God lørdag fra trelandsgrensebyen Basel

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God lørdag fra trelandsgrensebyen Basel

God lørdag fra Basel. Skal en tur til Colmar idag, holder ikke med bare en by i helgen. 33 grader er det meldt her så jeg får vel bruk for solkrem igjen. Havnet oppi Klosterbergfest igår. De hadde sperret av en del av sentrum og laget gatefest. På lite sveitsisk vis fikk de spille høy musikk og servere longdrinks på over en meter. Å henge opp brasilianske flagg og spille brasiliansk musikk i de improviserte barene hjalp visst på salget.

Ha en god en alle som kartlegger nye tropiske områder.

Last edited:
Re: God lørdag fra trelandsgrensebyen Basel

Ikke glem å nyt dagen - det er siste lørdag/helg i sommer måneden i 2015 - det går mot høst. Men her i Oslo nord er flott vær - sol og blå himmel - men det var kjølig klokken 8 som ble en tur med hunden.

Ha en flott helg.

Jan

God morgen fra Paris. Full -800 ned i går morges, så tydeligvis populært med Paris denne helgen. Billig var heller ikke billettene.

Basert på handleposene som allerede har begynt hope seg opp på gulvet ser jeg at dette kan bli en dyr helg. Siden det var Bib Gourmande i går før vi øke til en stjerne til middagen i dag. Ha en fin dag

God morgen fra Grønland. Solen skinner, ser ut til å bli godvær i helga. Snart avreise til Kongsberg for å se til opphavet. Forøvrig ingen store planer for helgen. Ha en aldeles fortreffelig lørdag[emoji106]

God lørdag herfra.

I natt drømte jeg at jeg var ute og fløy Air New Zealand i First (Vet de ikke har First, men hvem sa at drømmer er realistiske?), og det var bl.a. et par som bare kom og satte seg i First, og til og med klarte å overbevise en flyvertinne om at de faktisk skulle sitte der. Videre fløy vi generelt lavt, og på et tidspunkt landet vi et sted, for da skulle vi overnatte der og fly videre neste dag. Forøvrig var IFE-skjermene latterlig små, og på ingen måte on demand. Hvis jeg skal tolke drømmen, vil jeg si at det er et tegn på en telefon fra Hamar i kveld, sånn at jeg får testet Air New Zealand på ordentlig. Ikke mer enn 14 mill. i potten, men det holder vel til en liten tur ned til motsatt ende av kloden.

Ellers er det fint lite planer for dagen/helgen. Litt velfortjent avslapping etter arbeidsuka, som ble avsluttet på et relativt høyt stressnivå.

Ikke glem å nyt dagen - det er siste lørdag/helg i sommer måneden i 2015 - det går mot høst.
Om det er noe jeg har lært av å reise så er det at det alltid er sommer et sted og man kan raskt komme seg dit... om man bare prioriterer det.

G'morgen .. Da sitter man på toget retning flyplassen. Første stopp blir Chicago, og det med selveste Spirit Airlines. Deretter går forhåpendtligvis ferden til Arlanda.

God sen ettermiddag/tidlig kveld fra Snillfjorden! :)

Etter 10 dager på Åfjords breddegrader er en endelig kommet hjem igjen, og det er som alltid deilig. Det første en gjør ved hjemkomst er å overta naboens hund for 1 natt siden de skal i 70-årsdag og blir borte til i morgen, jaja greit med selskap i det minste. Vel hjemme er det vel alt annet enn latmannsliv som gjelder, for her må det tørkes støv, støvsuges gulv i alskens rom og vaskes klær mens en ser Liverpool-West Ham på TV. :)

Været for de neste dagene skal visst bli veldig greie, så da blir det endelig litt sårt tiltrengt spotting av ymse IC-ruter som farer forbi. Ha en topp kveld videre forumister!! :D :D

God ettermiddag fra Oslo. Dagen har stort sett gått med til å lese manualer på hvitevarer
til nytt kjøkken som snart er ferdig. 3 uker uten kjøleskap, grilling og takeaway er heldigvis snart over.
Grillpølser til middag annenhver dag trodde jeg kom til å gi tenåringene avsmaken på svineriet, men den gang ei..

Da satt man her ... Teknisk og flybytte, men heldigvis var erstatningen nære. Blir vel drøyt 45 minutter sene.

12cba79724c1e0415a4f65bd7eff3c13.jpg

God kveld fra Klepp. Har alltid mye morro av å forklare passasjerer at de på et tidspunkt skal reise med... tog... "Nei, vi skal reise med fly" insisterer de ofte. Skulle gjerne sett dem når det etterhvert går opp for dem at siste del av reisen er med tog selv om det står Lufthansa i papirene. :p

God kveld fra Klepp. Har alltid mye morro av å forklare passasjerer at de på et tidspunkt skal reise med... tog... "Nei, vi skal reise med fly" insisterer de ofte. Skulle gjerne sett dem når det etterhvert går opp for dem at siste del av reisen er med tog selv om det står Lufthansa i papirene. :p

De avis-overskriftene der skulle jeg gjerne sett.

"Trodde de bestilte flybilllett - måtte ta toget".

Back