God Onsdag 22 fra Taipei

Futura

ScanFlyer Gold
God morgen fra Taipei. Nå skal vi snart forlate hotellet og gå 300m for første avgang med Sightseeing buss, i 4 timer, deretter tilbake til flyplassen for å hente leiebilen. Natten tilbringes på et hotell oppe i Taiwans fjellheim, der de nok sjelden har utenlandske gjester. Alle anmeldelser av hotellet, på hotels.com var på Taiwansk. Jeg håper vi finner frem.
Vi ankom i går med Spring Airlines. Kinas første LCC. Føltes som Ryanair. Bagasjelukene inni var fulle av reklame, setene kunne ikke justeres og like trangt som baki hos SAS. De hadde 2 rader med "bis" foran, som heller kan sammenliknes med economy hos et fullservise selskap. Noe bedre benplass og regulerbare rygger. Like vel 180 seter.
Ha en fin dag enten du finner frem dit du skal eller ikke.

Re: God Onsdag 22 fra Taipei.

Fortsatt tirsdag her .. Kommet litt sne og holdt seg under null hele dagen. Heldigvis ikke behov for å dra noen plass .. Bikkjene er parkert foran peisen. Kona er stuck i Greenwood, så deilig og fredelig.

Varslet sol og klart i morgen, så da får vi håpe sola gjør jobben sin.

Fin tirsdag på Ris. Liten tur opp på toppen av byen før kursen settes mot Granavolden i formiddag. Kommet et lite melisdryss her nede - sikkert litt mer på toppen. Bruk onsdagen best.

God morgen fra Barcelona!

Opp før fanden fikk sko på beina for å reise videre. Sitter nå på VY3000 på vei til «Granka», der skal man bo på Meloneras noen dager!

Ha en fin dag «whereever you are»!

Kim

Mornings fra Asker. Ble hjemmekontor, mest fordi en løpetur i dagslys er planlagt. Og skal jeg sitte tvinne tommeltotter kan jeg like gjerne gjøre det hjemme. Plutselig en dag uten noen barn som skal kjøres på noe trening, så plutselig mye tid til mye annet. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. I går ble jeg vist et meget snasent treningssenter som vi har i bygget med dusjer, friske håndklær osv. Så da ble det en time løping med podcast som ca veier opp for kundelunsjen på Tjuvholmen om noen timer.

Onsdager ass..

God morgen fra kontoret på Forus. Himmelens fargeshow er omtrent ferdig, og snart titter vel sola frem. Får nyte det mens jeg kan, for det er meldt skyet hele dagen. Men foreløpig er det omtrent skyfritt :D

I dag er det også tid for det årlige tannlegebesøket, så er det unnagjort for i år...

God morgen fra hjemmekontoret. Om et par timer settes kursen mot Thon Hotel Arena hvor vi skal ha intern Kommersiell konferanse et par dager. Ble booket litt fly og hotell i Thailand i går, så da er den første ferieuka i boks. Ha en finfin onsdag[emoji3]

Hei fra Sandnes. Mini startet dagen klokken 07:45 i morges. Det ble vel forsåvidt noen flere «starter» før det. Men man klarte å sette dem på «pause». Vi er ellers i rute foran den første hvilen. Så får vi se hvor lang «flytid» det er på den i dag. Blir det en SVG-OSL eller en SVG-FRA? Det store spørsmålet er om hun aksepterer å bli lagt i sportsvogna som ikke er helt «Lie-flat» kontra baggen hun har ligget i frem til nå. Det spørs. :-)

Ut en tur på teambuilding med jobben i kveld. :-)

God morgen fra Chile. Vipps så var det onsdag igjen… Straks ut på en lengre løpetur i skogen før det blir for varmt. Middag i heimen i kveld så da må det pusses og ordnes litt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ding Dong fra Denver. Eller strengt tatt Aurora. Hadde hørt om dette konferansehotellet før men det er dasken meg større enn jeg trodde.

Her har søvnen virkelig vært sånn passelig, så jeg gruer meg litt til middag med hele salgsgjengen vår her borte i kveld. Uansett blir det først rigging av konferanserom, mulig et Teams møte med Kina (og der er tidsforskjellen helt underlig pga datolinje) og forhåpentligvis en kort nap før maten.

Ha en best onsdag!

Dong ding fra SC. Her er solen oppe, men det er fortsatt 6 hakk ned i blått område på termometeret. ‘Må’ til Greenwood i dag, men ringte politiet og de sa det var nok idioter på veien foreløpig og de trengte ikke å ta seg av flere ulykker. Så den utsetter jeg til etter lunch ihvertfall.

Velvel .. her ved peisen er det lunt og fint.

God morgen fra Chile. Vipps så var det onsdag igjen… Straks ut på en lengre løpetur i skogen før det blir for varmt. Middag i heimen i kveld så da må det pusses og ordnes litt.

Og en aldri så liten positiv overraskelse på formiddagen: Hadde funnet en grei enveisbillett med LH sørover i august etter sommerferien på den nordlige halvkule (har bonus med AF nordover). Jammen fikk vi ikke svidd av hver våre to Senator upgrade vouchers med instant confirmation til First. Halleluja - blir vel aller siste mulighet for 1A og 1K tipper jeg. Reisefeber allerede.

God kveld eller natt. Vi fant fram til hit vi er nå, langt forbi gokk oppe fjellheimen i Taiwan. Masse serpentiner veier, med hårnålsvinger og greier. Google maps får vi ikke brukt da vi ikke får brukt mobildata, så da har vi en annen app, der vi ikke trenger å være online, men den er ikke like bra og ligger litt bak, som blir vanskelig når en avkjørsel deler seg i 2, 3 ganger. Har blitt litt en del bom kjøring. Stedet vet jeg ikke om har noe navn, så vi fant det ikke på appen før 1 mil unna. Mannen i resepsjonen kunne ikke et ord engelsk, men med en app + at de bare var en bestilling som ikke hadde kommet kl21:45 så gikk det greit. Vel, nå er det ikke annet å gjøre enn å legge seg, så man våkner tidlig i morgen og kan benytte seg av hotellets fasiliteter, før vi kjører til sydspissen av landet/Øya.
Sov godt...
https://no.hotels.com/ho1310085344/...de05020.jpg?impolicy=resizecrop&rw=297&ra=fit

Last edited:
Og en aldri så liten positiv overraskelse på formiddagen: Hadde funnet en grei enveisbillett med LH sørover i august etter sommerferien på den nordlige halvkule (har bonus med AF nordover). Jammen fikk vi ikke svidd av hver våre to Senator upgrade vouchers med instant confirmation til First. Halleluja - blir vel aller siste mulighet for 1A og 1K tipper jeg. Reisefeber allerede.

Wow.. Heldiggris..

Og da kommer alle spørsmålene...

- Hva må du booke av "grunnbillett da" og hvor mange vouchere er en klasse opp egentlig?
- Bruker du voucheren under selve bookingn?

Wow.. Heldiggris..

Og da kommer alle spørsmålene...

- Hva må du booke av "grunnbillett da" og hvor mange vouchere er en klasse opp egentlig?
- Bruker du voucheren under selve bookingn?

Man må booke business og det koster to vouchere å oppgradere fra business til first. Det uavhengig hvor man flyr så egentlig er det fint å bruke sånt til Sør Amerika da det gir en 13-14 timer flytid. Economy til business
Står her og man kan booke P klassen som er den billigste businessbilletten og likevel bare bruke 2 vouchere til f. Som oftest ringer man inn til Senator-hotlinen som fikser dette - i teorien skal man kunne gjøre det online, men funker som oftest ikke.
https://travel-dealz.com/blog/miles-and-more-evouchers/#h-what-does-an-upgrade-with-evouchers-cost

Last edited:
Man må booke business og det koster to vouchere å oppgradere fra business til first. Det uavhengig hvor man flyr så egentlig er det fint å bruke sånt til Sør Amerika da det gir en 13-14 timer flytid. Economy til business
Står her og man kan booke P klassen som er den billigste businessbilletten og likevel bare bruke 2 vouchere.
https://travel-dealz.com/blog/miles-and-more-evouchers/#h-what-does-an-upgrade-with-evouchers-cost

Number of eVouchers needed per segment:
- Upgrade a shorthaul segment = 1 eVoucher
- Upgrade a longhaul segment (Longhaul= LH400-799)
- From Economy Class (other than K, L, T) to Business Class = 2 eVouchers
- From Economy Class K, L, T to Business Class = 3 eVouchers
- From Economy Class (other than K, L, T) to Premium Economy Class = 1 eVoucher
- From Economy Class K, L, T to Premium Economy Class = 2 eVouchers
- From Premium Economy G, E to Business Class = 1 eVoucher
- From Premium Economy N to Business Class = 2 eVouchers
- From Business Class to First Class = 2 eVouchers

Sjekket på forhånd at det var ledige bonusseter i F hos Miles & More og da ble det bekreftet umiddelbart (ringte inn til M&M). Om ikke kan senatorer ventelistes, men da kan bekreftelsen komme fra noen måneder til rett før avgang - om det går. Hører litt ymse. Her spiller nok load-algoritmene inn også.

Det kan være verdt å merke seg at bookingen vår måtte splittes i to for å kunne trekke vouchers fra to kontoer. Agenten løste det greit.

Last edited:

Grattis, det er jo knallfett. Sitter også med bookingplanlegging til Santiago i April nå. Det virker veldig som det eneste gode alternativet er AF? Tidligere har jeg alltid startet i Brasil.

Grattis, det er jo knallfett. Sitter også med bookingplanlegging til Santiago i April nå. Det virker veldig som det eneste gode alternativet er AF? Tidligere har jeg alltid startet i Brasil.

AF sin direkterute er smooth selv om returen til Europa går vel tidlig. BA flyr direkte også, men ikke hver dag. KLM funker bra, men kjedelig at man må ut av flyet i Buenos Aires. Turkish kommer siden desember fire dager i uken via GRU (sitter i flyet). Er jo en liten omvei via IST men de har veldig gode priser. Håper det kan vispe opp et dyrt marked.

Det må bli en øl på Ritz Carlton da [emoji4]

Back