• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag

Discus

Galley Slave
Medlem
Mørkt og vått ute og det virker som den vanlige gjengen har forsovet seg på forumet - derfor GOD MANDAG! Ha en super uke!

God morgen fra bortekontoret.

Har et lite veddemål med en annen pappa på dansingen til frøkna. Innen i morgen kl 1500 får vi beskjed om utbrudd i dansegruppa. Det ble gjennomført 3 forestillinger i går....
Så blir spennede å se.

Ellers fikk man oppleve Polestar kundeservice i går ettermiddag. Fikk et par gufne feilmeldinger i bilen, og tok kontakt med dem. 8(!) minutter senere sto det en kar fra Viking ved bilen som sjekket litt. Han var enig i at den burde sjekkes og muligens bytte en liten modul. Et par timer senere ankom leiebil, en splitter ny XC60 og de tok min til Bilia. Utrolig smertefritt. Så får en håpe at min egen lille stjerne returnerer hjem snart.

Ellers, dårlig med lussekatter på kontoret, masse drit å ta tak i fra helgen. Og masse mer skit som må ryddes i. Forventer en skikkelig herlig dag...
Eneste lyspunktet er at om 2 dager er det onsdag og da er vi halveis i uka og jeg har en fridag.

Men nå er det å få i seg resten av kaffen og gå i gang med resten av dagen

Morn fra byen med flyplasskode ORD og hvor natten nettopp har begynt.

Var på en lengre gåtur (15.000 skritt) søndag ettermiddag og ble verbalt "offended" av en boms med alle eiendelen sine i 3 plastposer. Begynte med smigring om pene lepper, så hvilken kroppsdel han ville leppene skulle berøre. Noen mumling om 9 inches og sitte på fjeset hans. Når han ikke fikk videre respons fra min side så kom faktisk disse ordene: "sorry if I offended you with my wishes".

Ja ja, livet går videre og hjemreise seinere i kveld. Allerede fått sms fra sas om redusert service i fremste kabin pga covid. Blir aldri slutt på å bruke covid som dårlig unnskyldning for å kutte produktet.

FQTV

God morgen fra et regnfullt Stavanger. Drit vær, men bedre enn snø og minusgrader.
En Matcha latte nytes til morgenens nyheter og litt utpå, settes kursen til kvadrat for en lynvisitt.
Ha en glitters mandag :)

Mornings fra Hvalstad. En sjelden kollektiv forsovelse her, etterfulgt av barnehagelevering og rett inn i Teams. Dessuten har kolleger, kunder og konkurrenter i Asia sett sitt snitt til å være ekstremt "produktive" i dag, og hadde skapt en grei backlog i innboksen. Ikke kunne jeg bare bruke "deleteknappen" på alle heller. Vel vel, på tide å finne frem det virtuelle balltreet å spørre noen kunder hvor betalingen blir av. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Greit vått ute, men rekker nok ikke ta knekken på all snøen som ligger heldigvis. Julegavehandel tror jeg er helt unnagjort, så da slipper man å bevege seg så mye ut i sørpa. Må nok ellers jobbe litt igjen, og det virker som om det brenner ganske heftig på dass i store deler av IT-verdenen, heldigvis er ikke jeg viktig nok til at det påvirker meg spesielt

God mandag.

d2d3f9d5f6f8ad3e7e2c5b7e7313fba7.jpg

Hei fra kontoret.. Litt sliten i dag.. Ganske fuktig fredag og lørdag, samt en langt yngre kone som har en veldig ambisiøs to-do-list før jul. Kalenderen for denne uken er også litt for tett, og vet fremdeles ikke om vi skal pakke vinter-tøy eller badetøy. Synes nesten synd på barna - men det er vel litt first world problem.

Allerede fått sms fra sas om redusert service i fremste kabin pga covid. Blir aldri slutt på å bruke covid som dårlig unnskyldning for å kutte produktet.

FQTV

Greit at de gir beskjed om det, jeg lurte på hva slags service de hadde i business, siden det var ingen service før take-off, ingen beskjeder, og en stund etter de kom i luften, ble det matservering, greit nok det siden de ikke var i lufta før kl 22:30. Hvis du tenker på å ta frokost, blir du vekket kl 12, altså 0500 ORD time.

Greit at de gir beskjed om det, jeg lurte på hva slags service de hadde i business, siden det var ingen service før take-off, ingen beskjeder, og en stund etter de kom i luften, ble det matservering, greit nok det siden de ikke var i lufta før kl 22:30. Hvis du tenker på å ta frokost, blir du vekket kl 12, altså 0500 ORD time.

Jeg skal ha valuta for billetten så alle (de to) måltid skal jeg ha med meg. Sove kan eg gjøre hjemme. Akkurat nå er kl snart 04 lokal tid. Blir vanskeligere med årene når det kommer til snuing av døgnet. Det merkes.

FQTV

God dag fra Lillestrøm. Her har man fått kontorert litt, men blir litt satt ut av prognoser om 90-300.000 daglige smittede av Omicron. På den positive siden ville da Korona vært overstått på 14 dager. Men istedenfor blir det vel å forsøke å dra det ut med heftige nye tiltak i dagene som kommer.

Jeg ser bare en umiddelbar ting jeg må gjøre og det er å komme meg på Polet.

Ha en fin en

SØSTER! BRENNEVIN!!

Hvorfor ikke satse ordentlig på noe som ikke virker uansett …. Men dugelige tall. Men tror du ikke noen har satt et komma eller en null på feil plass?

Velvel .. Her hos meg starter ikke mandagen før onsdag likevel. Så nå venter vi på at det skal tørke litt før løvblåseren aktiviseres. Mye kvist, kvas og løv som må blåses litt rundt etter helgens uvær. På den positive siden, så sørget nevnte storm for at det nå er minimalt med løv igjen på trærne ….

Have a good one!

SØSTER! BRENNEVIN!!

Hvorfor ikke satse ordentlig på noe som ikke virker uansett …. Men dugelige tall. Men tror du ikke noen har satt et komma eller en null på feil plass?

Velvel .. Her hos meg starter ikke mandagen før onsdag likevel. Så nå venter vi på at det skal tørke litt før løvblåseren aktiviseres. Mye kvist, kvas og løv som må blåses litt rundt etter helgens uvær. På den positive siden, så sørget nevnte storm for at det nå er minimalt med løv igjen på trærne ….

Have a good one!

https://www.fhi.no/nyheter/2021/oppdatert-risikovurdering-omikronvarianten/

:drunk:

Nå blir det å grave seg ned i ei hule og unngå folk så godt det lar seg gjøre for å unngå smitte, og håpe Biden fortsatt har lyst til å ha besøk av folk fra Norge i slutten av måneden. Men jeg begynner å tvile :cry:

Hei fra Sandnes. Siste dag i langhelgen og sålangt i dag har det vært indretjeneste og besøk hos fysioterapeuten. Så får ettermiddagen og kvelden vise hvilke ytterligere tiltak vi kan vente oss. Ha en fin en!

God ettermiddag fra Forus,

En grei mandag på jobben , trivelig og greit selv om en del tar enten gjenværende feriedager før årsslutt eller hjemmekontor. Det går vel kanksje ut på det samme.
Noen rolig prosjektdager er ikke å forakte. LL -registeret blir nok ferdig før jul før vi barker løs på nye oppgaver over Nyttår.
I kveld blir det styremøte og Gruppemøte i lokallaget.
Ha en fortsatt fin dag.

Dere bør stenges inne med brev- og besøksforbud hvis de tallene er riktige.

Når man leser nyhetene så ser det vel ut som om det ca er det som planlegges også. :)

Begynner å bli småredd for sydenturen i romjula nå.

@FQTV, greit og holde forventninger så lave som mulig. Var i peasant seter på SAS forrige uke og det var den sletteste og dårligste servering jeg noen ganger har sett. Kom andre veien i business med United. Maten var god, men langt fra det man forventer for $7500 en vei.
Dette er ikke en klage fra meg, kun en observasjon….. Med det jeg betaler for turen kan jeg ikke klage.

God ettermiddag fra crewrommet på TOS. Kom litt forsinket inn fra HFT, så rakk ikke 14:15 flighten videre til BGO. Ellers så observerer jeg at SAS har ett elendig tilbud fra TOS. En flight klokken 12:00, og neste flight klokken 19:00, det betyr at det blir en sen kveld før jeg er hjemme i dag. Nuvel, mobilen er full med strøm, så jeg får kikke litt på en serie mens jeg venter. Litt arbeid har man også fått unna mens man venter på TOS.

Ha en flott dag!

God dag fra Lillestrøm. Her har man fått kontorert litt, men blir litt satt ut av prognoser om 90-300.000 daglige smittede av Omicron. På den positive siden ville da Korona vært overstått på 14 dager. Men istedenfor blir det vel å forsøke å dra det ut med heftige nye tiltak i dagene som kommer.

Ha en fin en

Slapp av. De glemte å dra regnestykket videre. Det de ikke sa var at det uken deretter vil være 1 mill pr. dag og uken etter det 10 mill pr. dag. Blir bra det her... :)

God ettermiddag fra Drag. Snart ferdig med tredje siste arbeidsdag før jul. Kan nok fort være like greit å holde seg hjemme til etter nyttår!

Back