God lørdag!

Re: God lørdag!

Siste kveld (for denne gang...) med utsikt til Table Mountain fra hotellsenga, der jeg slapper av med et glass Sør-Afrikansk musserende FØR jeg skal ut å spise en bedre biff et eller annet sted. Er vel vanskelig med bord på Carne, men kanskje er det plass i baren. Hvis ikke blir det Waterfront og derpå følgende whiskybarbesøk på Cape Grace. Det er jo tross alt kanskje siste gang man er her...:(

God lørdag, overalt!

Hvorfor siste gang?

Sist jeg var på Waterfront og spiste biff er desverre nesten 10 år siden. Men jeg har har aldri spist så mye i hele mitt liv. Jeg klarte bare ligge på ryggen med ben og armer rett ut i flere timer etterpå.

Puh .. endelig i Mosjøen etter seks timer i minibuss ... Nå blir det sesongåpning i MLS med Seattle mot Kansas City. Fortsatt god aften, hvorenn dere befinner dere ....

Puh .. endelig i Mosjøen etter seks timer i minibuss ... Nå blir det sesongåpning i MLS med Seattle mot Kansas City. Fortsatt god aften, hvorenn dere befinner dere ....

Ingen fly til Mosjøen på lørdager? God kveld fra Oslo, tenker meg kanskje en liten pubtur ut i forbindelse med kvinnedagen. Spørsmålet er om jeg gidder. Jeg liker litt latskap på lørdagskvelden også.

Hvorfor siste gang?

Sist jeg var på Waterfront og spiste biff er desverre nesten 10 år siden. Men jeg har har aldri spist så mye i hele mitt liv. Jeg klarte bare ligge på ryggen med ben og armer rett ut i flere timer etterpå.

Filosofisk. ;) Jeg har ikke blitt utestengt, altså!! Man bestemmer jo litt selv, men ikke alt. Cape Town reiser man vel ikke til hvert 10. år, det er mange andre steder voom frister.

Jeg har satt til livs følgende på Carne i dag:

Carpaccio - to musserende til dette
Prime Rib - perfekt mørnet og vel 500 gram - to glass lokale Nebbiolo til dette
Sjokoladefondant - grappa, espresso
Lagavulin 16 - dobbel

Her fikk man presentert kjøttstykkene på fat - alt fra små kadu--stykker til T-bone på 1,2 kg. Når jeg så hadde valgt Prime rib fikk jeg tre individer presentert, og jeg valgte det mørke, marmorerte og perfekte. Medium-rare var temmelig rare, men det gjorde ikke for alt var perfekt mørt!

Tenkte meg ut etterpå med et par drinker, men orker ikke. :D

Ikke helt heldig med denne turen ?

Back