• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdagsmorgen fra Stavanger

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
God lørdagsmorgen fra Stavanger

God morgen fra Forus. Her har fridager gått over i nattevakter. Så det går i de vanlige arbeidsoppgavene samt regelmessing påfyll av koffeinholdige drikkevarer. Ellers blir det å ta helgen som den kommer. Man begynner ellers å glede seg til neste helgens utskeielser og luftige eventyr. :spin

Været? Rimelig ustabilt. Vurderer å legge om til vinterhjul i neste uke.

Re: God lørdagsmorgen fra Stavanger

God morgen fra Kongsberg.

I dag kan vi gratulere Oslo lufthavn Gardermoen med bursdagen, siden det i dag er 13 år siden flyplassen offisielt åpnet.

Ellers står en lengre løpetur på og deretter en tur med ungene på programmet i dag. Metrologene har spådd at det blir en fin dag og vi får tro at de får rett.

Mornings fra Stockholm. Litt rusten, men ikke ødelagt. Om litt blir det å komme seg til ARN hvor Blue1 skal ta oss til HEL. Første tur med 717 og satser det blir bra i 1A. Ha en fin dag

God morgen fra sofakroken, prøver å våkne med en kaffe før terrassen skal klargjøres for vinteren.

I dag er det forøvrig ti år siden Linate-ulykken til SAS.

Jeg husker dagen veldig godt, jeg fløy AES-OSL med SK samme formiddag.
Jeg visste ikke om ulykken da vi gikk ombord, og syntes det var litt uvanlig at en av pilotene kom ut forrest i midtgangen før vi takset avgårde og informerte om sikkerhet osv. under flyturen. (dette var ikke den vanlige safety-infoen som cabincrewet kommer med, mener å huske at det gikk på flyoperative ting )

Vi merket også på stemningen blandt crewet at noe hadde skjedd. Da vi kom til Oslo fikk jeg høre om det.

God morgen fra Rygge!

Her skinner sola, rundstykker skal i ovnen og kaffen skal nytes. Ungene oppfører seg og far skal beise ($%#£). Lykke og hat i skjønn forening.

Ha en flott lørdag! :)

God morgen fra søndre Nittedal.

Her har man vært heldig å få sove litt ekstra. Så man føler at man har hentet inn litt søvnunderskudd.

Nå blir det å klargjøre flokken og komme seg ut for en rundtur i Oslo området for å gjøre noen innkjøp. Kanskje man skulle få røsket over plenen en siste gang i år, så den ser grei ut før vinteren kommer.

Ønsker alle en trivelig helg.

S

God morgen fra Sarp :)

Siste ryddesjau ute før vinteren kommer. Gresset har allerede fått vintersveisen.

Ha en flott lørdag folkens :)

Mindes idag ti-årsdagen for SK686.

R.I.P.

Påførende er forøvrigt idag samlet til en mindehøjtidelighed i Milano.

Må alle i branchen idag holde et minuts stilhed og bruge erfaringen fra denne ulykke til at undgå nye i fremtiden.

God morgen fra Arlanda Express. Etter en strålende dag/kveld/natt i går, vender jeg nesen hjemover med SK 495 (selv om jeg heller ville ha vært i HEL nå). På den annen side er jeg glad for at jeg ikke måtte ta fly kl 9 idag morges (god bedring, Islending...) ;)

God morgen fra høstfjellet!

Frokost inntatt, nå kaffe og avis før det blir å rusle en liten mil inn i fjellet.

Ønsker alle en fin dag. Håper på statusrapport fra Scandinavian DO snart!

God formiddag fra København! Frokost er inntatt, nå venter en herlig dag med absolutt ingen planer ;)

Ha en flott dag, alle sammen!

God ettermiddag fra Oslo. Litervis med kaffe er allerede konsumert. I aften er det bursdagsfeiring hos en kompis uten alkohyler. Greit det når barn er til stede. Ha en fortreffelig lørdag.

Snøen ligger nå som en fin hette nedover fjellsiden, og har nok nådd 400meters-merket nå. Gleder meg til den kommer enda litt lenger ned, det er så deilig magisk å gå opp på fjellet kom komme til "påskefjellet" i oktobersola :)

Ellers skal jeg begynne på storprosjekt om CO2-lagring i helga, er vel på tide å ta tak i det hvis det skal presenteres i løpet av November... 20 siders prosjekt og 30 minutters framføring er ikke gjort på 5øringen, selv om skippertaksmetoden er høyst undervurdert.

Ha en fin-fin helg! ;)

Stavanger er en fin by, men jeg er nødt å si god kveld fra Gamle Oslo. Gårdagens seanse i kjelleren hos Stiansen var bra, men heller ikke så mye mer. Min favoritt i Oslo på dette prisnivået er fortsatt Arakataka!

Ellers er man langt nede i rødvinsflaska etter en utmerket lammefilet. Konjakk etterpå, kjenner jeg meg selv rett. Muligens en tur på en kneipe om en time eller to. :-D

8 oktober..

La ikke 8 oktober gå forbi, uten å minnes ofrene etter Linate ulykken utenfor Milano. 10 år siden i dag. Og i dag, 8 oktober er det 13 år siden Oslo Lufthavn Gardermoen ble åpnet.

Re: 8 oktober..

Uff ja. Den dagen må huskes.

Var for øvrig siste gang jeg feiret OSL åpning.

Back