Re: God morgen….fra kontoret
God morgen fra Thon hotell Fosnavåg. Byen jeg trodde bare var et tettsted og som jeg knapt hadde hørt om. Kona og jeg er på vestlandsferie i vår VW Caravelle, vi har lagt en plate oppå baksetene, med madrasser oppå, så komforten er ikke all verden. Etter 3 netter i bilen der første natt ble tilbrakt på Hitra, andre på Smøla og forrige ved Ona fyr er det godt å få dusjet og ladet telefoner og PC'er Vi startet gårsdagen på Ona tok fergen til Finnøy, Kjørte over noen steinfyllinger og små bruer til Harøy og tok ferge derfra til Brattvåg. Var innom Vigra på vei til Ålesund, der var det ikke ett fly. I Ålesund kjørte vi opp på Aksla og tenkte vi skulle nyte en is til utsikten, i finværet, men isen var myk, så det droppet vi. Vi kjørte mot Sulesund og da vi stod i fergekø begynte det brått å regne, lyne og tordne. Noen av lynene var veldig kraftig, med nesten umiddelbart etterfølgende tordendrønn. Ett av disse lynene slo ned på nærmeste fjelltopp, bare en km eller 2 unna i luftlinje og tok livet av 2 kvinner og skadet en tredje. PGA regnværet bestemte vi oss for å ta inn på hotell, da plassen inne i bilen er litt for liten i dårlig vær. Nå er det øyeblikkelig frokost, så skal Runde besøkes før vi drar videre mot Stadt. Etter det får vi se hvor veien går. Vi skal senest være hjemme i Lommedalen torsdag kveld, men kanskje korter vi av turen og er hjemme alt i morgen kveld. Nå får vi håpe det bare er morgentåke og at den snart letter, så får vi sett litt mer. Ha en regn og tåkefri dag alle sammen.