God mandag fra L1

Someone

Moderator
Medlem
God morgen. Kontoret kaller, så er det barn som skal hit og dit. Dessuten må jeg plukke opp veldig mange doruller, hvor jeg så må forsøke bli kvitt flest mulig. En podcast må lages også. Ha en fin dag.

Glad mandag fra toppen av Oslo. Godt i gang med arbeidsdagen og med ukens værmelding er jeg glad jeg har en en innejobb. Tenker en forretningsreise til India vil få dorullene til Someone ben å gå på...

God dag fra KL 876 som snart tar av fra BKK.

Endelig er det hjemover. Mye dårlig vær på denne turen. Det har lagt sine begrensninger.

Taxien opp til flyplassen sa fastpris på 300, noe jeg dobbelsjekket med sjåføren to ganger for det var en god pris. Bompenger utenom som vanlig. Når vi kom frem var han helt i sjokk over 300+ litt tips for prisen var jo 600. Så de prøver seg på nye metoder.

Innsjekk gikk fint. Ingen fasttrack for Elite Plus her på BKK. Det er det kun Biz som får. Når var køen kort og for første gang fikk jeg bruke eGate som passkontroll så tidsmessig gikk det fort og greit.
Loungen var bra. Kan ikke klage på maten eller utvalget av drikke.

Nå er det Boarding Complete og lukking av dørene.

FQTV

God morgen fra peiskontor i skogen. Snart ut å svømme bort gårsdagens massive etegilde og komme seg ut på flyplassen etterhvert. 1F i dag som er merkelig for en A-mann.

God morgen fra linje F5 og tog 702 som skal ta med til Oslo. Materiellet er type 73 i Strawberry farger. Deretter er det videre til Riksen hvor de skal fortsette prosjektet med å åpne galleganger. Hvor lang tid det blir på herberget dennne gang. Det kan bli at alt fra 3-7 dager.

God morgen fra Parkveien. Litt jet lag og litt forkjølelse, men det er bare å brette opp ermene for siste innspurt her hjemme. Jobbmiddag i kveld og så håper jeg på en bedre natts søvn etterpå.

Grå morgen fra det Sørlandske!
Er i gang med gjemmekontoreringen etter en dårlig natts søvn. Jobb i hele dag pluss kurs i kveld. Så da er nok den dagen besatt.

God uke ønskes....

God morgen mandag fra hybelen i Bergen.
Ja, her måtte en pinadø møte fysisk på jobb i helgen, men nå er det fri i nesten 2 uker, med litt hjemme kontorering innimellom.
Dagen i dag byr på teamsmøte, lunsj hos opphavet og DY sørover til SVG.
Dessverre er september og oktober de to travleste måneder ifm jobb, og ergo blir det å holde seg i denne verdensdelen de neste 6 ukene.
Ha en glitrende flott mandag :)

G’morgen .. Ny uke med vpn-tunnellpendling venter. Tenk om jeg skulle gjort denne jobben for 30 år siden. Det hadde blitt mye venting mellom brevbunkene .. ;)

Dopapirsalg, ja .. Det er vel begynt å gå av moten etterhvert som stadig flere får rumpeskyller, eller hva?

God formiddag fra Ron eh Otta faktisk for anledningen. Her har jeg nesten to timer før Sj Nord med El 18 i fronten tar meg med hjem.

Satser på at toget er halvtomt iallefall. Ikke helt umulig det blir en øl i kafevogna selv om det er mandag.
Sent fra min SM-A326B via Tapatalk

Last edited:
Satan så koselig det var å sjekke inn på gull-stua igjen med en laaaang god klem av lounge-damene. Føler at det er åresvis siden man var her sist, men sikkert bare litt i sjokk etter Eurowings-episoden. Man glemmer noen ganger at disse fordelene man tar for gitt som kjapp innsjekk, kjapp security og deretter "gratis" kos på stua er pricess. (De sa at hadde de vært på vakt så hadde de sluppet gode venner inn, selv med Eurowings billett)

Lærte et par ting i dag; De på kontoret hadde booket Light billetter og jeg måtte plutselig ha med to kolli (som jeg ikke vil plage medpassasjerer med) og tenkte at da bare oppgraderer jeg til plus med penger. Den gikk igjennom (800 kroner) som faktisk ille gir noen som helst bagasje. Så med plus billett og diamantkort så ble det 1390 kroner en vei for bagasje (det er dyrt å være gjerrig) Upgraden for 800 kroner gir vel da en liten boks med kyllingsalat og en liten sjokolade. Well spent.

Nye innsjekken til SAS (på 5-7) var forøvrig flott og effektiv med veldig mange ansatte på plass.

Nok om det.. Skål.

80f913b4-ab74-4251-a8b0-dee09775ef25.jpg

God dag fra R13

Av gårde på årets bursdagsfeiring. En natt hos gamlingen fra Hallingdal før man drar videre utenlands i morgen.

Ha en god en :)

God ettermiddag fra Lillestrøm. Fytti katta. Kom hjem sent med en skikkelig forsinket BA770 i går. Tok et glass vin med Storsmurfen, sovnet og våknet kl 14. Sov over mandagsmøte på kontoret kl 12. Da føler man seg skikkelig voksen. "Leading by example" filosofien min tok også en liten knekk der, så jeg får gjøre det godt igjen. :)

I går kveld fikk jeg også et hat trick av at det ikke bare er pax som oppfører seg som idioter. Crew og gate folk kan søren meg teknikken de også. På LHR spurte en pax høflig, om enn litt irritert, red cap om hvorfor de satt opp boarding 65 minutter før opprinnelig departure og loset alle inn i sånt pre-departure-avlukke som man har på OSL... når man åpenbart også må ha visst at crew var forsinket inn, så boarding ble ytterligere 20 minutter forsinket. Han fikk en skyllebøtte tilbake om at det ikke var red-cap sin feil, hvorpå gate ansvarlig kom løpende og ropte at pax måtte slutte å oppføre seg abusive. Jau... tenker heller gate ansvarlig hadde lyst på å dra hjem tidlig og håpet å få oss loset igjennom på rekordtid.

Så kom vi ombord og så satt vi der en time. En pax (fortsatt ikke meg) spurte, nok en gang høflig, om hvorfor BA boardet oss om de visste at det ville ta ytterligere en time å få catering. Svaret var at han kunne holde tåta, for crew hadde droppet pausen sin for at vi skulle få boarde tidlig. Nå snakker vi hårsår del 2. Så lander vi på OSL og DY crew braser forbi oss i passkøen (som sikkert var 30 sekunder lang) så folk nærmest velter over ende og uten en eneste "unnskyld jeg vil forbi".

Fint å se at idioti går begge veier.

Men ellers var det en hyggelig tur da. God old school BA mat. Så ut som et uhell på en tallerken men smakte supert. Helt hjem kom jeg også.

Takk for meg. Ha en trivelig mandag.

Back