GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

GM ønsker ikke E-Spottere ;
GM-sjef Rick Wagoner har derfor bedt amerikanske luftfartsmyndigheter om å fjerne den offentlige sporingen av konsernets Gulfstream-fly.

- Vi benytter oss av den samme muligheten som andre har gjort, å få flyet fjernet fra sporingstjenesten til FAA (The Federal Aviation Administration), sa GM-talsmannen Greg Martin torsdag, melder nyhetsbyrået Reuters.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=554877
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

De ønsker vel å fly rundt i flyene sine uten at pressen og andre skal kunne lage debatt om det nå i disse krisetider. (Kan jo være de kamuflerer det som "forretningsmessige hensyn")
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

De ønsker vel å fly rundt i flyene sine uten at pressen og andre skal kunne lage debatt om det nå i disse krisetider. (Kan jo være de kamuflerer det som "forretningsmessige hensyn")

Nja, for alle bedrifter er det bedriftshemmeligheter og potensiell kurssensitiv informasjon hvor de flyr. Det er blant annet derfor det f.eks er så mye hemmelighold rundt SundtAir og flyene deres.

Ved å finne ut hvor enkelte næringslivstoper flyr, kan det ofte være ganske enket å gjette seg frem til hvem de møter
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Nja, for alle bedrifter er det bedriftshemmeligheter og potensiell kurssensitiv informasjon hvor de flyr. Det er blant annet derfor det f.eks er så mye hemmelighold rundt SundtAir og flyene deres.

Ved å finne ut hvor enkelte næringslivstoper flyr, kan det ofte være ganske enket å gjette seg frem til hvem de møter

He he he... Etter den julingen de fikk i kongressen grunnet deres avsindige sloesing, tviler jeg paa at dette er grunnet bedriftshemmeligheter.

http://business.smh.com.au/business/motown-comes-begging--in--three-private-jets-20081120-6cvm.html

"I'm not an opponent of private flights, by any means, but the fact that you flew in on your own private jet at tens of thousands . . . just for you to make your way to Washington is a bit arrogant before you ask the taxpayers for money."


Enda en artig artikkel:

http://www.nydailynews.com/money/2008/11/19/2008-11-19_big_3_take_own_jets_to_grovel_for_cash-1.html
 
Last edited:
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Det var det jeg siktet til også, Tommy. Overfor FAA og andre er det greit å bruke "forretningssensitiv" som argument, men duverden så godt det passer dem å "bli usynlige" for pressen og politikere nå om dagen. Er jo ikke sikkert at "we want to avoid the tabloids" er godt nok argument for at FAA skal filtrere dem bort fra tracker-dataene.
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Det største problemet med at de flyr Bizjet i slike krisetider er at det kan være vanskelig å kommuniserer. Punkt 1. så er det vel ikke så mye dyrere å fly bizjet enn vanlig rutefly. Det var jo ikke som det bare var en person i vært fly. De hadde vel med seg en bråte med rådgivere.

De kan også ta telefoner, lese dokumenter og holde møter som de ellers ikke kan på et kommersielt fly. Og det er mye mer effektiv reisemåte, så de får gjort mer i løpet av en arbeidsdag. Jeg ser ikke problemet.
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Problemet er ikke om det er økonomisk gunstig eller ikke, problemet er at de får mye pes av pressen og politikere uansett om det er gratis eller koster mindre enn vanlig fly. Hvis de greier å unngå alt maset og negativ omtale i media ved å være "de-listed" så unngår de negativ omtale og å bruke ressuerser på å diskutere det med "folk som ikke skjønner".
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Jeg ser ikke problemet.

Det gjoer jeg. To toppsjefer reiser til WAS i hvert sitt privatfly paa en strekning hvor det er timesavganger med rutefly og vel saa det. Reisens formaal er aa be om skattepenger. MINE skattepenger. JEG har et problem med det ...
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Road trip i en Escape Hybrid.. Snakk om bortkasting av en CEOs tid. De kunne satt seg paa rutefly og spart penger OG tid. Idiotisk trekk
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Og hybrider er heller ikke spesielt økonomiske på langkjøring
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Jeg er overrasket at Mulally som er en smart kar som har faatt til mye rart er saapass dum. Naar du driver en butikk som er sekunder unna konkurs, setter du deg ikke i en bil i 20 timer, da bruker du tiden paa aa JOBBE i 17 timer og bruke 3 timer paa aa fly t/r. Refundable fare ligger paa 300 daler t/r paa denne strekningen og frekvensen er glimrende.

Som fattern brukte aa si: Det forskjell paa aa barbere seg og skjaere av seg huet!!
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

. Snakk om bortkasting av en CEOs tid.

Tja, jeg vet ikke, jeg ....

Total Estimated Time: 8 hours 56 minutes
Total Estimated Distance: 523.98 miles


34 milliarder $$ delt på ni timer ... det skulle bli en inntjening på ca 3,7 milliarder per time det ... ;)
 
Re: GM vil ikke ha overvåking av business-flyene

Nå kan det jo tenkes at han brukte mobilen sin mens han kjørte - så helt uten kontakt med jobben var han nok ikke. Kanskje var det også en måte å komme seg litt for seg selv - tror nok disse gutta kan ha behov for det av og til også.
 
Back
Top