• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag

God morgen fra London. På tide å komme seg ut for en full English. Ellers blir det surre rundt i byen og møte noen kjente, før vi finner oss en pub som viser Liverpool. I et bursdagsselskap i kveld, så det blir nok bra. Ha en fin dag
 
Re: God lørdag

Ellers blir det surre rundt i byen og møte noen kjente, før vi finner oss en pub som viser Liverpool. I et bursdagsselskap i kveld, så det blir nok bra. Ha en fin dag

Finner du en pub som viser Liverpool, så blir jeg imponert. Den kampen går kl. 15:00, og de kampene blir ikke vist på pub.

God formiddag fra Barcelona. Her er jeg på tur til å stikke ned på havnen, og finne meg en frokostplass. Blir vel noe mer lokalt enn full English her tenker jeg. Fantastisk vær her nede fortsatt, med sol og varmt vær. Deilig!
 
Re: God lørdag

God formiddag fra Bærum - sola skinner og alt er stille og rolig. Planlagt å ikke ha noen planer i dag.

Finner du en pub som viser Liverpool, så blir jeg imponert. Den kampen går kl. 15:00, og de kampene blir ikke vist på pub.
Det viktigste er sikkert å finne en pub :lol: :cheers:

Ha en god dag!
 
Godmorgen fra Malmö. Her er formiddagen brugt på at bage italiensk brød og garlic breadsticks. Senere idag venter min første Kräftskiva. Efter at have boet i Sverige i 3,5 år er det vel også på tide.

Danske Jakobsen øl og Rød Aalborg akvavit er lagt på køl, så mon ikke alt bliver godt ;)

God dag til alle...
 
Re: God lørdag

Da var det blitt lørdag her i sør også! Har fått sovet ut litt i dag og det var deilig. Noen småoppgaver som må løses i løpet av ettermiddagen før Reisekamerat T kommer over på litt mat og drikke i aften! Klassisk lørdag her!

Fortsatt god helg! :cheers:

BF:cool2
 
Re: God lørdag

12 grader og 98% luftfuktighet her i Cumming på morran ... brillene dugget så det ikke var mulig å lese avisen utendørs. :lol:

Her skal det blåses barnåler og repareres gjerde i dag .. ellers ikke så mye annet på kjøreplanen annet enn litt fotball og transport av guttungen til et bursdagsselskap.

Happy Lørdag, y'all!
 
:o Må du ikke drepe all den gode smaken med å kjøle den i stykker, da!

Det er i Danmark nærmest en religion om den skal være kold eller ej. Selv foretrækker jeg Rød Aalborg fra fryseren, mens jeg foretrækker nogle af de lidt mere gyldne ved en 5-8 grader. Men det er jo smag og behag - og jeg siger da heller ikke nej til en akvavit ved en lidt højere temperatur ;)
 
Re: God lørdag

God dag fra vakre Strandvik. Nyter utsikten og en nøgne ø ipa. Senere lammelår og andre godsaker. God fredag!
 
Re: God lørdag

God morgen fra Indianapolis. Litt overskyet her idag, men allikevel en fantastisk utsikt fra gulv-til-tak vinduene på rommet på hotellet.

For de som er det minste toginteressert så kan jeg nevne at det nettopp passerte et godstog med 3 diesel lokomotiv og 57 godsvogner. Hadde dette vært persontog kunne du gått på i Lillestrøm og av i Sagdalen uten at toget flyttet seg. Tøft.
 
Re: God lørdag

Rød Aalborg akvavit er lagt på køl, s

:o Må du ikke drepe all den gode smaken med å kjøle den i stykker, da!

Rød Aalborg og god smak var vel 2 ting som ikke helt passet sammen vel?:old
En mer ramm smak enn det dum får i en rød Aalborg skal du lete lenge etter. Og det er vel også derfor den stort sett alltid serveres fra frysen. Jo mer du fryser den jo mer hemmer du den ramme smaken.

Stort sett serveres all blank akevitt fryst, mens de gyldne gjerne har en rundere smak som kommer best frem hvis den serveres mellom 16-18 grader. Blir den servert varmere, hemmes også smaken, og drikken har en tendens til å virke blass og klam. Man vil merke det samme med vin. Bare prøv å drikke en vin som holder 24-26 grader f.eks.

Fortsatt god lørdag og :cheers:

BF:drink
 
Re: God lørdag

Når vi er inne på akevitt.... har jeg fortalt om russern og azerbaijanern som stolt kom inn på hotellrommet mitt med 2 liter akevitt og stolt proklamerte at de hadde funnet ordentlig norsk sprit vi skulle kose oss med?!

Jeg så sånn her ut i stigende rekkefølge: :8::o:drunk:.....:)^_^:D:lol:

Det hører til historia at jeg har et forhold til akevitt som innebærer ca 0,5-1,0dl i året, til jul. Men gutta boys de klarte jammen meg å bøtte i seg hele 2litern med akevitt på ca 2 timer, mens jeg holdt meg til øl. Ble de dårlige dagen etterpå? Nei. Ble jeg imponert? Ja. Pfuhhhoho.

Anyways. Vi har hatt får-i-kål av det beste fårikålkjøttet jeg noen gang har spist: alpelam fra Lyngen smaker helt absurd godt! Bikkja har fått tur, og eksamensforberedelsene har blitt lagt ut på bordet. Vi får se om det blir noe mer enn bare det i løpet av dagen. Hehehe. I kveld tenker jeg å stikke ut på fotografitokt etter nordlyset iallefall! Gitt klarvær.

Ha en fin dag! ;)
 
Re: God lørdag

Når vi er inne på akevitt.... har jeg fortalt om russern og azerbaijanern som stolt kom inn på hotellrommet mitt med 2 liter akevitt og stolt proklamerte at de hadde funnet ordentlig norsk sprit vi skulle kose oss med?!

Eller da jeg var på frakterkurs i ZRH og Heikki fra HEL og jeg fikk besøk av Agmed fra Ankara som hadde med seg en toliter av sitt lokale brennevin. Husker ikke navnet, men det smakte som ouzu. Forøvrig mer av den kvelden jeg ikke husker ... :cool:
 
Re: God lørdag

Eller da jeg var på frakterkurs i ZRH og Heikki fra HEL og jeg fikk besøk av Agmed fra Ankara som hadde med seg en toliter av sitt lokale brennevin. Husker ikke navnet, men det smakte som ouzu. Forøvrig mer av den kvelden jeg ikke husker ... :cool:

Raki, tenker jeg du drakk da!
 
Re: God lørdag

God kveld fra Lørenskog!
Håper alle har hatt en flott dag :) fortsatt noen timer igjen av dette døgnet, så bærer det avgårde til jobb på OSL i morgen :)
 
Re: God lørdag

God morgen fra London. På tide å komme seg ut for en full English. Ellers blir det surre rundt i byen og møte noen kjente, før vi finner oss en pub som viser Liverpool. I et bursdagsselskap i kveld, så det blir nok bra. Ha en fin dag

Hvis man vil se Liverpool er det ikke bedre å reise til Liverpool. Det er sjelden at puber i en by viser en annen by... For jeg regner med det er city sightseeing du mener...
 
Re: God lørdag

Jaja ... og andre steder i verden er det SEC Football som teller - ligaen hvor Gud er laget av svineskinn og jorden buldrer over gigantenes møte. I dag er det University of Georgia mot University of South Carolina. 92746 tilskuere på stadion og millioner på TV i resten av Sørstatene og resten av landet.
 
Back
Top