God mandag morgen? (A380-tur med forviklinger?)

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ser akkurat paa A.net at kveldens AF A380 fikk seg en aeresrunde via BDL pga trafikk ... Dermed er kanskje DC-8-63 kommet seg noe forsinket avgaarde fra JFK? Vi krysser fingre og haaper han rekker sin forbindelse fra CDG.

G'aften fra Alpharetta, hvor det er behagelige 20 grader ute. Jeg har hatt en behagelig skumringstime ved utepeisen i selskap med Antonsen og Golden og et glass med skotsk myrvann, og naa er det straks paa tide aa ta kvelden. Helgen er over, og naa foelger en arbeidsuke foer kursen settes retning Norge paa loerdag. Og gaar alt som det skal blir det fotballkamp i gymsalen paa FBU soendag. :up:

Re: A380-tur med forviklinger? (Kan ogsaa bli 'God Morgen Mandag-traad)

Hepp Hepp fra Florida. Her har man hatt en trivelig aften med venner etter en helg i Canada. Videre til LA i otta i morgen med CO, deretter moeter hele dagen og tilbake til Chicago paa kvelden. Sliten naa, skal bli godt aa komme hjem i morgen kveld...

God morgen i fra OSL,nattvakt nr 3 nærmer seg slutten.Ha en fortreffelig Mandag der ute i verden.

God morgen fra Stavanger!

Da var man kommet godt i gang på en mandags morgen. Trøtt i trynet, men det kommer seg.

I dag blir en mindre produktiv dag? Møter, samt planlegging ifb. større prosjekt denne uken.

Ha en fin dag forumister! :)

God morgen fra Lysaker - intet nytt fra vest-fronten på Østlandet. Ha en fin dag.

Mornings fra Lisboa. Etter en frokost på en eller annen fortauscafe blir det å sette kursen mot Cascais. ha en fin dag

Sol i Krsand og BF er alt på jobb!

Ny uke med mange ting å ta tak i. Er vel ikke så mye mer å si om den saken!

Fortsatt bedre dag ønskes...

BF:cool2

Ser akkurat paa A.net at kveldens AF A380 fikk seg en aeresrunde via BDL pga trafikk ...

Bradley, ja! Var der for noen dager siden. Men i simulatoren. En bombe smalt i cargo compartment 2 og dro med seg det meste av strøm og cabintrykk.

Solen skinner på Nærsnes. Blir vel en cabrio-tur før høsten setter inn for alvor.
Batteriet i boligalarmen signaliserer lavt nivå med en pipetone hvert syvende sekund så jeg får vel koble fra den ene polen inntil servicemannen kommer.
Men først: Eggåbekken!

Godmorgen fra Malmö.

Junior afleveret i dagis og fruen på job.

Her er det hjemmearbejdsdag og morgenens æg er netop indtaget.

Nu en god kop Kusmi Te og back to work.

God dag til alle...

Last edited:
God morgen fra hovedstaden.

På plass igjen etter halvannen uke på farten i California med innlagt stopp i Scanair-hub'en ABQ.

Belønningen for å ha vært borte fra jobb i litt over en uke var 200 uleste mail i innboksen...

Ha en produktiv dag alle sammen :stir

Mornings fra Majorstua. Lunsj inntatt, og bare 2 timer igjen av dagen. En liten historie overlevert fra en Ryaniar-passasjer (på forretningsreise, for øvrig) bringes herved videre:

Litt utålmodig medpassasjer som hadde fått snacks og drikke, men som framleis heldt hardt på euro-seddelen sin: ”My I have the receipt please?”
Rolig og venleg flyvertinne: “Yes of course – but you have to pay first”

God formiddag fra WIAS HQ hvor en ny arbeidsuke er påbegynt.
Etter en hard arbeidshelg i og rundt heimen føles det ikke som mandag, men mer som fredag opphøyd i tredje... Noen som sa at jeg gleder meg til det blir helg igjen? ^_^ Men husene er nå klart for høst og vinter..

E!

God ettermiddag fra solfylt Oslo. Nattvakt i kveld og da drar man seg litt lengre i bingen. Ellers en dag uten de helt store planene. Det første høsttegnet har allerede vist seg:

Attachments

• IMG_2751.jpg
    IMG_2751.jpg
    61.4 KB · Views: 355
Ser akkurat paa A.net at kveldens AF A380 fikk seg en aeresrunde via BDL pga trafikk ... Dermed er kanskje DC-8-63 kommet seg noe forsinket avgaarde fra JFK? Vi krysser fingre og haaper han rekker sin forbindelse fra CDG.
Vi kom oss omsider avgaarde, lettet vel rundt 23:30 etter 1:30 taxing fra gate.....trafikken skyldes et skikkelig uvaer.....fulgte med Cathay som brukte nesten 3 timer fra Push Back til de var Airborne.....:wow:

Hadde et bra sete - 30A med nesten 3 meter benplasss....Oslo forbindelsen roeyk saa det ble neste avgang kl 18:55 - akkurat hva en trengte etter 2 fakir netter tilbrakt I flyseter....men det er nykig aver I Paris...og lettere lommekjent saa satt jeg paa en uteresturant I Latin Kvarteret 45 minutter etter touchdown....og da er liver godt....;)

Høres bra ut .... du er ihvertfall i rute døgnmessig i mogen tidlig! :)

Da var arbeidsuken i gang her i Alpharetta .. kun fem små arbeidsdager, så stiger man inn i en A340 retning FRA.

Arbeidsuken - eventuelt skoleuken - også i gang i North Carolina - første forelesning unnagjort og nå koser man seg med litt makroøkonomiske analyser, og lurer i grunnen litt på hvordan man har kommet seg så langt at det antagelig er det siste econ-faget jeg tar - godt er det!

Ha en god arbeidsuke!

... og nå koser man seg med litt makroøkonomiske analyser, og lurer i grunnen litt på hvordan man har kommet seg så langt at det antagelig er det siste econ-faget jeg tar - godt er det!

Godt er det...? Kan ikke skjønne annet enn at econ er det mest matnyttige økonomifaget man lærer seg (alt annet av økonomifag er jo bare forenklede derivater av econ for folk som ikke kan regne eller se flere sider av en sak...).;)

For all del, det har sine sider, men bare jeg får unnagjort denne makroteorien dette semesteret er det "soft" management som venter -- så får vi håpe økonomien om ikke annet legger en god foundation!

...er det "soft" management som venter -- så får vi håpe økonomien om ikke annet legger en god foundation!

Alt har selvsagt sin misjon - som samfunnsøkonom er jeg nok en smule inhabil hva angår å vurdere fagenes hensiktsmessighet....;) Jeg mener selvsagt at innen økonomi-/administrasjonsfagene så er det ingenting som er mer generelt anvendelig enn econ.:)

Lykke til med studiene! Jeg skal bruke kvelden til å pusse litt på mine forelesningsnotater om incomplete contracts som jeg skal "plage" noen masterstudenter med over de neste par ukene.

Last edited:
Back