• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God blåtirsdag

Re: God blåtirsdag

Tror ikke du finner mange i de partiene som mener det du skriver. Det er en dårlig form for hersketeknikk

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Betraktning: jeg tror det ikke hadde vært så mye "rødt = kommunisme = folkemordere"-sammenlikninger, hvis venstresiden også ikke var så triggerhappy med å kauke nazister til et hvert parti som finner seg litt mer enn 1m til høyre for sentrumskrysset. Likt som at AfD rent prinsippielt ikke er lik NSDAP så blir de allikevel sammenliknet med NSDAP, så er vel strengt tatt heller ikke Rødt prinsippielt likt SUKP selv om de sammenliknes med SUKP.

Spørsmålet er selvsagt; hvem begynte, hvem skal slutte først, og det er vel der man aldri kommer seg i mål. Nivået er ikke satt høyt; når AUF også klarte å stå på et torg i Tromsø å rope nazister om FrP, også har man det gående... Det handler egentlig ikke om politikk, men menneskets psykologi, tror jeg :)

Betraktning: jeg tror det ikke hadde vært så mye "rødt = kommunisme = folkemordere"-sammenlikninger, hvis venstresiden også ikke var så triggerhappy med å kauke nazister til et hvert parti som finner seg litt mer enn 1m til høyre for sentrumskrysset. Likt som at AfD rent prinsippielt ikke er lik NSDAP så blir de allikevel sammenliknet med NSDAP, så er vel strengt tatt heller ikke Rødt prinsippielt likt SUKP selv om de sammenliknes med SUKP.

Spørsmålet er selvsagt; hvem begynte, hvem skal slutte først, og det er vel der man aldri kommer seg i mål. Nivået er ikke satt høyt; når AUF også klarte å stå på et torg i Tromsø å rope nazister om FrP, også har man det gående... Det handler egentlig ikke om politikk, men menneskets psykologi, tror jeg :)

^
|
Why I'll never do politics!

Tror ikke du finner mange i de partiene som mener det du skriver. Det er en dårlig form for hersketeknikk

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Er vi enige om at Rødt er ett kommunistisk parti?

Om ja, hvilke andre representanter/eksempler på gjennomført kommunisme mener du jeg skulle ha trukket fram som eksempel?
Hugo Chávez feks? Som ble hyllet av flere sentrale i rødt? https://rødt.no/nyheter/2009/02/gale-ch%C3%A1vez/
Eller boken om han
http://rubutikk.no/products-page-2/boker/hugo-chavez-revansjen/
"Og hvorfor ble han de fattiges folkehelt og vant 17 valg på 14 år?"

Eller burde jeg trukket fram kjekke Mengistu Haile Mariam? Tran Duc Luong?

Jeg har forøvrig en del av familien som er kommunister. Jeg vet SVÆRT godt hva kommunisme og kommunistiske meninger i Norge er.

I rest my case.

Er vi enige om at Rødt er ett kommunistisk parti?

Om ja, hvilke andre representanter/eksempler på gjennomført kommunisme mener du jeg skulle ha trukket fram som eksempel?
Hugo Chávez feks? Som ble hyllet av flere sentrale i rødt? https://rødt.no/nyheter/2009/02/gale-ch%C3%A1vez/
Eller boken om han
http://rubutikk.no/products-page-2/boker/hugo-chavez-revansjen/
"Og hvorfor ble han de fattiges folkehelt og vant 17 valg på 14 år?"

Eller burde jeg trukket fram kjekke Mengistu Haile Mariam? Tran Duc Luong?

Jeg har forøvrig en del av familien som er kommunister. Jeg vet SVÆRT godt hva kommunisme og kommunistiske meninger i Norge er.

I rest my case.

Rødt er et demokratisk sosialistisk parti og ja jeg vet at mange hyllet Chavez engang i tiden, men tror ikke du finner mange igjen nå. Anders Lange hyllet jo apartheidregimet i Sør Afrika og. Likevel blir det et usaklig argument. Det eneste kommunistiske partiet i Norge er vel NKP som er vel tilhenger av Sovjetkommunisme.

Moderator

God morgen tråd eller ikke, nå begynner vi snart bevege oss langt ut på siden, så dere får ta diskusjonen videre på andre politiske forum

/Moderator

Det tror jeg er første gang en GM-tråd har måttet ha moderator-inngripen .. :p

Ferdig med motorsagmassaker og bortkjøring av yardwaste. Nå blir det CoreMOW og boblebad. :up:

God kveld fra Eidsvoll. Og så lenge ikke KrF eller Venstre bestemmer seg for å felle de blå de neste 4 åra kan jeg si til alt regjeringen foretar seg: det er ikke min skyld :p

God kveld fra Lillestrøm.

Satt og myste på nettbanken nå (siden vi uansett er off topic), og man "må" jo spare i sånn Frivillig Tjeneste Pensjon, når man er selvstendig næringsting. Det har jeg da gjort i 9 år, med et midt på treet investeringsvalg.

De siste 2 årene har jeg også spart tilsvarende beløp (strengt tatt 30% mer) i en miks av fond jeg synes virker lure for svært langsiktig sparing. Noen sier at folk alltid vil trenge suppe og medisiner.

Anyway... selv uten spesielt dynamiske fondsvalg, er altså de to spareformene nå omtrent like store. Det synes jeg bygger litt opp under min teori om at dette OTP/FTP greiene ikke er en særlig lur måte å spare til pensjonisttilværelsen på. Hendelsene med Silver hjelper jo ikke spesielt mye det heller.

Dette er dagens funderinger fra unge Fnatstadbraathen... Og faktisk helt politisk uavhengig

Det synes jeg bygger litt opp under min teori om at dette OTP/FTP greiene ikke er en særlig lur måte å spare til pensjonisttilværelsen på.

Har du sjekket opp om du har investeringsvalg i pensjonssparingen din? Mange tilbyr etterhvert dette og er du "relativt ung" kan det lønne seg over tid å velge en høyere andel aksjefond. Større risiko men også langt større oppside potensial over tid.

Har du sjekket opp om du har investeringsvalg i pensjonssparingen din? Mange tilbyr etterhvert dette og er du "relativt ung" kan det lønne seg over tid å velge en høyere andel aksjefond. Større risiko men også langt større oppside potensial over tid.

Med mine 45 år er jeg vel relativt kontra-ung. Har valg 50% aksjer.

Men prøver vel heller å investere mer andre plasser.

God kveld fra Snillfjord. :)

Høst, kveldsmørke og Champions League på fullt volum, kan det bli bedre? Joda, kan da saktens det. Her passerte nettopp SU122, russernes 3 daglige til JFK, så kvelden er definitivt komplett.

Gårsdagens valg var en liten nedtur her i huset, men det får man ta. Skuffelse og nederlag er en del av gamet det også.

Ha en fortreffelig kveld rundt om! :)

Last edited:
Back