• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandags morgen!

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Stavanger her, hadde egentlig tenkt å sove lenge i dag. Men har en tendens til å våkne av at magen er sulten. Prøver å vri meg rundt å sove videre, men måtte kapitulere og spise litt. Så det er det som skjer nå. Skal ikke på jobb før til ettermiddagen, så før det har jeg ingen konkrete planer. Blir nok en tur tilbake i bingen ja.

Booking-fingeren har definitivt fått kjørt seg i det siste her i gården. Så nå har jeg til sammen 12 "upcoming flights" og potensiale for ihvertfall tre trip-rapporter hvis det skulle være av interesse? Så i løpet av sommeren og høsten skal jeg innom 3 nye flyselskaper og muligens opp mot tre nye flytyper i loggen. Første tur er om 14 dager.

Mornings fra Oslo. Litt regn i luften idag også, men heldigvis tar jeg nå fatt på siste arbeidsuken før ferien starter. Litt reiseaktivitet utover uken, men ellers er det vel endel ting som må fullføres før jeg drar på ferie. Em løpetur og innstallasjon av trådløs nett her i kåken står på programmet i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra OSL. Litt bekymret på morgenen da fullstappet SAS-Flybuss bare peiset forbi holdeplassen og vi sto der lange i masken :lol: Togene står og bussene er smekk fulle. I tillegg er E6 ved Trosterud innsnevret og satt ned til 40 km/t. Dette skal bli artig fremover. Ellers er det kaffe og litt flyprat utover dagen samt at jeg skal jeg sette meg godt inn i T2-prosjektet som er i full gang. Ha en fin dag.

God morgen fra Sola, etter et hyggelig gjensyn med SAS nå som Norwegian har tatt sommerferie. Tidlig opp nå som Flytoget ikke går. Neste uke blir værre - fra Ljan blir enten en spaser tur til Hauketo eller tog og SAS bussen

God morgen fra RYG. Sitter her og venter på flybussen til Sarpsborg kl. 09, der jeg skal fortsette til Askim. Det ble en skikkelig blåmandag i dag (som egentlig begynte i går). Planen var å kjøre over fjellet i går, men bilen, som nettopp er hentet på verkstedet, hørtes ut som om den hadde tenkt å slippe fra seg hele hjulopphenget på venstre siden foran. Dermed blir det å få den tilbake der den kom fra, så de får satt sakene skikkelig sammen. Jeg måtte dermed inn og booke fly i går kveld. Siden jeg skal på møte i Askim i dag, så passet egentlig RYG best, og når det var nesten 1000kr billigere enn OSL, så ble valget lett.

Blir retur til Sarpsborg i kveld for å se mandagens storkamp. Gleder meg til det.

God morgen fra kontoret på Vestbase, Kristiansund. Juni er straks over og er allerede snart halvveis ferdig med sommerjobben. Mye båter ved kai og været minner ikke mye om sommer. Ha en fin dag!

God morgen fra Stavanger!

Fremdeles ferie. Ingen store planer for dagen, blir nok en kjøretur sørover et sted. Men først en tur til sykehuset med mellomste mann.

Ha en fin dag forumister! :)

Go'morn fra kontoret, til å være mandag så er jeg unormalt våken men samtidig behøves det da sentralen er stengt. Er bekrymet for videre utvikling av min våkne tilstand så booster dagen med ekstra sterk kaffe i så stor grad det lar seg gjøre.

Ikveld er det satt av tid til å gå igjennom uredigerte råfiler, hvor mye som blir tatt..tja, tør ikke å være altfor optimisk! :P

God formiddag fra Namdalskysten!

Her sitter jeg på hjemmekontor og kikker utover nyslått mark, samt fjord og fjell.

Litt hjemmekontor blir det i dag, før jeg skal ut i jobben som gårdsslave på farmen.

Ha en god dag godt folk.

Go'morn fra kontoret, til å være mandag så er jeg unormalt våken men samtidig behøves det da sentralen er stengt. Er bekrymet for videre utvikling av min våkne tilstand så booster dagen med ekstra sterk kaffe i så stor grad det lar seg gjøre.

God morg...formiddag fra kontoret i Nord. Til å være mandag er jeg i en usedvanlig flyktig tilstand mellom våken og sovende, her i kontorstolen min. Sliter noe enormt med å holde øynene våken, vurderer å dyppe huet i iskaldt vann for å gi kroppen en kickstart - men jeg er ikke så fan av selvskading. Tok ikke med meg cola på jobb, og her er det bare kaffe og te (noe jeg ikke drikker).

Jaja. For å være litt fagrelevant så driver jeg og mailer om noen flybilletter jeg skulle hatt mekka på. Men det er sånne billetter som jeg får gratis og andre har bestilt, og det er jo vanskelig å mekke på billetter man ikke har referansenummer på.

Og sånn egentlig driver jeg også og mekker på noen raw-filer, men dette er ".raw" - seismikkfiler jeg kjører volumetric attributes på. Eller for å si det litt enklere (!) - jeg kjører et filter på fila for å se hvor reflektoren egentlig går. Midt i Hammerfest basin, hvor Snøhvit, Goliat og Askeladden ligger. Så det er en del gass i bakken som gjør det vanskelig å følge reflektorene ;)

Satser på at lunchen om 1 time skyver bort alfa/beta/hva-det-nå-er bølgedominansen i huet mitt, og skrur på "våken tilstand"-bølgene. (Ikke ironisk, det er vel slik at man har dominerende hjernebølge-tilstander alt ettersom hvilken "våken" tilstand man er i). Ha en fin våken tilstands-dag alle mann og evt fåtallige damer :colgate:

God morgen fra BA-loungen på LHR T5 (South).

Straks ferdig med turbo-helgen man har hatt. Skal bli godt å komme hjem til kona :)

20 minutter til spa-behandling. I mellomtiden koser man seg med en nylaget Singapore Sling fra coctail-baren ;)

Ha en fin mandag!

Kjenner det er godt ikke å måtte ha noe med OSL og Oslo-trafikken å gjøre, ja ..!

God morgen fra her (veldig) vestfra. Oppe og går etter et voldsomt feberanfall i går. Ikke vet jeg hva som slo meg, men jeg håper jeg ikke får mer av den dritten. Gikk heldigvis over fort, og i dag skal jeg bruke fridagen på litt lettere vedlikeholdsarbeide på sommerhuset til Svigers. Blir bare gammelhunden og jeg, så vi skal passe på ikke å anstrenge oss. ;)

God ett-eller-annet fra Tananger

Etter kun 3,5 timer søvn i natt så vet i hvert fall jeg hva jeg skal gjøre etter jobb... :zzz:zzz:zzz:zzz:zzz
Heldigvis "kun" 1,5 timer igjen...
Det å gå å puste igjennom en gassmaske hjelper ikke ikke på det heller... (Nei Martin....;))

Mandagen så langt ble ikke bedre så og si selvom regnet ga seg, hvilken kronidiot i Statens Vegvesen har ikke fått med seg den varslede storstengingen av Oslo S m/ tilhørende områder i sommer!?! Total kaos på alle veiene idag i tilegg til en mer enn halvstengt Jernbanetorget t-bane pluss opprevet gulv som gjorde turen opp fra banen til en skøytetur!

Middagen er satt på vent så langt, muligens plan B settes ut i livet..2222 5555!

Mandagen så langt ble ikke bedre så og si selvom regnet ga seg, hvilken kronidiot i Statens Vegvesen har ikke fått med seg den varslede storstengingen av Oslo S m/ tilhørende områder i sommer!?! Total kaos på alle veiene idag i tilegg til en mer enn halvstengt Jernbanetorget t-bane pluss opprevet gulv som gjorde turen opp fra banen til en skøytetur!

Du glemte at Ruter# i Oslo har startet med sommerruter, og at Akershus følger etter om en uke. Det er bare for å sikre kø på veiene også i sommer :angry: Og hvis det feiler finner de sikkert på noe mer f*** skap.

God morgen fra 2B paa UA366 Denver Omaha. Tidlig som fy i morges etter en kanonhelg i Seattle. Seattle-Denver avgikk kl0545 uff og uff..

Maratonuke her. Omaha til i morgen, 0545 til ORD i morgen, dagen i Chicago, 0700 ORD-MSP onsdag med moeter og baseballkamp, retur til Chicago paa kvelden. 0700 til NYC onsdag og videre til DCA etter moeter. Men FRI fredag og mandag

Ha en straalende uke!

Du glemte at Ruter# i Oslo har startet med sommerruter, og at Akershus følger etter om en uke. Det er bare for å sikre kø på veiene også i sommer :angry: Og hvis det feiler finner de sikkert på noe mer f*** skap.

Det er forjævlig, man finner ikke ord for all idiotien! Begynner nesten å angre på at jeg ba om minst mulig med ferie i sommer, får blåse opp luftmadrass på kontoret i fire uker fremover nå. Møkkaby.

Back