• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdags morgen fra Tirana

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God lørdags morgen fra Tirana

Våpner opp til panormanutsikt over byen og nesten skyfri himmel. Skal på guidet tur rundt i landet idag. Nesten 20 grader er varslet i løpet av dagen og naturen er overraskende grønn. Har følelsen av at det er juni. Det er en overraskende grønn by til å ha vært en lukket kommuniststat i mange år. Det er lite tilrettelagt for turister og få kan vestlige språk så det er litt upløyd turistmark her. :)

attachment.php

Igår kom jeg rett oppi stor demonstrasjon mot at Albania skulle destruere de kjemiske våpnene fra Syria som Norge ikke ville destruere og norske skip skal etter planen frakte våpnene hit. Så det er ikke alltid så taktisk å si at man er norsk. Kan ikke huske sist jeg så så mye politi, det var faktisk mer enn da jeg havnet opp i en demonstrasjon fra Hizbollah da jeg var i Libanon. Greit å få med seg litt av verdens begivenheter når man reiser rundt.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24954573

Attachments

• IMG_1341.jpg
    IMG_1341.jpg
    57.1 KB · Views: 747
Last edited:
Re: God lørdags morgen fra Tirana

God lørdag fra Oslo, hvor en har kommet seg hjem etter nattens trivelige tur med Thai. Var visst 100% belegg på TG954 i natt, og det samme skulle det bli i dag med 955.

w

Mornings fra beste vest!
Tirana virker spennende, robertaas. Kanskje neste gang...
Et lite glass med hvitt, sluttspillet fra igår og så får man legge seg før nettene kaller igjen.
God helg til lands og til vanns og i luften med :)

Mornings fra Oslo. Kona er i ferd med å sende meg til Ikea, men skal ikke kjøpe så mye som et telys mer enn hva som står på listen. Noe maling må også kjøpes, samt tilbehør, hvilket tyder på at noe må gjøres i løpet av helgen :drunk:

God morgen fra Stavanger.

To håndballturneringer på gang i dag, på samme tid, men på to forskjellige steder. Logistikkhelvete i dag :drunk:

Ha en fin en forumister :)

God lørdag morgen!

Her står sjakk-vm på lista før jeg drar til byen for div gjøremål. Endelig kom EBG kortet i posten. Faktisk fikk jeg dobbelt opp av både kort, bagtag og smartpass.

Ha en super dag folkens

Hver gang jeg er i Tirana tenker jeg at de må ha verdens høyeste antall eldre Mercedes per innbygger...

God morgen fra et tåkete Wien

Hver gang jeg er i Tirana tenker jeg at de må ha verdens høyeste antall eldre Mercedes per innbygger...

God morgen fra et tåkete Wien

Jupp. Og ingen kan helt forklare dette, selv om "alle" vet ;-)

Morn fra Sandefjord. EBG stæsj kom i posten igår så nå ar alt fint og fancy. Snart kjøre no søsken hit og dit før man starter jakten på skotøy som er egnet for bruk de neste mnd, noe som ligger mellom marsjstøvler og converse på skalaen.

G'morgen fra en fuktig sørstat ... regnet siden i går, men nå tror jeg det klarner opp. Var nede på Cumming Fairgrounds i går og smakte på kyllingvinger og Brunswick Stew fra en mengde håpefulle konkurrenter som er mede på helgens Barbeque-festival. Der var det mte VELDIG god mat .... Stnd med været som gjorde oppmøtet dårlig. Hovedarrangementet er imidlertid i dag, så det blir nok bedre.

Ellers så virker en lørdag uten Premier League menigsløs .. Får trøste meg med 'hatoppgjæret' i college football mellom fruens University of South Carolina mot Florida i kveld. Det burde bli en svært tett match ...

Ellers er guttungen på skolelaget i svømming, og de skal konkurrere i dag, så da må man nok dit en tur ..

Veldig mange gamle mercedeser her. Har blitt forklart at det er et statussymbol mange ville ha og det er stort sett gamle Mercedeser fra Tyskland som ikke passerte tekniske kontroller lengere og som de fikk for en slikk og ingenting.

Her har det vært en slapp dag.
Ikke vært ute av døra en gang. Sørget for å bygge opp masse hvile. Kan vel ikke være feil det vel?

Gikk nettopp opp for meg at jeg ikke har fått lagt nok øl i kjøleskapet. Det skal straks utbedres. Ellers må man vel ta seg sammen for en tur til butikken. Jaja, ikke rart jeg drikker vel?

Happi lørdag! HOY!

BF:cool2

God dag, er i utlendighet og setter meg på et fly i kveld for å komme meg hjemover. Skal bli godt å forlate 26C (not).

Gikk nettopp opp for meg at jeg ikke har fått lagt nok øl i kjøleskapet. Det skal straks utbedres. Ellers må man vel ta seg sammen for en tur til butikken. Jaja, ikke rart jeg drikker vel?

Happi lørdag! HOY!

BF:cool2

Rakk du det før barnehagetantene dro ned gardina for ølsalget?

Uansett; Skål :cheers:

qapemuze.jpg

Rakk du det før barnehagetantene dro ned gardina for ølsalget?

Hadde øl i heimen! Men det stod i et skap uten kjøl. Nu flyttet over til et med for godgjøring!

Så nå blir det snart en Klitnisse fra Skagen Bryghus!

:cheers:

Kom på at jeg har/hadde en kollega (i et annet land. Aldri møtt fyren. Aner ikke om han fortsatt er kollega) som heter Klitthammar.

Også var det han fyren fra et agentfirma nede i Afrika et sted som sendte noen mailer retning oss. Han het Rhonke.

Last edited:

Også var det han fyren fra et agentfirma nede i Afrika et sted som sendte noen mailer retning oss. Han het Rhonke.

Minner meg om den legendariske butikkjeden som selger briller i Tyskland som heter Ruhnke Optik. Når de slår opp store plakater rundt om i byen når de har sine Superknüller (kjempetilbud), så er jeg vel ikke den eneste nordmannen som flirer litt?

Våpner opp til panormanutsikt over byen og nesten skyfri himmel.
Den utsikten minner mistenkelig om utsikten fra Tirana International Hotel - kan det stemme? I så fall anbefaler jeg deg sterkt å prøve maten i hotellets restaurant i 2. etasje, og da særlig de albanske spesialitetene. Rett og slett meget smakfullt.

Back