God boksedag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen/kveld fra LAX. Delta skal ta oss oppover til sfo nå med a220. Genialt med tosetere når flyet er fullbooket. Boardet først i sone Main 2 og da var det ikke noe problem med plass i hattehyllen. Nå venter forhåpentligvis fortsatt suiteoppgraderingen på Intercont. på oss, men kommer til å savne Langham og 27 grader celsius.

cd6ea06c05a7237f4f2e46ace265f386.jpg

Last edited:
God morgen fra Ris. Kaffe og hjemmelagde kokosboller er første kombo`n i dag. I dag går vi tilbake til kun et maksimalistisk interiør etter litt over 3 uker med et supermaksimalistisk julehjem…se opp for flyvende trær fra 2. etasje.

God morgen fra Tjøme. Planen er en tur innom Sandefjord, før vi kjører tilbake til Asker. Noe sier meg det kan være litt interessante kjøreforhold ute. I går måtte jeg hakke meg frem til ladeluken på bilen. Dog er det nå solid på pluss siden, så da bør vel isen etterhvert smelte. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Halve natten på badet kvalifiserer ikke til noen god morgen. Hittil kun meg, hadde vært greit for resten å slippe, også fordi junior skal i barnehagen til uka mens vi voksne casher inn hverandres julegaver

God morgen fra Kongsberg.

Stille og fredelig her i dag. Det blir nok mer urolig senere i dag da vi skal ha et selskap senere i dag med fruen sin familie. Men vi får se hva det blir til. Er kjøreforholdene like håpløse senere i dag som nå kan det vel være at de velger å være hjemme. Vi får se. Ellers starter VM i hurtigsjakk i dag så da blir det nok noen timer foran fjernsynet.

God morgen fra Grønland hvor formen er helt fin til tross for en 12-timers julelunsj i går[emoji4] Ser ut til å bli en innedag, varmegrader og regn ute… Får ordne sen frokost snart, med egg & ansjos, røkelaks & eggerøre, rakfisk og kanskje litt oksetunge og sylte. Blir vel kanskje helst brunch. Ha en finfin romjul[emoji3]

God morgen fra Mjøndalen. Beste julefeiringa ever. Fjorårets corona-feiring er gjennomført på nytt, men da uten noen form for sykdom i hus. Er egentlig ganske digg å være med seg selv på juledagene, ungene er happy, vi voksne stresser ikke, og alt går i ett bedagelig tempo. Hvorfor har vi ikke gjort dette før? Til nyttårsaften blir det nok litt mer fart, så da får man både traktere gjester og avholde en god fest.

Uansett, med dagens utfordrende kjøreforhold så er det digg at man ikke skal ut å kjøre noen sted. Det blir nok både å kikke på sjakk i dag, og en del fiksing og ordning som må gjøres i heimen, men det blir bra! Ønsker alle en flott 2. juledag!

God boksedag. Da er jo snart Premier League i gang igjen etter mildt sagt en lang pause pga noe som har foregått i Qatar. Jeg er litt fristet til å melde forfall til enda et selskap hos min søster som vel er mer slags sen lunch tidlig middag opplegg. Det er jo de samme folka for tredje dagen på rad da, vi var hos mine foreldre i går og på julaften. Men får vel dra innom og så kanskje dra til byen for å finne et vannhull for å se på fotballkamper.

Ja føreforholdet utenfor kan jo bli ganske spennende, jeg skal ikke kjøre noe sted, men ta bussen og gå. Ja jeg har brodder i det minste da. Jeg ble fort 80 år etter at jeg bodde et par år i en sokkeleilighet med en ganske bratt bakke opp til huset fra veien. Det var livsfarlig akkurat den bakken der noen ganger på vinteren så jeg anskaffet meg brodder da. Huseier mente jo at ingen hadde skadet seg der da også ikke helt poenget med å strø alltid... Jeg skadet meg ikke jeg heller, men var nære på ved noen anledninger.

Og god bedring til Henshaw, men har du først fått et Norovirus i hus så får du nok ikke mye igjen for pengene om resten av familien får det også.

Last edited:
God morgen fra Lillestrøm. Skal bli deilig med en hvit dag uten julemiddag og stell i dag. Her skal vi egentlig bare vaske og pakke litt før vi tyter sørover i morgen tidlig.

Ha en ekstra best 2 juledag.

God morgen fra Amerika.. Hvis noen trenger piggdekk for å komme seg ut i dag så står det en oppe i lia - bare si i fra så kan jeg be Nanmprhtanath Janice legge ut nøklene.

Rart at det går an å kose seg så mye tross kulden her i guds venterom, mye god mat og ufattelig hyggelige mennesker. Ble en lang rånetur i går up memory lane og middag på en lokal joint nede i Miami hvor de viste Miami Dolphins kampen. Herlig antropologi.

I dag har kokken fri så det blir frokost på Moonlite Diner før tradisjons tro er shopping på verdens største Outlet Mall og middage på Hooter :cool:

Her litt lenger nord er det fortsatt -10 …. I går smalt det under huset fulgt av lyden av vann som fosset. Fikk stengt løpet og heldigvis var røret ‘lokalt’, så vi har fortsatt vann i huset. Trodde alt var isolert der nede, men det var det tydeligvis ikke. Ingen krise, heldigvis. Fikses til uka.
Ellers kom eldstegutt og kone seg problemfritt hjem til Seattle. Han har et talent for slikt, ikke første gang han har timet rett eller gjort rett veivalg. Han kom seg bl.a. ut av Peru siste dagen før de stengte alt under covid.

Velvel .. Her er det lite annet å gjøre enn å vente på varmegradene.

Mens her i Seattle omraadet har varmegradene absolutt ankommet (50F ++) men de kom sammen med regnmengder vi aldri har opplevd foer, det dukker opp nye ord for aa beskrive fenomene - uansett ekstrem nedboer kombinert med kraftig vind er en svaert daarlig kombinasjon for stroem nettet, store deler av oeya er uten stroem allerede saa jeg maa ut paa en morgen ekspedisjon etter bensin til Generatoren - til en Marina i Poulsbo, en kan ikke fylle plastkanner paa «normale» bensinstasjoner her, den automatiske stopp funksjonen paa pumpene setter stopp for plastkanner.

Den lille italienerinnen gaar stille rundt og nynner paa Hawaii Musikk….

Hmm, da har vi det fint i Midtvesten. Hetebølge etter 40 minus med kun 12-13 blå i dag, med sol og finvær. Og ja, vi har vinterdekk.

Back