God mandag fra Vico Equense

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Italia. Klar for å forflytte oss nordover og nyte siste døgnet av denne italiaturen. Besøket på Capri i går var en kjempeopptur...så hit skal vi definitivt tilbake. Ha en bra mandag du også.

God morgen fra Lillestrøm. Da var det mandag igjen og en ny arbeidsuke starter. Regner med litt roligere dager nå i juli. Fem dager til neste flytur bare, måtte uka gå fort. Det pleier den å gjøre. ;)
Ha en fin en både i lufta og på bakken! :)

God morgen fra Kreta. Litt medisin på balkongen før frokost. Bortsett fra å skaffe en ny badeleke av typen oppblåsbar til arvingen etter det ble hull i den vi hadde, har jeg få planer for dagen. Ha en fin dag

c41fc364acc55dfcc9219e86d41a7328.jpg

Gudd mårnings fra Sola, hvor en nå starter på siste arbeidsuke før ferie. Først noen timer med skvalder her før kursen settes sørover mot nydelige Farsund.
Ha en fin en :)

God morgen fra Oslo Øst. Så var man tilbake på jobb etter noen dagers ferie. Plan for uken; komme ajour med 300 uleste mailer... Ha en bedre start på uka[emoji3]

God morgen fra Åfjord. :)

Skyet og noen få dråper i lufta, men skal nok få denne dagen i havn også. Hva det faderlige opphavet har for planer aner jeg ikke, men kjenner jeg ham rett så blir jeg neppe arbeidsledig denne dagen heller. Regner med at man skal ta fatt på de siste meterne av verandaen som skal ha nytt dekke.

6 dager på tur flyr fort og i morgen er hjem til Snillfjord igjen. Så i kveld blir det vel å pakke den alt for store bagen som inneholder alt for mye tatt betraktning at man skal være borte i 6 netter. Bagens innhold tyder på emigrering, ikke kort ferie #læreraldri.

Ha en fortreffelig en! :)

Grynt fra Tananger

Har mest lyst til å være hjemme, men har fått dratt meg til jobb.
Måkene angriper, været er grått, jeg vil ha fri. M.a.o. alt er som normalt.

Får satse på at det ikke blir noen forsinkelser, slik at jeg slipper overtid denne uken... Men det ser dårlig ut for fredagen :drunk:

Ha en bedre dag enn meg forumister :)

God morgen, Det siste døgnet har jeg lært at det er to ordentlige flyplasser på Scecilia. Sas flyr til Palermo. Hilton hotellet jeg har booket urefunderbar pris på ligger på andre siden av øya. Jeg har også lært at øya er mye større enn jeg trodde, det er 3 t og 7 min fra pmo til hotell. Det er faktisk så langt at det ikke tilbys transfer fra pmo til hotellet.

Det positive er at det koster 2000kr å leie en Golf i en uke med fri km fra Avis. Dessuten er kona fornøyd med at jeg for engangskyld har driti meg ut. Så nå er utfordringen om jeg får gjennom oppgraderingen til Avis Precident et eller annet status, og om jeg virkelig ønsker en oppgradering til større bil i Italienske byer.

Funker det forresten med Tomtom Go app på Iphone om jeg kjøper sånn holder til å ha i frontruten? Altså at jeg ikke har på roaming? Eller bør jeg spandere 1500kr på ny Gps?

God morgen herfra - kikker på været utenfor i dag, og lurer på om jeg skal definere deler av dagen som arbeidsdag eller ikke. Får se hva jeg finner på.

Ellers overhodet ingen planer. Han en fin planløs dag!

God dag fra Oslo. Dette lille stedet, en plass mellom Asker og Lillestrøm, om man skal tro TV2s illustrasjon i forbindelse med knivstikking på Sinsen, som altså er i Oslo, som igjen ligger i Sør-Norge, ser det ut til - altså et sted der. Det var dagens geografitime levert fra medieovervåkeren.

35833666745_23a9a3b56c_c.jpg

Ja, det er jo greit å henvise til Lillestrøm, da vet alle sånn cirka hvor Oslo befinner seg. ;)

Ja, dette er jo greit å vite. Uten å se på kartet forestiller jeg meg at Oslo ligger mer rett syd for Lillestrøm men egentlig så ligger dette stedet Oslo litt mer vest enn man først tenker....

Ja, dette er jo greit å vite. Uten å se på kartet forestiller jeg meg at Oslo ligger mer rett syd for Lillestrøm men egentlig så ligger dette stedet Oslo litt mer vest enn man først tenker....

Nei, det er ikke så lett å plassere Oslo på kartet nei. Lillestrøm og Asker er gode hjelpemidler i så måte. Hehe! Stille på jobben der og kanskje? ;)

God morgen, Det siste døgnet har jeg lært at det er to ordentlige flyplasser på Scecilia. Sas flyr til Palermo. Hilton hotellet jeg har booket urefunderbar pris på ligger på andre siden av øya. Jeg har også lært at øya er mye større enn jeg trodde, det er 3 t og 7 min fra pmo til hotell. Det er faktisk så langt at det ikke tilbys transfer fra pmo til hotellet.

Det positive er at det koster 2000kr å leie en Golf i en uke med fri km fra Avis. Dessuten er kona fornøyd med at jeg for engangskyld har driti meg ut. Så nå er utfordringen om jeg får gjennom oppgraderingen til Avis Precident et eller annet status, og om jeg virkelig ønsker en oppgradering til større bil i Italienske byer.

Funker det forresten med Tomtom Go app på Iphone om jeg kjøper sånn holder til å ha i frontruten? Altså at jeg ikke har på roaming? Eller bør jeg spandere 1500kr på ny Gps?
Google Maps kan man laste ned seksjoner av kart offline og ha navigering offline. Ellers er det ingen ekstra kostnader for roaming i EU så lenge man har data igjen på abonnementet

God mandag fra GYD. Flyet som skulle dratt til Moskva for 45 minutter siden står fortsatt ved gaten og det eneste man har fått som forklaring er "operational reasons". Får se om de klarer slå rekorden på 42 timers forsinkelse som de fikk fra Hanoi til Oslo. 40 min igjen til transiten nå på SVO blir antagelig for kort.

Var forresten 40nok/MB her så ikke akkurat roam like home.

God mandag fra GYD. Flyet som skulle dratt til Moskva for 45 minutter siden står fortsatt ved gaten og det eneste man har fått som forklaring er "operational reasons". Får se om de klarer slå rekorden på 42 timers forsinkelse som de fikk fra Hanoi til Oslo. 40 min igjen til transiten nå på SVO blir antagelig for kort.

Var forresten 40nok/MB her så ikke akkurat roam like home.

Haha da må du deale med heksene i transferdisken på SVO - lykke til, ikke noe jeg ønsker. Var igjennom en forsinka transfer der fra PEK, men jeg rakk heldigvis flyet videre til OSL så jeg titta bort på den transferdisken hvor det naturlig nok ble en del kø. De så ikke akkurat snille ut. God ettermiddag fra Oslo - her har man ihvertfall fått noe arbeid for en midleritidig periode i august og september.

Google maps er den eneste gps jeg bruker. Burde funke like bra på Sicilia. Ikke sikker på hvor mye data den spiser dog.

G'morgen fra Utlandet. Her er ukens første CoreMOW og frokost gjennomført, og det eneste som står på programmet er gressklipping og den årlige utslippstesten for pickup'en. Så det blir nok tid til en lur innimellom en plass. ;)

Google maps er den eneste gps jeg bruker
Funker den, så lenge den vet hvor den skal. Google Maps kjenner ikke til gata jeg bor i :p
(Kan ha noe med at den er ny, selv om det har bodd folk i gata i over et år)

Haha da må du deale med heksene i transferdisken på SVO - lykke til, ikke noe jeg ønsker. Var igjennom en forsinka transfer der fra PEK, men jeg rakk heldigvis flyet videre til OSL så jeg titta bort på den transferdisken hvor det naturlig nok ble en del kø. De så ikke akkurat snille ut.
Haha, jeg vet å behandle russiske hekser. Det var bare 2 bak desken og kaotisk kø i alle retninger med forskjellige grader av høylydte kunder. Det var endel jøder der som insisterte på hotellsom siden de måtte vente på en flight etter midnatt og de diskuterte om det var 6 eller 8 timer transit som måtte til for det og om det nå var natt eller dag. Det ble ganske høylydt.

Jeg oppførte meg sivilisert og korrekt og hun ga meg 2 matvouchere mot 1 som de andre fikk. "Thank you for not killing me" sa hun og smilte. Hun sa jeg måtte komme tilbake 23:00 da det ikke var ledige hotellrom nå. I ettertid er det jo merkelig at det skulle bli flere rom ledige utover kvelden. Hun hadde vel ikke andre planer? :skep

Back