God morgen fra Vientiane

Ruby

Tomleskolt
Medlem
God morgen lørdag, på disse kanter har klokken rukket å bli 10ish og frokost er akkurat unnagjort.
Deilig å være tilbake i sivilisasjonen hvor det også finnes supre hoteller.
Nå blir en her i by’n for noen dager før retur til Bangkok, og det kjenner jeg skal bli godt.
Ikke de største planer for dagen, men en runde i hotellets SPA avdeling er booket, skal bli deilig.
Ha en nydelig lørdag :)

11b4db69e07cf3fb10f56b924f2f3043.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Glad lørdag fra Ris. Her skal juletreet pyntes ferdig til kveldens tradisjonelle juleselskap - ekstra stas er det at siden i fjor har to av deltakerne gjort oss til GrandOnkler… Men først kaffe, forumet dagens papiraviser.

God morgen fra Hvalstad. -11 ute, men kaffen er varm. Inn i en ishall halve dagen for å heie på eldstemann som spiller hockeycup. Så blir det vel god mat, god drikke og peis i kveld. Ha en fin dag

Morn fra Tønsberg. Bare -8 her, men Mitsubishien i trapp puster og peser og holder temperaturen på avstand, så eventuell peiskos blir kun for kosen, som jo er greit når man må betale for veden.
Satser på å få hengt opp litt belysning ute i dag, og om kona har kommet nok til hektene mistenker jeg at det kommer en forespørsel om å finne frem juletreet også

God morgen fra Grønland. Gårsdagens middag ble på en indisk restaurant vi ikke har prøvd før. Ikke helt fornøyd, tandoorikyllingen var for salt. Dette fikk følgeskader i form av for mye Kingfisher… Så litt småuggen i dag, men det fikses vel med kaffe og frokost.
Kona maser om juletre, noe jeg synes er 21 dager for tidlig. Men må vel da en tur ned i boden for å hente opp julestasen. Er gressenkemann i kveld, så da får man se om man finner på noen sprell[emoji6] Ha en strålende helg!

God morgen fra Warszawa. Bommet litt med at julebelysningen tennes 6. des, men de tested alt i går, så vi fikk tatt fine bilder. Blir vel mostandsmuseet i dag. «Krigen» som jeg hørte om i oppveksten får litt andre dimensjoner i dette landet. 2/3 av befolkningen i byen ble drept eller forsvant…

Sp et litt mer «norskt problem». Datteren min sitt gullkort gikk ut 1. des. Jeg gikk inn for p gi henne nytt, men ser jo at man ikke kan gi bort i det som ville vært graceperioden. Så om noen diamanter gar et gullkort som kan avgis kan jeg dele med et familiemedlem i januar. No money involved. Vi skal vel uansett overleve i en kontraktlounge også, men LOT har champis.

Snart tid for frokost.

God morgen fra Majorstuen. Deilig å våkne i egen seng igjen. En liten forkjølelse lurer, men skal klare å holde den i sjakk. Prepping til morgendagens bursdagsfeiring står på programmet.

God formiddag fra Romsås, endelig en fridag! Men ikke det at en kan sistte stille, det er saktens noen forventinger her hjemme også.. Men så vanker det oft noe godt til kvelden.

Ha en god en der du er! :)

G’morgen fra Galemoen. Fått meg en kaffe så livet ser litt lysere ut etter en natt i 44C. Ble debut med SAS A321LR og ble ikke spesielt imponert. Men crewet var superhyggelige.
Nå blir det debut med SAS Link, så da kan man krysse dem av listen også.
Ble en masete dag i går. KLM, som jeg egentlig skulle reist med, kansellerte, men jeg klarte så vidt å komme meg til Newark i tide til å rekke SK908. Men Bongo-routing, med bagasje, separate billetter og 90 minutter mellom flightene, anbefales ikke. Men det gikk bra og da blir det julebord i Mosjøen likevel.

a8d373717ead63417cf67b8c53fe5fe7.jpg

God morgen fra Knausen. Mimosaene ble i dag laget på nypressede klementiner noe som virkelig anbefales. De siste utagerende dagene henger fremdeles i kroppen og håper på en lang tur før det er 45 til bords hos en av naboene og da går det sport i å dra sost hjem.. hmf.

God formiddag fra Tananger,
Trøtt i trynet i dag etter en lang dag til og fra østsiden av langfjella i går.
Sen frokost er inntatt , nå ut til Flymuseet for den vanlige lørdagsjobbingen.
Ha en fin dag og fortsatt god helg.

Vet du hva registreringsnummeret er på det flyet som er på bildet?

SE-DMR

https://www.flightradar24.com/data/flights/sk908

God lørdag. Våknet til SMS fra Helthjem om at de hadde levert en pakke til meg, så jeg fant vegen ut for å hente den. Pakken skulle inneholde et par tøfler, men noen hos Boozt må ha pakket eller klistret feil. Og den passer neppe heller.

Ha en god en, med eller uten grønne bukser :)

Attachments

• bukse.jpg
    bukse.jpg
    94.8 KB · Views: 179
God dag fra Lillestrøm. Usedvanlig koselig julebord på Holmenkollen Restaurant i går. God mat og drikke, men først og fremst så lugnt og rolig med velkomst og Avec foran peisen sammen med bikkja til kokken. Dette blir definitivt ikke siste gang. :)

Nå venter koselig lørdag med Storsmurfen før en taxi drar meg til OSL kl 04.45 i morgen tidlig... det blir en trøtt meg.

Ha en best lørdag

Hei å hå fra min lille hule på loftet. Dagen i dag ble tilbragt på veien igjen. Det ble 30 mil t/r Sandnes - Vindafjord for den tradisjonelle overleveringen av julegaver hos det faderlige opphavet. Det blir noen mil ekstra når man må innom Riska på veien for å hente/levere storebror. Og da vi hadde kommet oss over Boknafjorden kom vinteren for alvor. Så det tok litt lengre tid å komme seg til/fra en man hadde tenkt. Men humøret er likevel på topp. I kveld er første kvelden jeg ikke har planer siden midten av november (og fruen er ute på vift) så jeg nyter en alenekveld med en kald pils med svært god samvittighet. Søndagen ser ut til å bli av den mindre travle typen og godt er det!

Back