• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God første dag

Someone

Moderator
Medlem
God første dag

God morgen første juledag. Klokka er 06 et eller annet og vi er i god gang med legobyggingen. Ha en fin dag

0b358ee891c321b671355e951af4bb17.jpg

Re: God første dag

God førstedag fra havet.

3 ukers tur nærmer seg slutten og de siste dagers overflod av snop og god mat skal snart erstattes med ruccola og vann. Alt til sin tid.

Første blir det havets buffe, viltaften og 15 timers vakt.

Fortsatt god jul

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra skogkanten.. lite søvn i natt og snart klar for å ta med hele banden opp til OSL og komme oss til midtøsten. Fikk pakket litt før vi la oss og begrenset antall nyervervede eiendeler arvingene ville ha ned på tur

Kjenner 11 dager med null forefallende blir godt.

Glad julemorgen fra de sentrale deler av Ris. Ingen planer før champagneflaskene åpnes klokken 16:00. Ha en digg onsdag du også.

God første dag fra Oslo. Gårsdagens magetrøbbel ser iallefall ut til å være borte så her har man spist frokost. Alle vet jo at 1 dag er den egentlige jula, men nordmenn holder fast ved denne aftenen. Uansett som den halve utlendingen jeg er blir det kalkunmiddag senere i dag med hele storfamilien og en bøllefrø på 1 år. Jeg tror jeg skal ta meg en Cola som jeg tok fra minibaren til Color Fantasy i går (når man betaler for sånt inkludert så skal man ta med seg ALT sammen).

En god første fra Snillfjord. :)

Var tidlig på'an her også, og etter en god, stor og lang frokost styrer nå Big Jet TV showet med live fra LHR på 65", før det nok blir både nyheter og film utover dagen. Gledes som vanlig til Flåklypa Grand Prix i kveld.

Ellers byr juledagen på fint lite, og helt greit er det også. Man er sånn smått i gang med litt planer for 2020, så får man se hva man koker sammen.

En god en ønskes. :)

Glad julemorgen fra de sentrale deler av Ris. Ingen planer før champagneflaskene åpnes klokken 16:00. Ha en digg onsdag du også.

...endring i planene... På et par timer var julen og juletreet ute av stuen. 21 dager med jul holder jo. #noknå

God dag fra Lillestrøm. Her har man akkurat gått en tur før lunsj. Straks blir det og pakke litt til Japan tur neste helg. Ha en fin dag! :)

...endring i planene... På et par timer var julen og juletreet ute av stuen. 21 dager med jul holder jo. #noknå

Hæ man kaster jo ut juletreet 13 dag jul?
Uansett så håper jeg at champagnen sprettes.

Hæhæ, og EB som pleier å peke nese av meg som må hive det ut før nyttår? Takk for julekortet, forresten. Det kom i går. ;)

Stille og rolig her i vestsørøst. Må hente Svigermor på pleiehjemmet før vi kan sette i gang med pakkehælvetet. Men først, frokost.

God første dag fra Lillestrøm. Her er det nok en gang rolige forhold. Om et par timer bærer de topp til opphavet for å spise middag, men kjenner på kroppen at vinen nok skal få være i fred i dag. Man skal uansett pakke til morgendagens tur til Gran Canaria.

Ellers ser jeg at Marriott sitt marketing team har sett litt stort på kartet og sendt en mail om Norway adventures og hvor fint det er å utforske Oslo med base på Moxy Hotell på Hellerudsletta. Tror det vanker noen skuffa tryner der.

Ha en fin en

Når juletreet kommer inn den 5. desember så holder det jo ikke til 13. dag:-)

God ettermiddag fra Oslo Nord, Julaften ble feiret med barnebarn , barn, svigerdøtre og alt det der de der - en hyggelig aften med mat som ribbe med alt tilbehør , Fortsatt god jul til alle her inne på forumet Jan

Halla fra Trøndelag!
Det ble en hvit jul, lett snø nå.
Fyr i peisen, middag om et par timer og så bærer det til Prinsen kino... frost 2 er på menyen.
Ellers så jeg at SQ har åpnet bonusbilletter i F, men de har stengt på Tallintelefonen nå, så får ikke sjekket videre.
Ha en flott juledag alle sammen :)

God første dag fra Guadalajara!

Byen har 5,5 millioner innbyggere og er den nest største i Mexico(etter Mexico City). Byens innbyggere kalles tapatíos. Gaudalajara kalles ofte for den mest meksikanske av alle byer, og spesialiteter som mariachi-musikk, bredbremmede sombreroer etc. kommer fra denne selvbevisste byen. Byen ligger i ca. 1500 meters høyde, og har et tørt, behagelig klima med regntid om sommeren.

I 1560 ble byen erklært hovedstad i den spanske kolonien Nueva Galicia, som var nokså uavhengig av Mexico City. Guadalajara er storslagen som en hovedstad, og midt i byen ligger den monumentale katedralen. Stilen er en blanding av sengotikk og renessanse, med tilbygg og tårn i henholdsvis barokk og nygotikk. Ikke mindre enn fire plasser omgir katedralen, den største på sørsiden er Plaza de Armas, hvor Palacio de Gobierno, regjeringspalasset, også befinner seg. Teatro Degollado er byens kulturelle storstue fra 1856, og befinner seg på Plaza de La Liberación. Byen har ikke mindre enn 13 kirker i kolonistil, den største er Templo de la Merced i praktfull barokk fra ca. 1650. Det er med andre ord...mye sten i bybilde, men imponerende meksikansk håndverk alt sammen!

I utkanten av byområdet ligger Tequila, hvor den berømte agave-drikken blir destillert. Noe som skiller tequila fra annen agavebrennevin(som mezcal), er at den er produsert av minimum 51 % blå agave samt at den kun er produsert i delstatene Jalisco, Guanajuato, Michoacán, Tamaulipas eller Nayarit her i Mexico.Her kan man delta i omvisninger med smaksprøver...kanskje best å ta taxi til og fra?

Ha en fin dag!

Attachments

• IMG_9510.JPG
    IMG_9510.JPG
    144.7 KB · Views: 158
Last edited:

Når juletreet kommer inn den 5. desember så holder det jo ikke til 13. dag:-)

I vår familie tar vi frem juletreet og pynter det lille julaften. Det er nå det er jul. Ikke i starten av desember. Da er det advent. Også opplært til å ikke ønske noen god jul før 1. Juledag. Men den tradisjonen ser nok ut til å bli stadig mer utvannet med massemedienes inntog.

God jul fra Sandnes! ;-)

God Jul fra Bend Oregon, en rolig morgen foran peisen etter en nokså kjølig morgen tur med de to firbente, 19 Fahrenheiter er passe kaldt, men tørr luft og klar blå himmel. Feiringen fortsetter i ettermiddag med familien med Italiensk - Amerikansk julemat.

God jul fra Prærien,
Rukket tur til Tryvann og familieselskap i dag. Yngstejenta insisterer på langrenn i morgen før hun skal se Frost to i morgen så nå forsøker jeg finne velegnet sted for barnelangrenn.

Back