• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag fra 1395

Someone

Moderator
Medlem
God morgen. Uvant lyst når man står opp. Matpakker er smurt, frokost laget til resten av banden og snart sniker jeg meg ut for å rekke morgenens L1. Ha en fin dag

God morgen fra Bergen. Kort dag her før det blir WF614 nordover. Får ikke velge sete av en eller annen grunn, men får håpe det ordner seg på flyplassen. Ellers lite nytt annet enn at det er generell advarsel om fare for skogbrann i området rundt her, noe som må sies som spesielt etter at det har regnet omtrent konstant siden nyttår.

God morgen fra 3050! Skal i møte på formiddag i Norges 3. høyeste bygning, så tar ett senere tog innover enn vanlig, ellers så blir resten av dagen å tilbringes på kontoret på FBU.

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra London.

3 dager med moro er over og nesen settes hjemover med DY. Sist eg reiste hjem fra LGW var de mannsterke i antall ved Gate for å sjekke håndbagasjens vekt og størrelse. Min TravelPro er jo skreddersydd etter den "ramma" og sist var den 9.9kg, i dag garantert lettere. Så jeg er klar for kontroll selv om jeg håper covid har fjernet den kontrollen.

Ha en fin dag/uke

FQTV

God morgen fra London.

3 dager med moro er over og nesen settes hjemover med DY. Sist eg reiste hjem fra LGW var de mannsterke i antall ved Gate for å sjekke håndbagasjens vekt og størrelse. Min TravelPro er jo skreddersydd etter den "ramma" og sist var den 9.9kg, i dag garantert lettere. Så jeg er klar for kontroll selv om jeg håper covid har fjernet den kontrollen.

Ha en fin dag/uke

FQTV
Jeg var på Lgw og tok Dy hjem for noen uker siden. Kun to stk i gaten. Så ingen mannsterk oppmøte.

God morgen fra Ruters grå. En lang dag venter..hjelper jo heller ikke at det ble noen enheter i Vikersund i går. Men jeg rakk faktisk å ta litt frokost før jeg måtte dra i dag.

Slovenia vant jo som ventet og ellers godkjent av de norske hoppgutta som tok medalje. Nå kan denne mandagen bare bli bedre!

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

God morgen fra Prærien. Var faktisk nesten lyst 05.45 og solen hadde kommet helt over horisonten over Oslo litt før 07.00. Håper på en effektiv dag og har gjort klart for pølse i lompe til middag så den skal nok jentene klare å ha på bordet til jeg kommer inn døren.

God morgen fra Kongsberg.

Jeg ble heldigvis skrevet ut fra sykehuset på fredag. Deilig å komme hjem etter 9 døgn på sykehus.

I dag skal jeg forberede og planlegge et innlegg jeg skal om nettundervisning i morgen. Det blir kjekt å holde på med litt faglig aktivitet igjen. Ellers må jeg vel prøve å komme meg ut for å få litt mosjon

Slovenia vant jo som ventet og ellers godkjent av de norske hoppgutta som tok medalje. Nå kan denne mandagen bare bli bedre!

Enig i at det er godkjent med medalje for norske laget. Men avstanden til Slovenia er jo enorm. Den ble til slutt på 151,9 poeng. Slovenia var i en helt egen klasse i går.

Hei fra en lettere forsinket 738. Matpakker ble overlevert og drosjebilen (Oslo Taxi i dag) klarte seg inn i Norges glatteste oppkjørsel. Svigerfar mener det er min oppgave som man å strø, eller hakke opp 10 cm tykk is.

I dag ble innenriks-kantina på OSL i drøyeste laget, nesten rart de har lov til å slippe inn så mange med tanke på brannsikkerhet osv. Stappet og kaotisk.

Møter og glad-middag i kveld.

Morn fra Kolsås. Heller ikke i dag skulle morgenen sløses bort på søvn, men man tar igjen nå. Håndverkere driver og sager og hamrer på tak fortsatt så har flyktet ut, men med sitteunderlag og kakao er det ganske digg i sola så lider ikke

God formiddag fra Forus,
Travel start på dagen , kjekt med stor aktivitet.
Det blir kontorering ut dagen før møter i FMS senere på ettermiddagen.

Ha en fin dag.

Tilbake på trøndersk jord etter en fin kveldsflight fra TFS i går kveld.

Nå massssse forefallende som må tas unna, før man også her må strø oppkjørselen. Har bare ca 1m med snø igjen på gressplena og på gårdsplassen kunne man hatt NM i Skøyter...

Blir nok vinter her til langt uti Mai slik det ser ut nå.

Kim

Hjelpes .. God morgen fra verdens travleste flyplass. Og det syns. 20 minutter tok det gjennom TSA Pre ... Fullt av folk overalt, også her på A27. Hadde det i tillegg vært et fly her, hadde det vært storveis. Men det er det ikke. Ennå. Det dukker vel opp en 737-900 etterhvert.

Har matpakke, vann, Bose og Kindle. Jeg er klar for noen timer i høyden.

Edit: Og der kom flyet ...

d7847339581b0eef1713d58c64833b89.jpg

Last edited:
God dag fra bortekontoret. Endelig nesten fullt hus, inkludert han polske på «naboavdelingen» som pleier å ha med polsk sjokolade.

37673c4f78cc846aa52bd19f32720135.jpg

God mandag fra hula i Bergen. Atter en travel helg med jobbing er snart over, gode 2 timer til her, så settes kursen hjem til Stavanger. Må en ørliten tur til Sola og gamlekontoret i morgen, men ellers venter nå 4 uker med fri :D
Ha en glitters fin mandag! :)

Tok sin tid, ble halvtimen forsinket, men nå er vi på vei. Ankomst mer eller mindre på rute, sa Captain Speaking. $5 for wifi for turen er akseptabelt. Godt utvalg med live tv, serier og filmer også.

Alle har masker, men vil ikke anbefale å krangle med sjefsdessen heller. Hun er av den myndige typen .....

b57dc5715794c30e66d4360458b84525.jpg

Last edited:
Det tar sin tid med WF614 tydeligvis også. Er nå 1:25 sen, og det tar sin tid å snu også denne selv om det nå er blitt en Q400. Hvorfor tar det så mye lenger tid for WF Å snu et fly enn det SK og DY bruker? Jeg skjønner ikke at det skal gå mer tid på en Q400 eller 290 enn det tar på en 737 eller 320.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

God efta fra hjemmekontoret. Tok halve dagen på bortekontor og nå hjemme. Rimelig klar og pakket er jeg også for morgendagens jobbtur til det Sønderjyske.

Det er litt sånn kontrabest å fly til ulike destinasjoner om dagen da antallet flights ikke er helt oppe på nivå. Spesielt ikke til mindre hotte destinasjoner. Så det er 06:00 flight ut fra OSL for å komme meg til morgenmøte i Århus, og hjem fra Billund på onsdag må jeg via Amsterdam. Men det blir jo en del poeng av det da.

Nuvel... ha en ekstra stilig dag

God morgen fra Bend - snart klar for siste leg paa den lange turen fra Palm Springs hjem til verdens beste lille oey. Stor overgang fra sol og rett under 30 grader til nysnø langs Highway 97 fra Klamath Fall’s til Bend - veiene var toerre, men neste strekning til Portland kan by paa en liten omkjoering.

En liten artig sak kommer i den historiske delen av forumet i loepet av dagen. Var litt usikker paa fugle arten (fly kroppen ser lik ut) historisk ogsaa tilknytning til Norsk Fly Historie.

Glad ettermiddag fra Røros. Gårsdagens gjester fikk oppleve SJ på WF sin regning…men det la i gen demper på kvelden. 4 timer på puta før dagens heldagsmøte som akkurat er ferdig. Tenker jeg er voksen nok til å legge meg i 19:30 tiden i kveld.

Back