God mandag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Bag`n er pakket og Stelvio`n gjør et stopp på OSL for å ta med to litt over middels flyinteresserte dansker videre til Røros. Gleder meg til ca. 4 timer flynerding. Middag med kommuneledelse i kveld før den 170. Rørosmartnan åpnes i morgen. Best start på uken ønskes.

God ett eller annet fra US. For en begivenhetsrik dag i Sørstatane.

Senior fylte år i dag og begynte med sang og moro før vi cruiset mot en kul diner for frokost. Forbi oss skeinet en riskoker i radig fart i litt dårlig kurs og jeg varslet senior om at nå smeller det. Det gjorde det og den måkte rett inn i et tre, snurret tre runder og ble stående med alle airbags utløst. Vi tenkte her må vi få trent litt på gjenopplivning, men ut kom en rasende, ruset meksikaner med rød treningsdrakt og gjeng-tatoveringer på hals og nakke - fin fyr. Da ble det å ringe 911 og prate med ei tulling som skjønte fint lite. Etter syv minutter kom endelig politiet hvor en liten fjott begynte å gjennomsøke bilen. Vi fortalte han to ganger at herr Mex løp halvskadet mot høyre og til slutt tok politi"mannen" opp pistolen og løp mot venstre. Da var det nok og vi fortalte både frøken 911 og politimannen at dette var talentløst og dro til dineren - nydelig mat.

Så åpnet himmelen seg og det ble flooding en del steder så vi måtte kjøre på fortau osv. Mens vi gjorde dette så meste CarPlay opp en tekstmelding opp at returen vår med Lufthansa var kansellert. Det ble tre timer på telefon uten resultat og vi er så langt stuck.

Senere på kvelden var vi på vei til en av favorittene "Houstons" og lo litt av hva mer kan gå galt? Det var dumt å si - der vi stod på rødt lys kom det et brak og en ganske ny Yellowstone look Ford F-150 truck skjøv oss elegant ut i krysset.

I den satt en nydelig liten blond lokal skjønnhet som hadde en 35 sekunder samtale med en penkledd nordmann som ba høflig om å få bilde av førerkortet hennes mot at jeg ikke ringte politiet, og tok et bilde av skiltet hennes. Hun lurte på hvorfor jeg var så kjapp og høflig, og jeg forklarte helt enkelt at det var biff om 10 minutter og vi hadde hatt nok morro for i dag.

Så da er jeg lei Florida? Ikke F.. jeg elsker det, og det er meldt pent vær i morgen.

9436ad94-6104-424f-8987-a7486c75c994.jpg

Last edited by a moderator:
Morgon frå TRD. Litt mindre liv her enn i statane. Snart på livets siste EB-bonustur med WF? Reknar med det blir lite av det framover. Vi reiste til flyplass saman med andre kidd og frøkna som skal til LHR via OSL. Dei har fått ein stor time forsinkelse på første flyet, så eg er litt spent på om dei rekk connection... Håpar dei ikkje får for trå start på ferien.

Ha bra dagen! No landa Q400'en, så får komme seg til gate.

God Morgon från Göteborg,

Sista av tre arbetsdagar innan fem veckors ferie. Kanske får återvända till kontoret imorgon också efter förra veckans brand på Liseberg (som är närmaste granne med mitt kontorsfönster).

Ha en flott måndag!

God morgen fra Gaustablikk. Fjellkontor er fint og produktivt. Skitur i ettermiddag. Ha en bra mandag.

God morgen fra hula i Bergen, også her er det betraktelig mer rolig enn i FL og godt er det.
Teller ned mot utskei, da skal en til opphavet på middagsbesøk, raspeballer står på menyen.
Ha en fin fin mandag :)

God ettermiddag fra Jåttå,

En grei start på mandagen , business as usual i prosjektet.
Det har roet seg med været også og det er tegn til vår her over i sørvest.
I kveld styre- og gruppemøte i det politiske lokallaget i Sola.
Ha en fin dag

Det er i Florida det skjer ... Ormebol ... ;)

Her i Georgia går ting litt stillere for seg. Hjemmekontoret er åpnet for uken, og det feires med en ekstra kopp kaffe. Blir kanskje en kakebit også for å feire dagen. ;)

God ettermidag. Grønnland er i sikte og wifi virker. Er nok litt kaldere i Washington dc enn Florida, men høres høres jo ut som om tempen er litt vel høy i FL. Lurer på om silverline har blitt metro hele veien eller er buss. Snart til for en cowboystrekk.

Back