God onsdag fra Shinkansen

jcnorway

Moderator
Staff member
Medlem
God morgen fra Shinkansen et sted mellom Tokyo og Osaka. Her raser man avgårde i en hastighet, frekvens og regularitet som VY og BaneNor bare kan drømme om.

Finfin tur med Swiss og en innholdsrik første dag i Tokyo.

Nå venter noen dager i Osaka og omegn før man reiser tilbake til Tokyo for siste del av turen der.

Ha en fartsfylt onsdag!

Glad onsdag fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Snart skalder kontoreres litt - men ser ikke bort fra at det kan bli et bad i Båntjern i lunsjen. Nyt onsdagen der du er!

Morn fra Tønsberg.
Nytes en kaffe i godstolen mens bølla hopper av glede fordi søppelbilen er i gang utenfor.
Cocktailen med godsaker jeg fikk av tannlege Tannmand virker å gjøre susen så stemningen er god.

Blir å pakke bilen etterhvert for å sette kursen mot sørlandet. Timer det slik at det forhåpentligvis snorkes i baksetet mesteparten av turen

God morgen fra Rhodos. Da er både løpetur og morgenbad gjennomført. Så er klar for å fråtse litt av frokostbuffeten. Eller går det vel i basseng og strand i dag også. Ha en fin dag

God morgen fra Fornebu der kjøkkenbordet er forlatt til fordel for service på bilen. En oppdatering som skal gjøre underverker skal gjennomføres. Det må vel kjøpes inn litt mat på returen siden kjøleskapet er tomt.

God dag fra bortekontoret. Det krangles lott med kunder og det kontoreres generelt. Merker fortsatt at det er første uke etter ferien og det gledes til helg.

Ellers tror jeg muligens jeg avslørte SudCaravelle i går, og at han egentlig er på campingtur:

001ba0e7cc9ba7ec517f3cc828f3be5d.jpg

Ha en god en :)

God morgen fra et lite hotell midt i Odense. På mandag sørget Super Speed 2 for å frakte oss til Danmark. Første overnatting i Aalborg. Så ble det en fin mc-tur i litt blandet vær ned gjennom Jylland og til Fyn. Overnatting i Odense hvor det ble kraftig dansk husmannskost til middag, og litt lettere mat til kvelds[emoji3] I dag blir det å passere Storebælt og over til Sjælland. Ha en strålende onsdag!
8b849adef7d737e56a62bd72518a7053.jpg

Last edited:
God formiddag fra Paros!

Flott øy og hotellet Parea kan absolutt anbefales! Leide atv i går og freste rundt øya på et par timer.

Meningen var å ta båt videre til Mykonos nå, men etter å ha letet litt så dukket muligheten opp for helikopter over, med landing på helipaden til hotellet vi skal bo på. Så da får vi tatt litt oversiktsbilder over øyene og planlagt en god del for fremtidige turer i området med gjester!

Rundt 35 grader i skyggen er det, men det er bare herlig!

Nyt onsdagen!

Kim

God dag fra bortekontoret. Det krangles lott med kunder og det kontoreres generelt. Merker fortsatt at det er første uke etter ferien og det gledes til helg.

Ellers tror jeg muligens jeg avslørte SudCaravelle i går, og at han egentlig er på campingtur:

001ba0e7cc9ba7ec517f3cc828f3be5d.jpg

Ha en god en :)

Vi har akkurat bestilt oss en Knaus Südwind :D

God morgen fra Lillestrøm. Her sitter jeg med kaffe og venter på servicemann som skal fikse kjøleskapet.

Ellers blir det kanskje en svipptur ut i Speedbird i dag også. Time lyt show.

Ha en best onsdag

Regnet høljer ned i Haugesund, temperatur på 12 grader er en solid kontrast til 35-40 som en leser om lenger sør , men faktisk helt fint iom. at rimelig intens innejobbing denne uken :)

Hei fra Sandnes. Gråværet fortsetter. Værmeldingene tyder på at det er noe bedre på Sørlandet så vi er i ferd med å sette kursen for den tradisjonsrike årlige utflukten til Dyreparken i Kristiansand.

Ha ha fra Knausen Camping og minigolf. Det ble virkelig sjøslag hos kompisen i går som var på et hus man ble litt satt ut av og noen tyske og italienske V8ere med norske skilter i stallen.

Her var det en tur ned på privatjet-flyplassen for å forhandle 2 ekstra døgn med X5en som faktisk kom på 100 euro totalt etter 12 sekunder dårlig fransk. Det. Le feiret med mimosa-frokost nede i havnen. Franskmenn kan ikke bacon.

Nå er det rolig i snaue fo timer før tennisveninner fra Knausen kommer på langlunsj og jeg må grille burgere til 14 pax. Tipper jeg ikke skjelver noe mindre i morgen.

IMG_5885.jpeg

God dag fra Sj Nord fra Raumabanen i retning Dombås. Noen fine dager på familegodset har det nå blitt tross vanlig vestlandsvær mesteparten av tiden. Men de kunne godt kutta ut guidinga på dette toget. Og jeg har ikke noe hodetelefoner å sette på. Det ble uansett tur til Molde og åpninga av jazzen, en fjelltur , en sykkeltur og en tur opp i Ronsdalsgondolen (som er juks mener jeg da - jeg gikk på det fjellet lenge før det ble kult). Det ble også litt lesing av Donaldblader og en skikkelig sinna Donald.

20230719_142436.jpg20230719_110624.jpg20230718_123119.jpg20230717_080645.jpg20230717_113151.jpg

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Trallala-bom fra Det Vestsørøstlige. Vi var lovet et heidundrende uvær i natt, men heldigvis ble det noshow. Imidlertid er det allerede begynt å dukke opp små flekker på doppleren, så vi får se hvordan dagen går ..

Snart skal det kontoreres, og paypaltroll skal temmes. Det er utrolig mange idioter der ute. Tenk så mye man kan spare på å kontroll-lese det man faktisk trykker ‘kjøp’ og ‘I agree’ på….

God Morgen fra hotel Novotel Rio de Janeiro Parque Olimpico her i Barra

Tidleg oppe i dag etter en smekk full Air France Boeing 777-300 dagflight fra CDG igår ettermiddag/kveld med connection fra AES via AMS

Idag er det for dårligt vêr offshore til å få lande helikopter på båten så da blir det ei natt til her før man kommer seg ut i morgen - dvs en ca. 70 min flight i Costa do Sol sin PR-BGE som er en S76++

Back