God onsdag fra SK2302

Tjab

Upgrade me....
Morn fra KSU. Da er vi straks klar for avgang her. På vei over til USA igjen.

Ha en fin en.

Mornings fra L1. På vei til kontoret og å slappe av. Fullt kjør i kveld med svømmeskole, hockeytrening og podcastinnspilling. Så får kona ta seg av foreldremøtet. Ha en fin dag.

God dag fra TG621 som venter på pushback.

Neste stopp BKK. Ikkje mer å si om den saken.

God helg [emoji41]

FQTV

God morgen fra toppen av byen som bader i sol...selv om det var greit md tåke til forbi Holmenkollhoppet. Null foreldremøter her - men ut på Girotondo i kveld. Nyt onsdagen.

God onsdag fra Forus. Bare å brette opp og bøtte ned på kaffe. Ny dag, nye muligheter osv.

Morn fra RE11. Skal visst jobbes i dag også, så bare å brette opp ermene. Eller, hadde gjort det om Telenor hadde samarbeidet, livet på RE11 var bedre med Telia. Foreldremøte her også i ettermiddag og det var visst min tur til å dra denne gangen

God morgen fra kontoret. Nydelige 2000 meter i poolen i dag og på plass på kontoret 08.00. Litt dempet av tre speller nye kilo og brukket tå.

Ble ganske hektisk dag i går hvor man kom rett fra Sverige til fotballkamp med junior (de slo bønda 5-3) og to og en halv time foreldremøte. I kveld skal det kompenseres med grilling av spareribs og noe pinot.

God dag fra Kongsberg

Her startet dagen med blodprøver på Kongsberg sykehus rutinemessig. Livlegen ringer nok etterhvert med resultatene. Det er fremdeles en del ubehag etter forrige ukes inngrep. I går ble det en ganske aktiv dag, og da ble det vondt på kvelden. I dag skal jeg ta det med ro tenker jeg. Ikke så dumt med en rolig dag når Brann spiller kamp på fjernsynet etterfulgt av kamp i CL. Ellers kommer gamle skinnene på besøk i ettermiddag og blir noen dager. Det blir hyggelig det.

God onsdag fra det sørlandske!
Er er det blå himmel og sol og temperaturen er sommerlig. Sitter på gjemmekontor med verandadør åpen. Herlig.
Nå blir det ferske rundstykker til lunsj mens jeg gleder meg over at SAS kommer tilbake på ruten CPH-KRS med 2 daglige fra sommerprogrammet neste år. Synd de ikke kommer tidligere dog. Men det har vi alkohol til å begrense sorgene med.

Good day...

Stressa onsdag fra CPH
Ankom OSL i god tid før avgang, kom til innsjekk og ble møtt med: "De to første legsene i bookingen din er refundert." I appen så alt normalt ut bortsett ifra at jeg ikke kunne sjekke inn. Men det har skjedd før på vei over dammen. Deretter ble det en drøy time løping frem og tilbake mellom innsjekk og billettskranken inkludert supervisor mens jeg stort sett var påntelefon med kundeservice. 5 min før innsjekk stengte kom heldigvis supervisor og sa at problemet var løst. Jeg tok en frekk en i køen før innsjekk denne gangen. Snart tar SAS meg til SFO før Alaska tar meg videre til langhelg i Olympia/Seattle.

Hei fra Forus i finværet,

Jeg tror det blir fisketur her også i det nydelige sen-sommer været etter jobb.
I kveld medlemsforedrag i LMS Rogaland på Quality Airport Hotell på Sola.

Ha en fin dag videre.

God dag fra Lillestrøm. Eller... sånn middels. Om en drøy times tid rettes snuta mot OSL og BA retning LHR. Det smaker fremdeles surt å fly BA når man ikke er råkkestjerne. (og selvfølgelig å dra hjemmefra igjen sånn helt generelt).

Det er sååååå "basic bro´" å fly Club Europe I sete 3C og ha sølvkort at jeg vurderer å flippe opp Mac'en der og lage slide 40 av en Power Point med en grafisk fremstilling av eplemost og et kakediagram som beskriver pølse versus potetmos.

I 1F satt man med elefant i midtsetet og rullet senere ut av flyet mens man rapet GT på tilfeldig forbipasserende og strevet med å holde hodetelefonene på plass på hodet.

dba9014c2ddef3ec9d64aa90034b0155.jpg

Men jobben kaller. En messe i England som ingen vil stille ut på og ingen vil komme på, men hvor alle stiller ut allikevel for å booste egoet til arrangøren, som igjen er "good for business".

Åh, tror kanskje det blir noe Cypress Hill, GT og elefant allikevel jeg. I 3C. Med solkort i lomma.

Kan lage power pointen mens jeg venter på at ingen kommer på messen istedenfor.

Andy out

Last edited:
God formiddag fra Zürich!

Nettopp landet med Edelweiss fra Heraklion og venter på boarding på SAS maskinen som går direkte til OSL. Var smidig å reiser via ZRH. På Edelweiss fikk vi alle utdelt noen interessante små, hvite plastikk matbokser. I denne boksen var en ulike ‘rom’ med diverse; pastarett, kake og bestikk. Det fulgte med brød og gratis drikke til maten.

Har hatt fine dager med venner på Kreta og besøkt mange herlige småbyer oppe i fjellene. Nå er første del av ferien over så nå blir det hjem og tenke ut hvilke andre steder det er fint å reise til i September.

Ha en strålende onsdag!

Attachments

• IMG_0512-2.jpg
    IMG_0512-2.jpg
    103.1 KB · Views: 146
  • IMG_0509.jpg
    IMG_0509.jpg
    57.8 KB · Views: 145
  • IMG_0508-2.jpg
    IMG_0508-2.jpg
    83.2 KB · Views: 146
Last edited:
God onsdag fra Santiago. Her er det Fiestas Patrias og fridag i dag. Byen er stille og rolig. Nå skal det pakkes til morgendagens tur hjemover og så satser vi på en god lunsj et hyggelig sted.

God onsdag fra Overlake Hospital i Bellevue. Her har jeg «bodd» siden mandag hvor kreft polyp (Colon Cancer) ble vellykket operert bort. Har enerom med utsikt og gratis Rom Service, menyen minner om BA’s Club Class rent design messig, men jeg kan kun velge fra Clear Liquid saa noe gourmet mat blir det ikke, men kaffe er lov og da er livet godt.!

Sykehuset er utrolig, startet med et Spa opphold foer det sykehus seng, tror nok at operasjons salen var like flott, men det aner jeg ikke noe om. Helt klart First Class ! Men USA er USA og det faa allt papir arbeide som skal til foer en kan «sjekke inn» er som aa staa i en mega lang Ryanair koe paa Standsted, for saa staa i Schiphol Security koen etter Covid. En skal vaer veldig frisk for jobbe med Amerikanske Helse Forsikrings Selskaper :cry:

Skulle gjerne hatt en EleFnat her naa, elefnater er flinke til aa prompe, og en promp er starten paa at jeg kan komme hjem til 8 poter og en liten italienerinne..

Goodie. Godt å høre at alt gikk vel.
Nå er vel ikke statuskort i helsetjenesten noe å trakte etter, og dette kvalifiserer vel ikke til et lite sølvkort engang? ;)
Kom deg hjem til poter og italierenne kvikkest mulig!

Skulle gjerne hatt en EleFnat her naa, elefnater er flinke til aa prompe, og en promp er starten paa at jeg kan komme hjem til 8 poter og en liten italienerinne..

Topper med en elg. Helge er med på BA til LHR. Med gode vindforhold rekker lukten frem.

Han lover en ekte regnskogpromp med hint av hyllebær og tåfis. Den sender deg rett hjem.

God onsdag fra Overlake Hospital i Bellevue. Her har jeg «bodd» siden mandag hvor kreft polyp (Colon Cancer) ble vellykket operert bort. Har enerom med utsikt og gratis Rom Service, menyen minner om BA’s Club Class rent design messig, men jeg kan kun velge fra Clear Liquid saa noe gourmet mat blir det ikke, men kaffe er lov og da er livet godt.!

Sykehuset er utrolig, startet med et Spa opphold foer det sykehus seng, tror nok at operasjons salen var like flott, men det aner jeg ikke noe om. Helt klart First Class ! Men USA er USA og det faa allt papir arbeide som skal til foer en kan «sjekke inn» er som aa staa i en mega lang Ryanair koe paa Standsted, for saa staa i Schiphol Security koen etter Covid. En skal vaer veldig frisk for jobbe med Amerikanske Helse Forsikrings Selskaper :cry:

Godt å høre at operasjonen var vellykket. Det er jo det viktigste. Høres som livet er litt forskjellig blant amerikanske sykehus enn det jeg opplever på Riksen. Papirarbeidet tok meg nøyaktig 2 sekunder sist. Når jeg ankom avdelingen så var det med kommentaren "Takk for sist Peer". Jeg skal finne et rom til deg. Vi har det vi trenger av opplysninger". Vi har nok litt å gå på her hos oss når det gjelder standard på rom og fasiliteter, men på det medisinske så er Riksen helt i toppklasse både på personell og utstyr. Operasjonsstuer har jeg sett noen av, men jeg vet liksom ikke helt om jeg synes det er en flott plass. :p

Jeg fikk innkalling i dag til nytt gjesteopphold der. Blir lagt inn allerede på mandag så får vi se hvor lenge de vil ha meg der. Det kan alt fra 3 til 7 dager.

Goodie. Godt å høre at alt gikk vel.
Nå er vel ikke statuskort i helsetjenesten noe å trakte etter, og dette kvalifiserer vel ikke til et lite sølvkort engang? ;)
Kom deg hjem til poter og italierenne kvikkest mulig!

Nei, statuskort i helsetjenensten er noe en bør unngå gitt. Ikke noe vits i å dra på hospitalrun kun for å øke statusen akkurat. Men når man først har havnet der jeg er så er det uhyre praktisk og lettvint med Pandionkortet.

Back