God morgen fra Gamle Oslo. Avreise fra Vigra i går ble noe forsinket. Først utsatt fra 2205 til 2225. Etter boarding beskjed om at flyet hadde hatt "bird strike" (i ytterkant av motoren, tror jeg han sa), og at mekaniker måtte kjøre fra Ålesund, noe som skulle ta 20-30 min. Deretter beskjed om at det tok lengre tid å skaffe mekaniker, men at vi kunne ta flyet som stod ved siden av. Så det ble en lang kveld, med ankomst nesten 1,5 time etter tiden. Litt småmorsomt at det nye flyet var klargjort for 1. september, og således hadde nye magasiner - og det første jeg så var Ola Strand som skryter av punktligheten ! Det ble ikke annonsert noe servicetilbud, men de kom "snikende" bakfra (jeg satt på rad 6) og kom og spurte om det skulle være noe. Jeg takket kjapt nei, men angret litt på at jeg ikke "forhandlet" meg til en rødvin. Det viste seg at de som bad om noe på denne turen fikk det uten å bli avkrevd penger. Nuvel - god service av SAS det, men man føler seg litt snytt for gratisvarer... Hehe. God mandag!