• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad torsdag!

Concorde98

ScanFlyer member
Medlem
God morgen fra Furuset! På jobb alt og i dag skal dose tre installeres! Forhåpentligvis blir man ikke for redusert i morgen. Ha en super en!

God morgen fra Stavanger. Her nytes en stor kopp med Matcha latte mens en titter på nyhetsmorgen. Frokost blir neste post på programmet før en må delta på et teamsmøte.
På kvelden blir det SK til BGO og kveldsmat hos opphavet før en setter kurs mot hybelen.
Ha en glitters torsdag da! :)

God morgen fra Prærien. Utrolig hvor lite effektiv jeg har vært så langt i dag mtp at arbeidsdagen var igang 05.45.

Har selv forbedret hjemmeskolen fra i går og satt opp oppgaver som skal gjøres så det kanskje blir mer arbeidsro enn i går. Det er ikke så mye som blir gjort på en vanlig skoledag i norge… Satser på gym/storefri på hjemmeskolen fra 12.00. Får se om det blir slalom eller skøyter.

Nå blir det først morgenmøte med kolleger. Nyt dagen!

Mornings. Her har man på kort varsel også måtte sette opp hjemmeskole, samtidig som kalenderen frem til lunsj er rimelig fullbooket med Teamsmøter. Og selvsagt funker bare halvparten av det som skal funke. Heldigvis er barnehagen åpen. Ha en fin dag, men mindre du er frivillig uvaksinert, da kan du dra til helvete

God morgen fra hjemmekontoret som har vært åpent en times tid. Fikk Moderna #3 tirsdag kveld og ingen bivirkninger av betydning[emoji106] Langt fra noen julefred på jobben, både ISO-resertifisering, en beredskapssak (som endte bra) og generelt høyt aktivitetsnivå. Men roer seg vel litt neste uke. Naturlig nok ingen reiseplaner og stusselig med det som i praksis er en nedstengning av serveringsbransjen. Føler med de som har sitt virke der, blir nok en stusselig jul for mange. Men får tro vi står av denne bølgen også… Ønsker alle en fin førjulstid[emoji3]

Morgen fra Bergen.

Som alle skjønner er det ingen god dag her i Bergen etter at Brann rykket ned i går. De burde jo klart å hamle opp med Jerv i går og berget plassen. Men sesongen sett under ett så er det bare å innrømme at den har vært for svak og at nedrykket var fullt fortjent. Om ikke annet blir det mer oppmerksomhet rundt OBOS ligaen nå som Brann skal spille der.

Morn fra Kolsås. Her skulle man i formiddag fått ett stykk lillesøster med følge på besøk fra Italia, men der sa KLM nope, og siden man har lovet henting på stasjonen i Sandvika får man holde seg våken og håpe at de kommer på denne siden av midnatt. Regner med de har krav på litt penger, mat og drikke siden innstilling kom dagen før avreise og de ankommer 10-11 timer senere enn planlagt. Har postet i relevant tråd på reiseforumet.

Siden de også kjøper gamlebilen burde jeg kanskje grave den frem og sjekke at den lever fortsatt

Hei fra skogkanten. I dag ble det bestemt at alle tre barna blir hjemme fra i dag for å holde seg friske. Dragen er nobel og tar de med på kontoret sitt hvor det er god plass og de undersåtte har hjemmekontor.

Da rekker man unna en del Teams-møter og an kjapp tur ned på Strøm Larsen for litt innkjøp av svin.

Skal visstnok komme en ganske så stygg IX i morgen eller mandag som det spørs om man rekker å hente før man eventuelt stikker. Er vel ingen vits at den har sine første ti dager i P10

Morgen fra Bergen.

Som alle skjønner er det ingen god dag her i Bergen etter at Brann rykket ned i går. De burde jo klart å hamle opp med Jerv i går og berget plassen.

Du får komme deg hjem igjen. Der har dere vel ikke noe lag som har rykket ned?

Dessuten... om dere depper. Mitt og Elefantens lag (i den grad vi heier på noe fotballag som ikke heter Norge) er Strømmen. Sug litt på den. Bergenserne skal spille i Obos ligaen. Strømmen har rykket ned til sagnomsuste Post Nord ligaen. Måtte faktisk Google for å finne navnet og der møter "vi" storlag som:

- Staal Jørpeland
- Øygarden
- Ullern (er ikke det egentlig en bensinstasjon langs Ring 3?)

Så det kunne altså vært værre. Dere kunne vært Strømlinger.

Forøvrig god morgen herfra. Her er det hardballs jobbing på hjemmekontoret. Vi skal, i flg, Storsmurf justere på dagene. Det er fredag i dag og torsdag i morgen. Årsaken er en tantebarnbursdag tidlig på lørdag og et gavekort på Libanesisk mat som går ut i dag.

Ha en sjukt digg fredag!!

Heisann!

T - 1 til Juleferie, men her i Skaun høljer det fortsatt ned.

Maleren i ferd med å avslutte juleflikkingen, rørleggeren fikset kjøkkenvasken, og i kveld kommer naboen med juletre...

Her er alle reiseplaner i Januar foreløpig satt på "vent", så får vi se om det blir noen tur til Malta, London og New York som planene egentlig tilsa. Time will show...

Da plinger det i Skype og Teams igjen, mer mas venter. :)

Kim

Dessuten... om dere depper. Mitt og Elefantens lag (i den grad vi heier på noe fotballag som ikke heter Norge) er Strømmen. Sug litt på den. Bergenserne skal spille i Obos ligaen. Strømmen har rykket ned til sagnomsuste Post Nord ligaen. Måtte faktisk Google for å finne navnet

Hva skjedde meg gode gamle første, andre og tredje divisjon?

Med sånne navn vet man jo egentlig ikke hva som er øverst/nederst av Postnord/OBOS/Adecco ( nei vent, de bytta navn til Obos?). Godt jeg ikke er interessert i fotball

Var faktisk så "god" i fotball i sin tid, at treneren nominerte meg til Nobels Fredspris, fordi jeg var så snill mot ballen. Visstnok på deling med Yasser Arafat.

Ellers kontoreres det. Alt som var "makan" i går, er litt mindre "makan" i dag.

Ha en god en :)

Hva skjedde meg gode gamle første, andre og tredje divisjon?

Med sånne navn vet man jo egentlig ikke hva som er øverst/nederst av Postnord/OBOS/Adecco ( nei vent, de bytta navn til Obos?). Godt jeg ikke er interessert i fotball

Enig. Det vi trenger er en skikkelig Skinkeost-liga og kanskje en Sylteagurk-liga for spillere som har gjennomgått Covid og mistet lukt og smak permanent

Felles skjebne, felles trøst. Men så klysete Brann-supporterene var etter at de ‘stjal’ kvalikplassen fa oss, er det vanskelig å ha medlidenhet . ;)

Toppdivisjonen burde selvfølgelig hett Widerøe-ligaen!

G’morgen .. nok en hjemmekontordag står for døren. Men ikke ennå.

God middag fra Forus. Lite å rapportere herfra utover at jeg funderer på hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra jobb. Sove, trene eller bake. Eller ingen av delene. Decisions…

Du får komme deg hjem igjen. Der har dere vel ikke noe lag som har rykket ned?

Dessuten... om dere depper. Mitt og Elefantens lag (i den grad vi heier på noe fotballag som ikke heter Norge) er Strømmen. Sug litt på den. Bergenserne skal spille i Obos ligaen. Strømmen har rykket ned til sagnomsuste Post Nord ligaen.

Ikke noe nedrykk på Kongsberg IF nei. De plasserte seg på trygg grunn med en 8. plass. Problemet er bare at de spiller i 4. divisjon.......

Jeg husker Strømmen var i Eliteserien i 1988. De hadde ikke vunnet en eneste kamp før de møtte Brann i 11. serierunde. Da tok Brann rollen som de hjelpesløses hjelper og tapte 2-0 mot Strømmen. Dette var en av de meget få seirene til Strømmen og det ble naturlig nok nedrykk for Strømmen.

Felles skjebne, felles trøst. Men så klysete Brann-supporterene var etter at de ‘stjal’ kvalikplassen fa oss, er det vanskelig å ha medlidenhet . ;)

Vi stjal ikke kvalikplassen fra dere. Den spilte dere jo selv bort mot Odd på Skagerak arena. :D Dere hadde jo muligheten til å avgjøre dette selv. Men typisk Brann, når de får hjelpen de trenger så skusler de bort muligheten til å berge plassen.

Ikke noe nedrykk på Kongsberg IF nei. De plasserte seg på trygg grunn med en 8. plass. Problemet er bare at de spiller i 4. divisjon.......

Vi stjal ikke kvalikplassen fra dere. Den spilte dere jo selv bort mot Odd på Skagerak arena. :D Dere hadde jo muligheten til å avgjøre dette selv. Men typisk Brann, når de får hjelpen de trenger så skusler de bort muligheten til å berge plassen.

Bah humbug !!

4. divisjon? Det er 4 under de tre med kallenavn, altså 7. divisjon? :stir

God ettermiddag,
Denne dagen gikk radig unna med dokumentoverleveringer i prosjektet. Plutselig var det ettermiddag og mørkt ute igjen.
Det blir ukas trim på hesteryggen i kveld , noe som definitvt bidrar til å bli klar i hodet etter en intens dag.
Ha en fortsatt fin førhjulsdag.

Back