• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag allerede?

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen – etter regnet i går gikk jeg nysgjerrig bort til min egyptiske nabo som hadde stått lenge I kø for å vaske sin nye Cayenne (V8 ikke VW), og spurte om hvorfor det er kaos uten for vaskehallen hver gang (tre ganger siste 14 mnd) det har regnet? Og da kom det nok et herlig regelverk frem.. Det er nemlig forbudt å kjøre møkkete bil i UAE og du vil bli bøtelagt.. Herlig? Det er også forbudt å ha på klistremerker så du slipper Lyn, Stabekk og andre kjipe logoer på ellers så fine biler.;)

Nå er det litt jobbing før man igjen skal prøve på å hoppe ut av et velfungerende fly klokken 1400. Hvis jeg overlever blir det grill og Stella i kveld.

God mandag allerede??

God morgen. Da er det bare å gyve løs på denne uken. Begynner dagen med møte kl 08.00. Også går det vel slag i slag til fredag. God uke kosmonauter!

Re: God mandag allerede??

God morgen fra Forus!

Stille og rolig, foreløpig, så får man se hva dagen kommer til å bringe. Blir vel og trolig halv dag i dag og hjemmekontor dersom det verste slår til. Men man skal vel overleve det og.

Ha en fin en forumister! :)

Herre, noen ganger er det virkelig herlig med mandag! Etter en god dose med søvn sitter jeg godt plassert i den hjemmekoselige kontorstolen med dagens arbeidsoppgaver foran meg.

Sju timer og 44 minutter til jeg kan sette snuta hjemover.. ;)

Ha en fin dag!

God morgen fra SK4144, på vei til TRD for første opptaksprøve til flygelederutdanningen. Er ikke veldig optimistisk, det er tross alt veldig få som består, men krysser fingrene.

God morgen fra SK4144, på vei til TRD for første opptaksprøve til flygelederutdanningen. Er ikke veldig optimistisk, det er tross alt veldig få som består, men krysser fingrene.

Ikke tenk på det sånn. Lykke til, det blir sikkert spennende! :)

God morgen fra Lillestrøm. Da ryker man straks inn mot kontoret. Blir en kort kontoruke før det bærer ut på landeveien igjen på onsdag.

Ha en fin dag, folkens!

Pass på å justere opp lyden i headsetet før du begynner på prøven så går det nok bra. Lykke til ;)

God morgen fra Narvik. Her har arbeidsdagen vært i gang i over 3 timer allerede. Nå begynner møteh******, så da er det vel slutt på å få gjort noe som helst.

Begynner å føle at det snart er ferie nå. Om 4 dager og noen små timer, så sitter jeg på BA757 på vei til LHR, der sete 62A venter på meg på vei til en by Elvis likte godt. Gleder meg!!

God morgen, dagens første kaffepause er i gang. Ha en fin dag!

Mandagsurk fra det Sørlandske.
Kan ikke klage på været i dag iallefall. Kan se ut som våren endelig er kommet.
Kontoret er inntatt, og det er ingen reiseplaner denne uken. Ikke så mye aktivitet på kveldstid heller, så da kan det kanskje bli en rolig uke. Og det kjennes egentlig greit ut, for idag var det ikke mye arbeidslyst å hente, gitt!

Nuvel! Vi får se hva dagen vil bring!

BF:cool2

Pass på å justere opp lyden i headsetet før du begynner på prøven så går det nok bra. Lykke til ;)
Takk for tipset.

Er nå innkvartert på Værnes. Norwegian Aquavit Bar selger noe skvip som de kaller "chai latte" - den dårligste jeg noensinne har smakt. Men skal "bo" her de neste 8-9 timene, så har god tid til å teste alternativene. Eller, det ser ut som jeg får komme inn til prøven et par timer tidligere, så hvis SAS er i det gavmilde hjørnet kommer jeg meg kanskje hjem tidligere.

God formiddag fra Trondheim
Her er man hjemme med to barn isteden for ett, da eldstemann bestemte seg for at maten han spiste på dagen igår skulle leveres tilbake i går kveld....:(
Så da er man stuck med to stk hjemme, heldigvis foregår det hittil i rolige former..... :)

Ønsket alle forumister en strålende dag :fly :)

God morgen fra 33000 fot ombord i en Delta 757. Etter en gårsdag i forsinkelsens tegn, er jeg nå endelig på vei hjem. Ankom Newark kun noen få små minutter for sent til å rekke siste fly. Skikkelig surt når man har en slik lang delay... Prøvde å rekke siste fra LGA, men det gikk også i dass. Brukte en app som heter Hotel Tonight og fant et rimelig rom på Holiday Inn.

Men nå er jeg imidlertid snart hjemme....

God morgen – etter regnet i går gikk jeg nysgjerrig bort til min egyptiske nabo som hadde stått lenge I kø for å vaske sin nye Cayenne (V8 ikke VW), og spurte om hvorfor det er kaos uten for vaskehallen hver gang (tre ganger siste 14 mnd) det har regnet? Og da kom det nok et herlig regelverk frem.. Det er nemlig forbudt å kjøre møkkete bil i UAE og du vil bli bøtelagt.. Herlig? Det er også forbudt å ha på klistremerker så du slipper Lyn, Stabekk og andre kjipe logoer på ellers så fine biler.;)

Nå er det litt jobbing før man igjen skal prøve på å hoppe ut av et velfungerende fly klokken 1400. Hvis jeg overlever blir det grill og Stella i kveld.

Ja - så sitter man her og småskjelver med en 7Up etter å ha overlevd å hoppe ut av en velfungerende Twin Otter på 13000 fot. Pokker så morro...

God ettermiddag. Her sitter jeg og krangler med en vond og vanskelig VPN. Har dog kontroll på innboksen, selv om jeg ikke får gjort så mye.....tror jeg snart stikker i baren og tar en øl

God ettermiddag fra Bryne. Greit med en ekstra fridag. Så får man gjort litt forefallende indretjeneste. Skropel'en har hvertfall fått sommerskoene på. Så da satser vi på at vinter'n er over for denne gang. Nå er det litt husarbeid pågang selv om det frister mer å sette seg foran tv'n.... Nuvel...

God ettermiddag fra landet der det er lov aa kjoere jeep som er drittskitten. Solen skinner og temperaturen er utmerket.

Har zoomet igjennom denne dagen, den siste foer man har Freddie Awards og FTU i DC resten av uken. AA nedover i morgen.

Back