God lørdag fra Tjøme

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag fra Tjøme

God morgen fra Tjøme. Solen skinner, men temperaturen imponerer ikke. Ungene får vel snart sendes ut og jeg får vel meg en løpetur senere i dag. Dessuten er det sikkert noen som skal ha revansj i kortspill etter sist gang vi var her. Ha en fin dag

Re: God lørdag fra Tjøme

God morgen fra Mjøndalen. Flott vær, men temperaturen imponerer ingen. Kjenner litt vondt en tå som jeg sliter med etter gårsdagens løpetur, men forhåpentligvis blir det bedre med en hviledag eller 2. Har uansett nådd ukas distanse- og aktivitetsmål.

Tror nok at jeg legger inn forslag om is på Østlandets beste softissted i dag. Lierkroa here we come!

Morn fra havet vest om Brønnøysund.

Vi gikk for en dypere penetrering av moder jord og blir liggende på hullet til over helgen. Taco i går. Indrefilet av svin og okse i dag. Så her er det virkelig helg.

WF charter er booket for hjemreisen i neste uke.
SAS avbestilte Mexico turen med LH i mai.
Ny 4x opptjening tur er booket til 2. mai

Da er det God helg her i gården.

FQTV

G’morgen og trallala .. Litt ruskevær i dag, men det spiller ingen rolle siden jeg likevel må jobbe.

Snart ‘ferdig’ med vaksinasjonene her i Georgia. Ikke lenger nødvendig med timeavtale de fleste steder og trøkket har avtatt. Mange som ikke vil ha, dog ... Men alle piler peker nedover og guvernøren har opphevet alle restriksjoner.

Fikk det aldri skriftlig, men ambassaden kunne informere meg i går at, joda, unge MOW er tilbake i rullene i Kongeriket Norge. Så da er jeg vel det, da. Så får vi se om politiet i Mosjøen vil gi meg pass neste gang jeg er over.

Genesis traller på radioen og jeg henter meg en kaffe til ...

God lørdag fra Lillestrøm.

Vel, den kunne vært bedre. Jeg kunne vært på småflytur i dag, det er jeg ikke.
En nær slektning ble plutselig mye sykere og et besøk hos opphavet ble prioritert. Så er planen et besøk til den svært syke slektningen i morgen. Trist nok kanskje siste gangen.

Småflytur skal det ihvertfall bli, neste helg ser det ut til.

Ha en fin dag.

Goddagen fra det sørlandske!
Her skinner solen og termometeret sier 15 grader. Ikke de store planene for dagen annet enn et lite besøk hos en kamerat i kveldinga for grilling på terassen. Blir årets første.

God helg ønskes!

God dag fra Lillestrøm. Her skal det "biffes" igjen i kveld. En vin jeg aldri har hørt om er hamstret inn til formålet. Traff på en usedvaaaaaaanlig entusiastisk ansatt på polet her om dagen. Det var veldig gøy og jeg måtte nesten trygle om å få gå når favnen var full og jeg hadde vært igjennom et langt foredrag om Riesling. Men han forstod at "ukepengene var brukt opp" til slutt. :)

I går kveld hadde vi derfor Barth Riesling, som jeg aldri har hørt om før og som var god. I dag skal vi ha noe han kalte for en Taurasi fra Benito Ferrara. Det har jeg ikke hørt om før. Men den er rød og har 13.5%. Altså typisk terningkast 4 på Lillestrøm. Skrukork er det heller ikke. MAKAN.

Ha en supertyspisk fin lørdag

Åååååh.... åsså har jeg bestilt bok. Dessverre på Platekompaniet (som jeg har rimelig ymse erfaringer med) siden Amazon ikke ville sende den til Norge. Men sjekk her:

https://www.dn.no/d2/fotografi/jodi...e-skjedde-da-hun-fant-dette-bildet/2-1-991455

Boken «Come Fly with Me: Flying in Style» skal være en festlig feiring av en undervurdert fotosjanger – og et lite stykke motehistorie, ifølge Peckman.

Men den er også en påminnelse om en «magisk tid da det å reise med fly var glamorøst», heter det i forordet, en tid da folk slapp å lirke av seg skoene i sikkerhetskontrollen og maten ble servert med sølvtøy.

God lørdag fra hovedstaden.

Her har man hatt varetelling på vinlageret. I følge Vivino-appen hadde jeg over 60 flasker på lager, etter varetelling er beholdningen nede i 38 flasker, så mulig det ikke alltid har vært stødig registrering av uttaket [emoji38] Fant bl.a. en Barbera d‘Alba fra 2013 som Vinmonopolets nettsider mener ikke egner seg for lagring. Vi finner vel fort ut om de har rett eller ikke [emoji14]

Ellers ingen større planer for dagen - middagen står i takeawayens tegn - store sjanser for italiensk pizza fram nabobakeriet her, kanskje supplert med en rødvin fra Italia på kraftig overtid [emoji28]

Hei fra Sandnes. Vært en liten tur i Stavanger for å treffe en kompis. Etterpå ble det en tur på polet her også. Pleier å plukke med meg noen øl til lørdagskvelden. Så da er det nok noen nye som skal registreres på untappd i løpet av kvelden. Men først litt indretjeneste..

God eftan fra Stavanger. Her blåser det som vanlig, i dag av den iskalde sorten fra nord, brrr.
Har styrt litt på i hagen og satt ut Fido (plenklipperen), og det 6 uker senere enn forrige år.
Straks skal mellomste datter og noen venninner kjøres til en rolig vinkveld.... Når transportoppdraget er utført blir det kjeks, ost, chilli marmelade og rødvin her hjemme.
Ha en fin fin lørdags aften :)

Skrukork er det heller ikke. MAKAN.

Den her er genial å åpne sånne teite, ikke-skrukorker med. Trumfpoeng får man også.

https://bakerenogkokken.no/borddekking/vin-og-barutstyr/apnere/funktion-vinapner-batteridrevet/

Ellers god kveld herifra. Et-eller-annet rart må ha skjedd, da både oppstandelse, butikktur og middag skjedde unormalt tidlig. Rakk til og med ølsalget på butikken (ikke at jeg skulle ha, men om jeg skulle hatt).

Merkelig dag.

Ha en god en :)

Back