God morgen. Jeg regner med dette er første gang en tråd startes fra Papua New Guinea/PNG. Det har alt blitt lørdag og vi har vår andre dag her i POM. Vi ankom i går morges med Air Nuiginis god gamle 767-300ER, "dessverre" var det ikke den gamle SAS maskinen, som er den som brukes oftest til SIN, men den som startet sitt liv for Abu Dhabi Royal flight, vi fløy med og som "bare" er 26 år gammel. Jeg hadde reservert setet rett bak overwing exit, som ga oss 1 meter benplass. Nå er benplassen generelt god da dette er mer som en prakter. 28+160 seter, der de 28 er full flat seter i den populære 2-1-2 konfigurasjonen og tok opp nesten halve flyet. Jeg antar det var nærmere 100 pax ombord Det virket å være 186 seter der ryggene kunne reguleres og våre 2 som det ikke var mulig på. Raden foran var den fremste i Economy og var mellom nødutgangene, der kunne ryggen reguleres, vi hadde vanlig sete bak oss, men kunne ikke regulere ryggen. Tilsvarende sete på andre siden av midtgangen kunne regulere ryggene. Merkelig. 1 rad i eco var helt tom og rad 2 i midten var også tom, men her satt bordet i armlenet, dermed kunne man ikke breie seg ut over 3 seteren. På mitt vindussete ville armlenet gått over nødutgangen, så det var delt i 2 og montert på selve nødutgangen. bordet mitt fikk dermed ikke noe anlegg og var veldig ustøtt, noe som resulterte i at jeg veltet et halvt glass hvitvin ned på veggen. Vi var en time sene fra SIN og godt var det. Serveringen kom raskt i gang, dette er jo god gammel full service må vite. Etter at restene etter serveringen var tatt inn, gikk det umiddelbart over i nattmodus. Denne nattflighten er bare på 6,5 timer og med 2 timer tidsforskjell fra SIN (oslo+9) landet vi 06.30, en time forsinket. Etter en tur gjennom Imigration og toll kontroll stod vi litt i kø for veksling. så gikk vi ut for å ta taxi. Det var ikke en taxi der. Jeg gikk mot en "vakt" ved avgang for å spørre om taxi, men da kom det en minibuss forbi, fra et hotell. Det var vårt hotell, så da kjørte han oss rett til Stanley hotell and Suites. Rommet var selvfølgelig ikke klart, men vi sjekket inn og leverte bagasjen til oppbevaring. Så gikk vi litt i nabolaget, ventet sammen med et par hundre lokale på at shoppingsenteret veg i veg skulle åpne. så slo vi ihjel et par timer der før vi gikk tilbake til hotellet, fikk nøkkelen og dro på rommet og tok en høneblunn på 5-6 timer. nå er planne å komme seg ned til den delen av byen som er nærmest sjøen for å se oss litt om.
Ha en uforglemmelig dag alle sammen,
Ha en uforglemmelig dag alle sammen,