God lørdag fra tiggerstaden

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem

God lørdag fra tiggerstaden Luang Prabang. Var oppe før hanen gol for å få med meg dagens almisse-seremoni. Det er jo bare vanlige skolegutter i skoleuniform som skal motta dagens mat. Pga. popularitet for seansen var flestepaten av "giverne" turister og det svermet med selgere som solgte kurver med billige kjeks og småkaker som turistene kunne sette seg ned og gi mens de tok selfies. Skoleguttene må jo raskt bli lei av danslags kost og jeg så at de i bollen hadde med seg papir de pakket inn "verstingene" de kjente igjen for å kaste dem i nærmeste søppelboks.

Hadde litt dugg på linsa og hadde i den tidlige morgenstund glemt mikrofiberklut. Man kan da velge å ignorere det eller gjøre problemet verre. Jeg valgte det siste.
attachment.php

Da har jeg fått med meg den kulturelle delen av programmet i Luang Probang og jeg skal slappe av ved bassenget til jeg blir fraktet til flyplassen for tur med QV til Vientiane hvor jeg skal finne et nytt basseng å slappe av ved.

Ha en god en alle med basseng som dominerende innhold på dagens program.

Attachments

• IMG_0428.jpg
    IMG_0428.jpg
    131.3 KB · Views: 857

God kveld fra RAPid City, SD. Fløy hit i en liten CRJ200 fra ORD i morges som varte i ca. 2 timer over kun flat, dyrket mark. Telte titalls med flyplasser på veien :) fikk leiebil som hadde kjørt < 5 km og rett opp til Mt. Rushmore i fin været. Crazy Horse så vi fra bilen og ellers kost oss på (kol) i byen. Temmelig trøtt nå!

Jeg holder også på å titte på en tur til RAP. Lurte på å ta det via Denver siden jeg enda ikke hadde besøkt den byen. Utfordringen er at det ser vanskelig ut å få det til på en vanlig helg og spesialhelgene i mai har man jo allslags mer kompliserte planer for.

Reis i så fall dedikert til RAP. Det er mye å se, gjøre og lære om, spesielt Black Hills. Som Hickok skrev, du MÅ ha bil.

Last edited:
Re: God lørdag fra tiggerstaden

Reis i så fall dedikert til RAP. Det er mye å se, gjøre og lære om, spesielt Black Hills.
Har kun sett overkommelige priser til Chicago og Denver og det pluss lokal billigbillett koster mindre enn gjennomgående til Rapid City som jeg aldri har sett billig. Men så var det det med å ikke ha gjennomgående billett for en helgetur...
Som Hickok skrev, du MÅ ha bil.
Klarte meg uten bil i Orlando så det bør også være mulig her. :cool:

God kveld fra RAPid City, SD. Fløy hit i en liten CRJ200 fra ORD i morges som varte i ca. 2 timer over kun flat, dyrket mark. Telte titalls med flyplasser på veien :) fikk leiebil som hadde kjørt < 5 km og rett opp til Mt. Rushmore i fin været. Crazy Horse så vi fra bilen og ellers kost oss på (kol) i byen. Temmelig trøtt nå!

Reis i så fall dedikert til RAP. Det er mye å se, gjøre og lære om, spesielt Black Hills. Som Hickok skrev, du MÅ ha bil.

Mattips: Kevin Costners restaurant Jakes på Midnight Star i Deadwood. Beste restauranten i staten!

Lykke til! :)

God morgen fra Bergen. Tidlig våken i dag tydeligvis. Jaja. Fotballkamp på programmet i kveld, men det er også meldt nydelig vær, så det blir nok noen utendørsaktiviteter før den tid. Ingen flyging på programmet for meg før på onsdag, så det har vært merkbart mindre flyging det siste året enn de 4 årene før det, ja!

*Gjeeeeesp*

God, trøtt lørdag herfra. Oppe siden 7, og så langt har man fått ryddet litt. Straks i gang med støvsugeren. Etterpå kommer en fyr fra Relacom som skal "installere" ny dekoder fra Canal Digital (*kremt* var altså i den forbindelse jeg fant ut at leiligheten godt kunne vært et par hakk mer "representabel").

Kvelden tilbringes etter planen hos en kompis som endelig har slått seg til ro med kone, boliglån og første arving på veg. Og grill.

Ha en mer våken lørdag enn meg :)

God morgen.

Beising av takterrasse, en etappe av Holmenkollstafetten og mer beising oppsummerer vel helgen. Ferdig snakka :)

Ha en fin lørdag!

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Nord i Oslo og her skal det bli en tur til RYG for avlevering av noen personer som liker å fly med RyanAir til PMI i dag. Så kanskje blir det noen bilder på turen også. - Hurra 20 grader på beste i dag .

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra Tjøme. Solen skinner og det begynner lukte frokost her. Opplegg hos noen venner i dag, men det blir relativt rolig for min del. Kjørbar må jeg også være. Ha en fin dag

Mornings fra Østerås!
Stafetten i åsen legger begrensninger på byturlysten, men ikke verre enn at det blir nogle utendørspilsnere på Majorstuen.
Ha en berusende lørdag:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Da har jeg vært gjennom en skikkelig traumatisk opplevelse med Lao Airlines, jeg ble plassert ved nødutgang! Og dama smilte til og med og lot som om hun hadde gjort meg en tjeneste. Luktet ikke at 10F kunne være på den ubrukelige raden før jeg var på vei inn i flyet, den eneste raden ombord som er verre enn bulkhead. :mol:mol:mol:old

Da ble det ikkeno bilde av Mt Phu Si ovenfra og heller ikke fra de morsomme fjellene i området. Er så rystet av hendelsen at jeg ikke har klart komme meg ned til ett av det nye hotellets bassenger. Vil ta lang tid før jeg kommer meg over dette.

Da har jeg vært gjennom en skikkelig traumatisk opplevelse med Lao Airlines, jeg ble plassert ved nødutgang! Og dama smilte til og med og lot som om hun hadde gjort meg en tjeneste. Luktet ikke at 10F kunne være på den ubrukelige raden før jeg var på vei inn i flyet, den eneste raden ombord som er verre enn bulkhead. :mol:mol:mol:old

Da ble det ikkeno bilde av Mt Phu Si ovenfra og heller ikke fra de morsomme fjellene i området. Er så rystet av hendelsen at jeg ikke har klart komme meg ned til ett av det nye hotellets bassenger. Vil ta lang tid før jeg kommer meg over dette.

Å sitte ved nødutgang krever som regel at du er villig til å assistere i en nødsituasjon. Sier du fra at du ikke er det, så flytter de på deg.

God formiddag fra en lesesal nær deg. Masteroppgave må prokastineres. Men her har de selvfølgelig ingen ventilasjon på i helgene så det blir helvetes varmt her. Fant en liten bordvifte men den fungerer bare sånn halvveis og har nok sett sine beste år.

Og god formiddag fra København hvor sommeren endelig ser ud til at være på vej.:p

Sidste sommer boede jeg en uge i Rapid City/Black Hills . Fantastisk område og et sted jeg heller end gerne vender tilbage til.

Å sitte ved nødutgang krever som regel at du er villig til å assistere i en nødsituasjon. Sier du fra at du ikke er det, så flytter de på deg.
Hun brydde seg ikke om å spørre om de på raden kunne assistere om vi fløy et par timer feil slik at det var mulig å nødlandet på sjøen.

Har kun sett overkommelige priser til Chicago og Denver og det pluss lokal billigbillett koster mindre enn gjennomgående til Rapid City som jeg aldri har sett billig. Men så var det det med å ikke ha gjennomgående billett for en helgetur...

Nå er vel ikke Rapid City like stort som Orlando? Uten bil så var jeg stuck i det som er USAs kjedeligste by nemlig Hilo. Det gikk kanskje noen busser - men jeg var jo der på en helligdag. Kunne knapt vente til å dra tilbake til Honolulu igjen... Det var den gang man ikke hadde lappen gitt... Det har jeg heldigvis i etterkant fått.

Men USA er så dritt hva gjelder kollektiv sånn bortsett fra New York, Chicago, Boston og Washington DC muligens. I Boston var det tom ikke noe problem å bo utafor sentrum og toge inn til byen når man ville. Gikk en gang i timen stort sett og i verste fall annenhver time - men det gikk. Byen er ihvertfall min favorittby i USA - kanskje muligens fordi den er blant de mest europeiske og at det er skyhøye parkeringsavgifter som gjør at bilen ikke er noe godt alternativ.

Greetings fra Tananger

Her har man endelig kommet seg på jobb, etter å ha kommet seg ut av senga til slutt.

Strålende sol og i hvert fall 18°C her :drunk:

Ble et aldri så lite Flyprat-treff i går da mr fjelldugg hadde et stopp i området før han skal kuske en gjeng ned til PMI i dag.

Nei, skal en bli ferdig med det en skal så bør en vel komme i gang (eller hva Hypern? ;))

Ha en fin helg forumister :)

God dag fra Gamle Oslo. Får vel komme meg ut før gater og streder er fulle av deltakere på det historiske Tom Waits-løpet... Har ingen planer om å delta, men det frister kanskje med en øl eller to i en ende av løypa. Ingen store planer for helgen, kanskje litt småpakking før Kiev-turen neste uke. Ha en fin-fin lørdag i sola!

Hei fra byen med det som visstnok er Norges fineste vær i dag. Og man sitter på jobb og blomstrer. Saltstraumen minutt for minutt på NRK2. Nuff said.

Tilbake i hovedstaden etter noen dager på Tjøme...som har fått en vanvittig bra ny kolonial. Her hjemme ble det bil og flytreff i formiddag - oss italiofile bil og flynerder hadde et hyggelig treff i Sandvika. Fortsatt fin lørdag!

Back