God mandag fra HKG

Hypern

ScanFlyer Rusty
Denne gang fra Hong Kong airport, oppgradering med poeng fra Go til Business var det minste problemet faktisk. Etter litt tasting på et tastatur kom det et boardingkort til meg med bekreftet upgraded til business. Hyggelig mann som sjekket meg inn i hvertfall. Taxi + flytog er en uslåelig kombo - spesielt i de tidlige morgentimer med lite trafikk. Så da sitter man da i United loungen og blomstrer en stund til. Særlig uthvilt er man ikke da man ønsket å se fotball i natt men det får man vel ta igjen på flyet med et godt sete.

For dere som lurte på om jeg måtte dele rom med noen på Best Western var det feil - så jeg tror nok det var noe med referansen fra Expedia. Begynte å lure litt da jeg hørte lyd fra rommet da jeg kom inn men det var tven som stod på - godt mulig housekeeping hadde glemt å skru den av da de rengjorde rommet. Hotellet er helt greit men med små rom og trangt om plassen men det er svært billig til Hong Kong å være under 1000 kroner pr natt og i asiatisk stil - veldig harde senger, men jeg klarte meg fint. Det der er jeg vant med fra Asia etter utallige hostellnetter rundt om.

Og den slippen virker jo helt unødvendig - har den fortsatt i passet for å si det sånn. Samme med departure card og arrival card - aldri opplevd at noen har lest det verken her eller andre steder i Asia. Tror sikkert jeg kunne skrevet King Harald V på arrival kortet uten at de hadde lagt merke til det.
Det virker som om kortet ikke har noen formell status verken i Hong Kong, Macao, Kina, Thailand etc - i Russland feks har den det ved at den brukes til registrering og USA finnes jo ikke I94 kortet lengre. Nei sikkert for at noen byråkrater skal få lov til å trykke på printout knappen et sted

Ja vel rett nok har de ikke kortet i Macao heldigvis da. Rett skal være rett

Last edited:
Slippen har betydning om du kommer bort i politiet eller av andre grunner må vise til at du har lovlig opphold. For de fleste så skjer det sjeldent.

God natt fra Toronto

Siste natten her for denne gang, i morgen (for dere også) så går turen videre til YVR igjen. Glær mæ. Blir 788, my first -8!

I dag så har gikk det rundt for meg da jeg kom opp i høyden et sted her i byen. Må ha vært tynn luft der oppe :p
(For de som ikke t-t-tog an, vært i CN Tower som har en restaurant som roterer)

Etterpå ble Ripley's akvarium besøkt, det var imponerende med tanke på tilgjengelig plass. I tillegg så var det mer enn bare dyrelivet man kunne beskue der, de viste også frem hvordan de driver akvariet, med maaaaaaaange forskjellige tanker, pumper, osv. Det traff midt i hjertet på en mekaniker :p

Ha en fin dag forumister :)

God morgen fra havet utenfor Angola.

Nattskiftet går mot slutten og jeg skal hjem. Men blir ikke noe søvn med det første, ser nemlig ikke helt vitsen i å sove 2 timer, for så å stå opp for å sjekke inn på dagens første flight, en EC225 fra riggen og inn til Luanda

Så blir det vel Lufthansa mot europa seinere på kvelden, altså en laaaang dag og natt i vente.

Høytaleren på Lysaker truer med trøbbel for toget mellom Skøyen og Oslo s. Vi kjører iallfall på rute fra Lysaker. Virker som en smart dag å ha 30 min ekstra å gå på.

Nyt mandagen videre!

God morgen fra Kristiansand

2 nye turer ble spikret i natt.. bookingfingern må snart amputeres om det ikke skal ende i økonomisk ruin ;)

Planer for dagen er å bytte LCD på en mobil (Oppo Find 7) som jeg har klart å knuse 2 ganger. Satser på den varer litt lengre denne gangen!

Ha en fin dag folkens

Høytaleren på Lysaker truer med trøbbel for toget mellom Skøyen og Oslo s. Vi kjører iallfall på rute fra Lysaker. Virker som en smart dag å ha 30 min ekstra å gå på.

Nyt mandagen videre!

Word! Tenkte å være safe og ta 0630 fra Skøyen, og det er jeg glad for nå som en switch på Skøyen ikke funker. Det blir først 2F opp til TOS, stopp og tre møter, før videre opp til HFT av alle plasser senere i kveld. En lang dag i vente, og heldigvis med luft under vingene [emoji4] Have a nice måndåg [emoji3]

God morgen fra Sandaker. Får vel snart smøre ferdig matpakken og levert arvingen i barnehagen før det blir og ta turen ut på Prærien. Ha en fin dag

Jøss, #8 god morgen poster før en har fått første kaffekopp. Dette er meget sterk åpning av mandagen må jeg si.
Vell, vell God morgen fra Sola. Litt lysere var det nå på morgenen. I dag venter to møter, imorgen har jeg nada planer mens på onsdag går turen til Oslo. Så litt aktiviteter har en nå upcoming.

Ha en flott mandag da :)

Trallabom etc fra Lillestrøm.

Sannelig er det mandag. Ble en utsvevende langhelg, der jeg virkelig fikk tatt i fatt med de fleste venner som jeg har truffet alt for lite i det siste. Baderomsvekta kan bekrefte dette.

Ikke noe mer reiser før til fredag. Fine ting.

Ha en grisedeilig dag.

God morgen fra Snillfjorden! :)

Gullfeiring med cola, is og potetgull er overstått i denne omgang og Snillfjord kan melde om skyet opphold enn så lenge og ca 6+, men skal visst regne litt både i dag og i morgen før et høytrykk tar over ballet fra ca onsdag. Fikk 2 hyggelige flypasseringer i går også, i form av SK935 og AZ620. Førstnevnte svirrer forbi et par ganger i året på disse breddegrader( går normalt litt lenger sørvest ), mens AZ er et heller uvanlig selskap på disse trakter for å si det mildt. :D

Dagens plan: Rote frem en bag eller 2 så en kan starte pakking til avreise som er på torsdag ettermiddag. Må vel først og fremst faktisk vaske igjennom en del klær før de pakkes, så er litt å styre med denne dagen. Nåvel, med gullet trygt i havn er dette en sjelden god mandag, kan forresten nevnes at LN-RPN fikk æren av fly gullaget hjem i går, og i kveld er det au en ny episode i Sesong 3 av ''Dubai-Den Ultimate Flyplass'' på NatGeo 21.00.

Ha en ekstremt god mandag forumister!! :D :D

Last edited:
God morgen fra Alcudia - flott temperatur og all turisme er borte fra øya Mallorca - neste høst må vi reise nedover 1 mnd tidligere - alt er stengt - noen få lokale innbyggere - elles dødt. Takk for det - bedre plass for oss som dro hit nå.

Jan

Mandag. På jobb. Mailen virker ikke. Colaautomaten er tom for vanlig cola. Blir nok en fin dag.

Ha en bedre dag enn meg, med fungerende e-post, og det du måtte ønske å drikke.

God formiddag fra over gaten fra Martin.

Her fungerer både mailen og cola automaten. Så i dag kan vi si at gult er kult.
Du får si i fra hvis jeg skal kommer over med en cola Martin.....

Ellers litt tung start på dagen, ungene var rimelig heftig trøtte. Men vi kom i gang hele gjengen.

Nå ble dagen litt mer spennende enn vi trodde, da min kollega kunne fortelle at en større forsendelse var ok, men flyselskapet kunne meddele at det egentlig ikke er det....
Så blir spennende å se om vi greier å løse denne nøtten... får ha litt is i magen og krysse fingrene godt sammen så går det fint på et vis...

Ønsker alle en trivelig dag

S

Her fungerer både mailen og cola automaten. Så i dag kan vi si at gult er kult.
Du får si i fra hvis jeg skal kommer over med en cola Martin.....

Ellers takk. Colamannen kom akkurat med påfyll ;). Mailen våknet også.

Jæjæjæ .. da var den helgen over .. eller var den egentlig det? Nei - en dag igjen .. :)

Restene av Patricia har nådd oss, og det betyr regn og torden de neste par dagene. Dog ingenting ekstremt. Dagen byr på lite av seriøse aktiviteter annet en en tur ut for å skaffe hundemat.

God morgen fra PTY!
Gråvær og lummert i Karibien idag. Ren forflytningsdag idag, så får man se om det er likar i HAV. Ser slik ut på ur, om ikke anna.
Ha en fortsatt lun start på uka :)

God mandag fra NSB på vei fra flyplassen, sparer 120,- på å bruke 5 min ekstra til byen. Grei timesbetaling.

Minikabinen hos BA over dammen må få godkjent selv om det var trangt over skuldrene om man sitter med setet rett opp. Etter denne turen bør jeg ha status i alle 3 allianser. Men det er kun i *A jeg har brukbar status. Vil etter 3 turer til Karibien i vinter også få brukbar status i One World, men ikke før jeg mister statusen i Skyteam. Det er jommen ikke enkelt å oppnå brukbar status i 3 allianser samtidig når man kun flyr privat.

Ha en god en alle med og uten status.

Back