God mandag fra Oslo

Hypern

ScanFlyer Rusty
Skikkelig blåmandag for min del - våkna av vekkerklokka så sovna jeg igjen og våkna lenge etter jeg skulle vært et annet sted. Men ok det får bare gå for i dag, enda jeg la meg tidlig i går.
Hvem har vel ikke forsovet seg fra tid til annen? :rolleyes:
ha en bedre mandag enn det jeg har.

God mandag fra L1

God morgen fra L1. Tror det var første gang jeg måtte vekke begge barna, og ikke motsatt. Men jeg fikk både levert, foret og rukket mitt planlagte tog. Ny runde med påtvunget tøy og bøy hos fysioen i dag. Så er forhåpentlig snart tilbake i full løpe-business. Ha en fin dag

God mandag fra prærien. Trim og en time jobb unnagjort. Blir å jobbe også fly til en av de mindre byene på Vestlandet. Tror det blir tidligere fly enn strengt tatt nødvendig for å ha back-up om sas mangler folk.

God morgen fra en fjord nord for Bergen.

Seilasen nærmer seg slutten og det betyr hjemreise for meg og en gruppe med andre kollegaer. Nedbemanningen har begynt og det blir rolig ombord for de som er igjen.

Så er det bare å lade opp til en mer aktiv friperiode og håpe det blir nok salat ut denne mnd. #LivetErIkkeForPyser [emoji18]

FQTV

Hei fra kontoret. Rimelig rusten fremdeles og fremdeles ingen luktesans. Jeg velger å ikke bruke det nedlatende "man-flu" lenger da vi menn faktisk har langt mindre sykefravær enn kvinner uansett (Kvinner har i Norge 70% mer sykefravær enn menn (60% medregnet graviditet, familie osv) I jobbsammenheng så synes jeg vi syter mindre også når snuen kommer. :colgate:

I dag har jeg fått hente-oppdrag og må stikke 1600 som her heter "halv dag".

God formiddag fra det sørlandske!

Her er man igang med hjemmekontorerering før det blir litt bortekontorering og møter utover dagen. En liten befaring skal man også på før man avslutter dagen med hjemmekontor og så et styremøte på kvelden. Så denne dagen går nok fort.

Fortsatt ingen flybilletter liggende klare til bruk. Snufs...

God mandag ønskes!

God morgen fra toget inn til bortekontoret. Skrevet på ny sånn Samsung flip telefon. Hater å bruke penger på dingser men min gamle S8+ trengte virkelig å pensjoneres nå desverre.

Valgte flip fordi den blir liten i lommen. Storsmurfen erter meg med at jeg kommer til å gå amok og bli drittlei flippingen nokså raskt. Innerst inne frykter jeg at hun har rett, men det kommer jeg aldri til å innrømme så klart. Dette var et knallkjøp! :)

Ha en stilig dag

God formiddag fra L12. Jobbet hjemmefra noen timer før det når blir å ta tog til Drammen og bytte fra Vy til Go Ahead Nordic. Skal holde innlegg på ett frokostmøte i KRS i morgen i regi av Næringsforeningen, så da må man dra ned dagen før. Siden man bor i Mjøndalen så er det hipp som happ med fly VS tog, men siden jeg likevel skal bo i sentrum så blir nok toget litt raskere.

Hjemreise i morgen med SK til OSL.

Ønsker alle en flott dag!

Hei fra kontoret. Rimelig rusten fremdeles og fremdeles ingen luktesans. Jeg velger å ikke bruke det nedlatende "man-flu" lenger da vi menn faktisk har langt mindre sykefravær enn kvinner uansett (Kvinner har i Norge 70% mer sykefravær enn menn (60% medregnet graviditet, familie osv) I jobbsammenheng så synes jeg vi syter mindre også når snuen kommer. :colgate:

I dag har jeg fått hente-oppdrag og må stikke 1600 som her heter "halv dag".

Interessant nok kan det kanskje ha noe med at menn vokser opp fra liten av med at de "må være tøffe" (blodig biff, drekka øl, stor bil, stor ...., små gutter skal ikke gråte, være sjef, ha hår på brystkassa, testosteron, ikke være veike, "man up" og så videre blablabla); selv med "manflu" går nok de fleste på jobb da de ikke vil framstå som svake. Samfunnet er bygget opp rundt at menn ikke skal vise svakheter, være ledere osv - noe som dessverre blandt annet har ført til at menn har mye psykiske og fysiske problemer de ikke søker hjelp for, og tilhørende høy selvmordsstatistikk.

https://sykepleien.no/2020/11/menn-begar-selvmord-i-stedet-ga-til-legen

Her går det i kaffe og kanelbolle til lunsj, some things never change. Others do ^_^

G'moorgen fra verdens travleste flyplass. Fortsatt, tror jeg. Vi får se når de teller opp.

Forlot heimen litt over 4 for å rekke Chester. Slapp ihvertfalll unna rushtrafikken. Mye folk selv så tidlig, men i Precheck var det bare å valse igjennom. Leiebil venter i Seattle og selv med et par pliktstopp, er jeg nok i Bellingham i god tid før middag.

Men ikke mulig å få seg en kaffe engang så tidlig .... Makan!

Nå boardes det ... snx!

Edit: Ah- en exit-treseter for meg selv.. Score!!

45c236bda4b1961a51301dda6f10d04e.jpg

Last edited:
Interessant nok kan det kanskje ha noe med at menn vokser opp fra liten av med at de "må være tøffe" (blodig biff, drekka øl, stor bil, stor ...., små gutter skal ikke gråte, være sjef, ha hår på brystkassa, testosteron, ikke være veike, "man up" og så videre blablabla); selv med "manflu" går nok de fleste på jobb da de ikke vil framstå som svake. Samfunnet er bygget opp rundt at menn ikke skal vise svakheter, være ledere osv - noe som dessverre blandt annet har ført til at menn har mye psykiske og fysiske problemer de ikke søker hjelp for, og tilhørende høy selvmordsstatistikk.

https://sykepleien.no/2020/11/menn-begar-selvmord-i-stedet-ga-til-legen

Her går det i kaffe og kanelbolle til lunsj, some things never change. Others do ^_^

Tja.. den teorien tviler jeg svært sterkt på, og det bekreftes nok noe ved at Norge er det landet som har størst avvike mellom kjønnene og sykefravær, og her er det vel fint lite den type testosteron igjen (I alle fall i min jobb og omgangskrets, her spiser damene kjøtt og stort sett de som har de største bilene) Forskerne selv sliter jo med å forklare denne avstanden. Poenget mitt var uansett at vi får mye pepper om dagen, vi har ikke simultankapasitet, man-flu osv. osv, og noen ganger er litt statistikk en litt morsom måte å dempe hetsen ^_^

https://www.simployer.no/artikler/hvorfor-har-kvinner-dobbelt-saa-hoeyt-sykefravaer-som-menn/

Back