Glad tirsdag fra Ris…

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Og i USA er det nesten ikke kjøreledninger heller utenfor Northeast Corridor! Men sporene tja

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Togene i USA kan bli vanvittig lange. Anbefaler Youtube-kanalen Virtual Railfan som har live-streams fra en god del plasser der togene kommer forbi. Min favoritt foreløpig er denne fra Ft. Madison, Iowa.

https://www.youtube.com/watch?v=CwnlNQSHBfc
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Dekk er dyrt i Norge. Trenger to sett med sommerdekk, og får 4 gode dyre dekk for den prisen her.
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Dekk er dyrt i Norge. Trenger to sett med sommerdekk, og får 4 gode dyre dekk for den prisen her.

6000 pr stykk er ikke vanlig pris, dette er Sud-dekk. Kjøpte 12 dekk for totalt 23000 i fjor høst.
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

6000 pr stykk er ikke vanlig pris, dette er Sud-dekk. Kjøpte 12 dekk for totalt 23000 i fjor høst.

Sud og Sud fru blom.. :p Det er de magiske tallene 305/30 19" med høyhastighets pigg som gjør mye. Har noen ganger kjøpt rimelige vinterdekk på mer normale biler og det er direkte farlig.
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Hehe denne diskusjonen her er jo litt sånn om man gjør innkjøpene på Meny vs Kiwi (når man vet at Meny er dyrere enn KIWI). Eller et enda bedre eksempel hvorfor man betaler for gårdsegg fra gården i Indre Lom vs First Price egg på Kiwi. Noen foretrekker det ene vs det andre. Sud foretrekker dyrere dekk. Og slik jeg kjenner området Sud og EB bor så er det en del småveier med tidvis bratte bakker. Dette føret vi har hatt i vinter gjør det uansvarlig nærmest på slike steder uten piggdekk. Min nå avdøde farfar bodde også på Ris gitt så er relativt kjent i området der.
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Hehe denne diskusjonen her er jo litt sånn om man gjør innkjøpene på Meny vs Kiwi (når man vet at Meny er dyrere enn KIWI). Eller et enda bedre eksempel hvorfor man betaler for gårdsegg fra gården i Indre Lom vs First Price egg på Kiwi. Noen foretrekker det ene vs det andre. Sud foretrekker dyrere dekk. Og slik jeg kjenner området Sud og EB bor så er det en del småveier med tidvis bratte bakker. Dette føret vi har hatt i vinter gjør det uansvarlig nærmest på slike steder uten piggdekk. Min nå avdøde farfar bodde også på Ris gitt så er relativt kjent i området der.

Fint sammendrag.

Grisgrent område med dårlig måking ja.. Men tro meg, fint lite jålete på dekk - der er det kun funksjon.
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Sud og Sud fru blom.. :p Det er de magiske tallene 305/30 19" med høyhastighets pigg som gjør mye. Har noen ganger kjøpt rimelige vinterdekk på mer normale biler og det er direkte farlig.


Hva utgjør prisforskjellen på høyhastighetspigg vs ikke-høyhastighetspigg? Og hva er det? P? Det kan da umulig være relevant å betale flere tusen mer for å ha en teknisk garanti på at dekkene tåler mer enn 240km/t når du i Osloområdet maksimalt rent lovlig gurker rundt i 110 på en fin dag uten trafikk....:spin Pigg får man jo ikke lov å kjøre med i Tyskland så 2 turer med ferga for å friske seg på autobahn virker heller ikke investeringen verdt? Eller er det bare for egen sjelebalsam eller no? :colgate:
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Fint sammendrag.

Grisgrent område med dårlig måking ja.. Men tro meg, fint lite jålete på dekk - der er det kun funksjon.

Er 100% enig - dekk gir en muligheter til aa kjoere sikkert dit man skal, om det er 1235 Miles langs I-5 ned til Palm Springs med snittfart 90MPH eller opp i 3000 Meters hoeyde ute i The Olympic Mountains.

Hva utgjør prisforskjellen på høyhastighetspigg vs ikke-høyhastighetspigg? Og hva er det? P? Det kan da umulig være relevant å betale flere tusen mer for å ha en teknisk garanti på at dekkene tåler mer enn 240km/t når du i Osloområdet maksimalt rent lovlig gurker rundt i 110 på en fin dag uten trafikk....:spin Pigg får man jo ikke lov å kjøre med i Tyskland så 2 turer med ferga for å friske seg på autobahn virker heller ikke investeringen verdt? Eller er det bare for egen sjelebalsam eller no? :colgate:

Uten at vi trenger pigg dekk, har vi 2 sett dekk til bilen som kan lastes med 2 store hunder og trygt enten komme opp i Fjellene eller ned til solen i California - bilen er bygget for 100MPH gjennom Los Angeles paa kvelden OG Low Gear over relativt friske bekker (noen ganger elver) paa gamle toemmer veier (vekt paa gamle da det ikke felles noe traer lenger). Men landeveis dekkene for I-5 er langt i fra ideelle oppe i fjellet, paa samme maate er Off Road dekkene ikke akkurat stoeysvake langs Highway 101.

Skjoenner godt at Senor Sud tilpasser seg forholdene og har det morro - hvorfor i all veden skal man ta paa seg hatt og knatre rundt i en trygg firedoers sedan fra Asia ???
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Men vi har piggfrie dekk på Stelvio`n…med definitivt en utfordrende oppkjørsel. 98% av tiden så går det fint. Har selv kjøpt 8 nye dekk i løpet av de siste årene…men med rabatt så har jeg fått 4 dekk til rundt 18.000,-
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Hva utgjør prisforskjellen på høyhastighetspigg vs ikke-høyhastighetspigg? Og hva er det? P? Det kan da umulig være relevant å betale flere tusen mer for å ha en teknisk garanti på at dekkene tåler mer enn 240km/t når du i Osloområdet maksimalt rent lovlig gurker rundt i 110 på en fin dag uten trafikk....:spin Pigg får man jo ikke lov å kjøre med i Tyskland så 2 turer med ferga for å friske seg på autobahn virker heller ikke investeringen verdt? Eller er det bare for egen sjelebalsam eller no? :colgate:


Jeg har en mistanke om at man ikke får tak i dekkene i Sud’s dimensjon i «lavhastighet» piggdekk [emoji6]
 
Re: Glad tirsdag fra Ris…

Er 100% enig - dekk gir en muligheter til aa kjoere sikkert dit man skal, om det er 1235 Miles langs I-5 ned til Palm Springs med snittfart 90MPH eller opp i 3000 Meters hoeyde ute i The Olympic Mountains.



Uten at vi trenger pigg dekk, har vi 2 sett dekk til bilen som kan lastes med 2 store hunder og trygt enten komme opp i Fjellene eller ned til solen i California - bilen er bygget for 100MPH gjennom Los Angeles paa kvelden OG Low Gear over relativt friske bekker (noen ganger elver) paa gamle toemmer veier (vekt paa gamle da det ikke felles noe traer lenger). Men landeveis dekkene for I-5 er langt i fra ideelle oppe i fjellet, paa samme maate er Off Road dekkene ikke akkurat stoeysvake langs Highway 101.

Skjoenner godt at Senor Sud tilpasser seg forholdene og har det morro - hvorfor i all veden skal man ta paa seg hatt og knatre rundt i en trygg firedoers sedan fra Asia ???

Sier mannen som støtt og stadig sutrer over luftforurensning. Nuvel.
 
Back
Top