. Kjøpet har heller ikke blitt registrert hos Viatrumf. Riktignok kun gått rundt 15 timer men ting pleier å komme opp fortere.

Får vente litt og så eventuelt bite i det sure eplet (www.trommelyd.no) og kjøpe driten hos Apple.

Nå skal jeg levere Storsmurfen i "barnehagen" og så blir det en svipptur til bortekontoret.

Ha en fin en

Bedre morgen ønskes fra Oslo. Ble syk i natt og når man tjenestegjør som meddommer så blir det litt stress. Sykdom er ikke noe som tas lett på i våre dager og med tilstanden jeg er i hadde det uansett ikke vært noe stort poeng. Nei tror jeg finner senga igjen. Kroppen trenger hvile.

Hehe. Måtte inn å klikke. Made my day.

Apple leverer raskt! Bestilte en vare derfra på forrige tirsdag og fikk den levert mindre enn et døgn senere. Kom med DHL fra København tror jeg.

God dag fra Forus. Ikke så veldig travelt på kontoret i dag heller, men sånn går nu dagan.

Why should you never fart in an Apple Store? Because they don't have Windows.

Mac meg her, og mac meg der. Holder meg til Stewmac.

Ellers nok å gjøre på gjemmekontoret. Onsdagen er igjen sånn som onsdager skal være:
I utganspunktet alt for mye å gjøre, samt enda mer som dukker opp når du i hvertfall ikke har tid.

Nå skal jeg f.eks. sende en mail til noen svensker, men blir forsinket fordi de samme svenskene maser om andre ting.

Ha en god en :)

Prosjekt kjøpe iMac og få Trumf fra Dustin gikk ikke så elegant i går. Det går ikke an å søke opp iMac som privatkunde. Kan søke den opp som bedriftskunde, men da sliter jeg med å betale med privat kort. Kjøpet har heller ikke blitt registrert hos Viatrumf. Riktignok kun gått rundt 15 timer men ting pleier å komme opp fortere.

Får vente litt og så eventuelt bite i det sure eplet (www.trommelyd.no) og kjøpe driten hos Apple.

Da lurer jeg på følgende: Hvorfor strule med å kjøpe hos Dustin, når du får mer trumf direkte hos epletreet?

Da lurer jeg på følgende: Hvorfor strule med å kjøpe hos Dustin, når du får mer trumf direkte hos epletreet?

Ikke hvis han skal ha en av disse:

Det gis ikke Trumf-bonus på følgende produkter, programvare og tjenester hos Apple:

AirPods Max
Ny Macbook Air (2020 modell)
Ny Macbook Pro 13 tommer (2020 modell)
Ny Mac Mini (2020 modell)
iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro og iPhone 12 Pro Max
iPad 8 og og ny iPad Air
HomePod mini
27-tommers iMac
Apple Pro Display XDR
Mac Pro
Programvare og tjenester: Microsoft Office-pakken for Mac, Apple Developer Programs og Apple One
Gavekort og gavepapir

Nå skal jeg levere Storsmurfen i "barnehagen
Jobber hun også i Bygg og Anlegg?

God ettermiddag fra Bergen. I grunnen greit å jobbe nær hjemme av og til. Kontor like under innflygingen på BGO er det nærmeste jeg kommer flyging de neste månedene. Sitter også og vurderer å booke noen flybilletter på salget nå, men er veldig usikker om det blir noe reising på nordmenn før etter sommeren, enten vi vil eller ei. Det går jo ikke akkurat lynkjapt med vaksineringen...

Men men, noe må man jo ha å klage på, også her i Winter Wonderland.

Det går jo ikke akkurat lynkjapt med vaksineringen...

Haha - godt vi har det til felles. Her sitter vi og banner og ønsker 'centralized healthcare'. De åpnet for 'utvidet gruppe 1A' på mandag, som også inkluderer meg og fruen som caregivers for svigerbeistet. Men det er som å leke 'klask en muldvarp' - plutselig har et apotek 200 doser, og de åpner for avtaler, og hvis du ikke får et varsel og er lynkjapp, forsvinner de i løpet av fem minutter. Samme med helsemyndighetene i fylket - 1200 doser forsvant på et kvarter.
Hadde flaks i går - det ble lagt ut 2400 avtaler ved en av de lokale megakirkene og jeg fikk sikret oss tre doser om to uker. 10 minutter senere var de fullbooket. Men for de som enten er lite datakyndige eller ikke er på utkikk, er dette håpløst.

Velvel ... -2 og solen har tittet frem. Hjemmekontoret er sparket i gang og VPN-tunellen åpnes om noen minutter. Ramones sørger for bakgrunnsmusikken og italienske kaffekaker nytes med kaffen.

- livet er ikke det verste man har - om litt er kaffen .. drukket opp. ;)

Back