God ettermiddag fra Lillestrøm. Fytti katta. Kom hjem sent med en skikkelig forsinket BA770 i går. Tok et glass vin med Storsmurfen, sovnet og våknet kl 14. Sov over mandagsmøte på kontoret kl 12. Da føler man seg skikkelig voksen. "Leading by example" filosofien min tok også en liten knekk der, så jeg får gjøre det godt igjen.
I går kveld fikk jeg også et hat trick av at det ikke bare er pax som oppfører seg som idioter. Crew og gate folk kan søren meg teknikken de også. På LHR spurte en pax høflig, om enn litt irritert, red cap om hvorfor de satt opp boarding 65 minutter før opprinnelig departure og loset alle inn i sånt pre-departure-avlukke som man har på OSL... når man åpenbart også må ha visst at crew var forsinket inn, så boarding ble ytterligere 20 minutter forsinket. Han fikk en skyllebøtte tilbake om at det ikke var red-cap sin feil, hvorpå gate ansvarlig kom løpende og ropte at pax måtte slutte å oppføre seg abusive. Jau... tenker heller gate ansvarlig hadde lyst på å dra hjem tidlig og håpet å få oss loset igjennom på rekordtid.
Så kom vi ombord og så satt vi der en time. En pax (fortsatt ikke meg) spurte, nok en gang høflig, om hvorfor BA boardet oss om de visste at det ville ta ytterligere en time å få catering. Svaret var at han kunne holde tåta, for crew hadde droppet pausen sin for at vi skulle få boarde tidlig. Nå snakker vi hårsår del 2. Så lander vi på OSL og DY crew braser forbi oss i passkøen (som sikkert var 30 sekunder lang) så folk nærmest velter over ende og uten en eneste "unnskyld jeg vil forbi".
Fint å se at idioti går begge veier.
Men ellers var det en hyggelig tur da. God old school BA mat. Så ut som et uhell på en tallerken men smakte supert. Helt hjem kom jeg også.
Takk for meg. Ha en trivelig mandag.