• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag fra Vancouver International Airport

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
…..her er det langt langt fra tilbake til normale tider. Vi var 5 passasjerer i en Dash-8 Q400 opp i fra Seattle.

Her i terminalen er det nesten ingen passasjerer - 150 ledige seter (ut av 224) Lufthansa til München i kveld. Masse fly staar klare Vestover til Tokyo, Seoul, Beijing, Manila - men her i den eneste aapne resturanten er vi 12 gjester. Covid forhindrer ogsaa aa gaa over til Fairmont Hotellet - med den beste lille baren / resturanten.

Nei, det er bare her sør for grensen at vi fyller flya sånn nogenlunde …. Banzai! Ellerno ….

God tur, gutten.

God morgen fra kjøkkenet på Ris. Vi var 4 passasjerer på gårsdagens Dash-8 - så helt tilbake til normalen er vi heller ikke i gamlelandet. Hjemmekontoret fyres opp om en snau halvtime. Ha en bedre onsdag der du er.

God morgen fra vaskehallen. Ti min sen ankomst til jobb får en ofre for ren bil uten vaskekø.

Satser på en skitur iløpet av dagen.

God kveld fra Lake Quinault Lodge. Her har vi hatt strategimøter foran peisen det meste av kvelden. Den sagnomsuste "iffy candidates" folderen har gjort comeback i statene og vi har spist bra mat. Nå besvimer jeg snart i køya og i morgen blir det lang fottur i skogen før mer møter.

Varm takk til @dc-8-63 for tips om sted.

Ha en fin en

6adeb3859b32eb8bf5a9faf5f007d154.jpg

6bca82ef77e22c9acf380702eef47aab.jpg

God morgen fra Kongsberg sykehus.

Som vanlig startet dagen tidlig her i dag med diverse prøvetaking og anttiobitika 0600 i morges. Formen kjennes ellers bra ut. Det er begrenset hva en får gjort i isolasjon på sykehuset så det blir nok atter en dag foran TV'en med OL. Skal prøve å få gjort litt arbeid også i løpet av dagen. Greit å prøve å få gjort litt andre ting enn kun å se på OL

God morgen fra bortekontoret.

Følte seg skikkelig sjaber i går kveld og sluknet tidlig. Heldighvis hjalp en god natts søvn så en føler seg mye bedre. Tok en pinne i hals og nese sånn for sikkerhets skyld, men den var veldig klar negativt, så da er det bare å fortsette dagen med positiv stemning.

Husker når jeg selv for noen år tilbake siden lå på AHUS og hadde medisinpåfyll kl 06 og 12. Både AM og PM som man sier i utlandet. Ingenting som å våkne midnatt av at noe kaldt fyller blodårene..

Vel, kaffen er snurret i gang så kanskje sette den intravnøst i dag.

En god onsdag ønskes alle

S

God morgen fra Haugesund, her blåser det!
Tidligere planlagt tur til- og over Haukeli er i alle fall avlyst, stengt som det er.
Så da blir det innesysler, kaffe, frokost, radio og musikk utover, en test bør en vel få tatt og, mye omi´i omløp for tiden.

Hei fra skrenten. Badekåpen byttes nå ut i turklær og fire skritt på asfalt skal ta meg videre inn i marka. Podkast og frisk luft.. mulig jeg har enkel humor, men gleder meg til å høre på fredagens Misjonen. Tre dager igjen av garden leave.

God morgen fra bortekontoret.

Husker når jeg selv for noen år tilbake siden lå på AHUS og hadde medisinpåfyll kl 06 og 12. Både AM og PM som man sier i utlandet. Ingenting som å våkne midnatt av at noe kaldt fyller blodårene..

Haha. Kjenner til det. Rutinene er de samme nå. Påfyll 0600, 1200, 1800 og 2400. Ikke lett å få en god natts søvn med det opplegget.

Haha. Kjenner til det. Rutinene er de samme nå. Påfyll 0600, 1200, 1800 og 2400. Ikke lett å få en god natts søvn med det opplegget.

Samme rutinen ja....

Det har blitt noen år siden jeg lå der, men siden jeg måtte ha oksygen også så fikk jeg ligge på rom og ikke i gangen. Og det var jo da å dele rom med ymse folk.
Aller fleste sånn 2-3 ganger så gammel som meg.... han ene hadde nok kommet et stykke inn i Alzheimer verdenen, og første natta så justerte han sin egen medisin greie, så jeg ringte på assistanse, noe de var glade for.
Og en annen natt våknet jeg av at han sto i fotenden av sengen min med et amorøst blikk, husk at jeg hadde både intravenøst og oksygen, så jeg var godt koblet i veggen.... så før jeg rekker å nappe ut ledningene så bøyer han seg over meg og gir meg et kyss på kinnet og sier god natt :o før han tuslet over til sin egen seng.. Av en eller annen årsak så sov jeg lett neste dagene....

Samme rutinen ja....

Det har blitt noen år siden jeg lå der, men siden jeg måtte ha oksygen også så fikk jeg ligge på rom og ikke i gangen. Og det var jo da å dele rom med ymse folk.
Aller fleste sånn 2-3 ganger så gammel som meg.... han ene hadde nok kommet et stykke inn i Alzheimer verdenen, og første natta så justerte han sin egen medisin greie, så jeg ringte på assistanse, noe de var glade for.
Og en annen natt våknet jeg av at han sto i fotenden av sengen min med et amorøst blikk, husk at jeg hadde både intravenøst og oksygen, så jeg var godt koblet i veggen.... så før jeg rekker å nappe ut ledningene så bøyer han seg over meg og gir meg et kyss på kinnet og sier god natt :o før han tuslet over til sin egen seng.. Av en eller annen årsak så sov jeg lett neste dagene....

Sist jeg var innlagt bodde jeg på firemannsrom. Snittalderen på det øvrige på rommet må ha vært 90+. Opplevde mye rart der, men ikke slik episode som du var utsatt for. Jeg opplevde blant annet at en av andre (som var dement) fant det for godt å bruke min bukse og ikke sin egen når han kledde på seg om morningen. Siden jeg fikk korona påvist korona denne gangen fikk jeg enerom i full isolasjon. Foretrekker det fremfor firemannsrom ja, selv om det er litt kjedelig å tilbringe hele døgnet på rommet. Her er det nå stille og fredelig iallefall og med OL på TV er ikke livet så verst egentlig.

Hola fra Madrid. Nå kommer jeg meg endelig heimat. Tror Air france må tro jeg er gal som endrer billetten hele tiden.

Mange geriatriske caser på sykehus ja. Gjør ting slitsomt for sykepleierne som i tillegg til å følge med på sykdommen må ta stell og vask og alt det der. Blir sykehjemsoppgaver i tillegg til det andre. . Ja er nok en del pasienter som elsker å tukle med venekanylen. Disse sitter jo ikke sånn kjempegodt egentlig så mange sykepleiere elsker å tape dem noe helt sinnsykt så de blir umulige å få vekk når de skal seponeres .

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Tips til andre: Ikke bruk penger på bilvask nå. Bilen var like skitten etter en tur opp til Frognerseteren. (Ikke t/r).

Jau jau ... Arbeidsdagen er godt igang. Amadeus har imidlertid funnet det for godt å bryte frbindelsen, så det legger en liten demper på innsatsen. Vi sender blomster og håper på snarlig bedring ...

Kanskje ta lunch ... ? Ja, det gjør jeg ...

Jau jau ... Arbeidsdagen er godt igang. Amadeus har imidlertid funnet det for godt å bryte frbindelsen, så det legger en liten demper på innsatsen. Vi sender blomster og håper på snarlig bedring ...

Kanskje ta lunch ... ? Ja, det gjør jeg ...

Hva?!? Er Amadeus så syk at du må sende blomster til stakkars programmet? :wow:

Back