God lørdag fra KLIA, flight Bi 872 venter

Futura

ScanFlyer Gold
God lørdag fra KLIA, flight Bi 872 venter

God lørdag fra Kuala Lumpur International Airport, Terminal 1, satelitt C. Da vi synes det er så morsomt å passere grensekontroller tar vi 30 timer ute av Malaysia, før vi reiser inn igjen.
Nå venter V8-DLC på å ta oss til Bandar Seri Begavan. Flighten var satt opp med A320/321 men nå venter en 787-8, som jo ikke er oss imot. Etter 8 flyfrie dager er det klart for feriens 10ende flight, med det 8ende selskap. Vel, vi får se hva dagen bringer.
Ha en fin dag alle sammen, enten dere skal fly eller ikke.

Re: God lørdag fra KLIA, flight Bi 872 venter

Best lørdag med kaffe, gullvafler og forum. Noen kaller trening klokken 10:00 for morgentrening…men det er jo 5 timer til så jeg tenker vi kaller det en sen formiddagsøkt. Ha en best lørdag du også.

God morgen fra havet, vest om land [emoji849]

Kun dagskift denne turen da natt uken ble brukt hjemme pga ingen helikopter. Så grytidlig opp denne uken og ingen snuing av døgnet. Luksus.

Ser etter flybilletter til Ankara og Kolkata. Flyverden fornekter seg ikke på prisene, selv etter normalisering.
Var vi bortskjemt med for lavepriser før covid?

FQTV

God morgen fra Lillestrøm. Her må jeg bare tømme ferdig kaffekoppen før så bærer det opp til Strømmen for å hente opphavet og videre opp til OSL, så man kan følge dem til Syden. Der skal de stables på plass, før jeg selv drar videre på jobb i Barcelona.

Ha en best lørdag

God morgen fra Hvalstad. Vekket av noen som hadde skrudd på fullt volum på skjermen sin. Da faller jo litt av poeng med å "skru på selv og ikke vekke pappa"-konseptet bort. Overnattingsbesøk for han andre, og det pleier da å merkes han ikke kom til seng til vanlig tid.....må jobbe litt med "helt om natten, helt om dagen" ser jeg. Ryktes jeg også i dag skal få se innsiden av en hockeyhall. Biff og bearnaise i kveld, og mens jeg har en kjønnsmoden Bordeaux til formålet så tror jeg at jeg må ut å jakte litt estragon. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Ikke helt der at det er iPad og eget initiativ på morgenen, ei heller går dobesøk på egenhånd, men man slipper bleieskift i det minste. Liten runde i div møbel- og interiørbutikker, har en del vegger som må fylles opp. Begynner å bli på tide etter å ha bodd her i 7 mnd

God morgen fra fbu. Kaffe og lefse snart fortært og kommet halveis i Dn som leses på papir de nærmeste månedene. Satser på å komme meg på langrenn om 35 min slik at bilen kan kjøres til fjellhallen bak Someones Hockeyhall ca 12.00. Ser riktignok ut til at kona har vunnet den turen. Til svigers på ettermiddagen.

God morgen fra Oslo. Var hjemme litt seint i natt noe som merkes. Men får vel ta en treningsøkt eller noe. Men var ihvertfall digg å ta en nesten tom nattbuss (som jo faktisk gikk).

Ha en fin dag!

SAS driver å flytter folk mye rundt altså. Det er ikke noe kjempeissue å bli flyttet fra 1D til 1C, men litt underlig at de pælmer Dem som har betalt og valgt seter på forhånd for at de som ikke har gjort det skal få sitte sammen. Jeg hadde ledig midtsete til sånn ca 20 min før boarding nå. Sist jeg og Storsmurfen var på tur med SAS ble vi til og med splittet for at noen som ikke hadde booket seter skulle få sitte sammen. Opphavet har blitt flyttet 2 ganger på denne turen. Fra rad 1 til rad 4 midtgang og til slutt rad 4 vindu.

Last edited:

God morgen fra Grønland. Tror dette kan bli en kostbar dag… Kona vil på Skeidar for å kjøpe ny seng. Ellers ingen store planer for helgen. Kanskje middag ute på en av sjappene i nabolaget? I morgen blir det lunsjbesøk hos en kusine som har flyttet i ny leilighet på St.Hanshaugen. Ellers tikket det inn en hyggelig mail fra Air France her forleden, de beklaget forsinkelsen på drøye 5 timer fra YYZ og lovet at 600 euro snart er på vei. Ha en finfin helg[emoji3]

God formiddag fra Tananger,
Frokost er inntatt, straks starter lørdagens aktivitet ; arbeid på Flymuseet med gjengen fra Flyfag. Omsider ble det temperatur slik at vi kan jobbe også utendørs.
Ha en fin dag

Groundhog Saturday-frokosten er unnagjort og senior skal Lars-Monse baki krattet her i finværet. Brodder og podcast avslører alderen.

I kveld er alle fem hjemme og jeg gleder meg til mexe-aften 🇲🇽

God morgen fra Gaustablikk. Tok sin tid å komme opp i går med sørpete veier, men vel verdt strevet. Nå skitur.

Hei igjen, fra Bandar Seri Begawan. Vi hadde en grei flight med Bi fra KL, var airborne litt over 2 timer og landing var vel på minuttet presis. Hos Royal Brunei er første economy rad alltid rad 21, så rad 40, som vi satt på, var raden rett foran WC ved dør 3, på denne 788'n Vi valgte bort fisk og tok noe kylling greier i saus, med ris og litt grønsaker. Da de serverte tilbød de også Cola/juice/vann i tillegg til vannet som kom med maten, og etterpå fikk vi ett glass til med cola. Som et godt gammeldags fullservice selskap skal være. Alt gikk veldig greit ved ankomst, masse skranker til passkontrollen. Eneste problem var at det ikke kom penger ut av ATM'n. Etter som landet er tørrlagt finnes det knapt taxi, så vi hadde bestilt transport via hotellet, Badi'ah, som fungerte greit. Etter 2 timer på hotellet prøvde vi ATm'n i nabobygget og den spyttet ut penger, så da er vi reddet. Deretter gikk vi ca 10min, bort til den store moske'en i sentrum. Vi krysset elven på en bro, som ga oss grei oversikt over styltehusene som byen er kjent for. Det er masse åpen plass i sentrum, til parker og en idrettsplass, der jeg ikke er sikker på hva slags idrett som bedrives. Veldig fint og fredelig og deilig etter KL å ha litt stille og fredelig. Vi spiste på Pizza Hut, før vi tuslet tilbake til hotellet. Nå PCtid før vi sovner.

G’morgen, ja .. akkurat vært ute med pelsdotten. Det lovede uværet ble noshow, så håper dette fortsetter utover dagen. Det er altfor mye vann i bakken ..

Etter et par masete uker, håper jeg på litt ro og fred i dag. Må komme i gang med 15. saga om ølboks-AI’en Skippy og hans nye venner Opie og Helpie. Og Sam. Sam Fransisco. @Fnate, du har noe å se frem til.

Fortsatt terrassetemperatur. Klar for vår nå, men må nok gjennom minst en runde til med minusgrader.

Her i vest er det en etterlengtet rolig morgen, med sterk god espresso, fyr på peisen og god bok. Utenfor er det overbooket uvær, en atmosfærisk elv som del av et værsystem i Stillehavet med litt størrelse - CI 5116 en 777 fra TPE til LAX satte ny hastighets rekord for passasjer fly i natt, 826 MPH den forrige hadde BA med 825 MPH - dengang en 747.

Selv med solid regnvær blir nok en god lang tur i skogen for alle 4, Grand Forrest her på øya er utmerket til å dempe regnet.

Etter et par masete uker, håper jeg på litt ro og fred i dag. Må komme i gang med 15. saga om ølboks-AI’en Skippy og hans nye venner Opie og Helpie. Og Sam. Sam Fransisco. @Fnate, du har noe å se frem til.
.

Fantastisk. På flyet nedhit ble jeg akkurat ferdig med pausemursteinen "To sleep in a sea of stars", og tok Skippy bok 13 ut av kofferten.

Hans 3dje kompis Fnate er i fyr og flamme over å være i Syden igjen

…satte ny hastighets rekord for passasjer fly i natt, 826 MPH den forrige hadde BA med 825 MPH - dengang en 747

Krrremt, ikke glem hva slags forum du er på, Finn Erik.
Hastighetsrekorden for passasjerfly er 1511 mph eller 2430 km/t.

SAS driver å flytter folk mye rundt altså. Det er ikke noe kjempeissue å bli flyttet fra 1D til 1C, men litt underlig at de pælmer Dem som har betalt og valgt seter på forhånd for at de som ikke har gjort det skal få sitte sammen. Jeg hadde ledig midtsete til sånn ca 20 min før boarding nå. Sist jeg og Storsmurfen var på tur med SAS ble vi til og med splittet for at noen som ikke hadde booket seter skulle få sitte sammen. Opphavet har blitt flyttet 2 ganger på denne turen. Fra rad 1 til rad 4 midtgang og til slutt rad 4 vindu.

Ja, det der er utrolig irriterende. Og at de prioriterer statuskunder så lavt er helt utrolig.
Og problemet bare øker nå etter at det har blitt dyrere for folk å kjøpe sete, også på Business class.

Og det er de som har betalt for setet som er taperen, mens de som ikke har betalt noe for setet bare suttrer litt og så får de ønsket sitt oppfylt.

Ja, det der er utrolig irriterende. Og at de prioriterer statuskunder så lavt er helt utrolig.
Og problemet bare øker nå etter at det har blitt dyrere for folk å kjøpe sete, også på Business class.

Og det er de som har betalt for setet som er taperen, mens de som ikke har betalt noe for setet bare suttrer litt og så får de ønsket sitt oppfylt.

Nå synes jeg det er jo teit å ta seg betalt for setereservasjon i business jeg da. Men flyselskapene finner jo stadig vekk på nye måter å tjene penger på. SAS er vel ikke verst i klassen her da.

Back