Glad søndag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag

God morgen fra Hurdalsjøen. Også i år gikk Grampri uten oss som tilskuere - men ser av oppdateringer på Facebook at Norge både tapte og vant. Snart frokost før vi avslutter vårt «Mystery guest» opphold. Biltur over Lyngna hjem til Ris i formiddag. Nyt dagen.

Re: Glad søndag

Mornings fra Asker. Starter dagen med en espresso i solveggen. Ser ut som årets første plenklipp må gjennomføres. Et par sider sparerib skal også få godgjort seg i endel timer på grillen med lav varme og litt røyk. Ha en fin dag.

Last edited:

God morgen fra Kongsberg. Sol og fint vær her i dag. Skal prøve å få meg en liten trim etterhvert, men jeg har også litt arbeid som jeg må få gjort. Ellers blir det LSK - Brann på fjernsynet i dag. Vurderte lenge å dra til Åråsen, men det er sen kampstart og da kommer jeg sent hjem noe som passer dårlig med tanke på at jeg må tidlig avgårde til Porsgrunn i morgen.

Glad søndag

God morgen fra Abu Dhabi.

Hva skal en finne på siste dagen? Jo, minst mulig.
Med de prisene som er her og den norske monopol krona så er det dyrt her. Det koster mer enn det smaker.
Hadde to vodka drinker på en "halvskitten" Club i går og beløpet stemte med prislisten og der forsvant det kr600.
Det er ca dobbel pris av hjemme.

Har fått med meg at Norge kom på sisteplass ESC. Det er helt greit for makan til dårlig bidrag.

Ellers, er det varmt og godt her.

FQTV

Last edited:

Mornings fra Tyskland,
her er det den kommersielle morsdagen i dag, men vi benytter muligheten til å skjemme hverandre bort (farsdag var på himmelfarten) med kaffekopp på senga, ekstra søvn og litt alenetid :lol: I samlet mor og farsdagsgave fra kidsa har vi fått tur til en barfotpark.

Sola skinner fra skyfri himmel. Blir nok noe surr i hagen også, og kake hos svigers.

God morgen fra Abu Dhabi.

Hva skal en finne på siste dagen? Jo, minst mulig.
Med de prisene som er her og den norske monopol krona så er det dyrt her. Det koster mer enn det smaker.
Hadde to vodka drinker på en "halvskitten" Club i går og beløpet stemte med prislisten og der forsvant det kr600.
Det er ca dobbel pris av hjemme.

Har fått med meg at Norge kom på sisteplass ESC. Det er helt greit for makan til dårlig bidrag.

Ellers, er det varmt og godt her.

FQTV
Mye av greia med alkopriser i sandkasselandene er at dette er i bunn og grunn muslimske land som ser på alkohol som en stor synd og skattlegger det deretter. Derfor er ikke det spesielt billig.

God morgen fra Oslo. Får se hva dagen bringer. Ikke så mye på agendaen annet enn en liten treningsøkt. Ha en fin dag.

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Hei fra Knausen. Fremdeles skrall men levende.. mye hagekos gjør at Iglesias-fargen skjuler man-fluen. Men, mimosaen gled ned. En time i solen og så nedover på middag til svigerfamilien i en hytte ved sjøen (det heter vel vår hytte sikkert da)

Nå savner jeg virkelig en lang gå eller svømmetur.

Mye av greia med alkopriser i sandkasselandene er at dette er i bunn og grunn muslimske land som ser på alkohol som en stor synd og skattlegger det deretter. Derfor er ikke det spesielt billig.

God morgen fra Oslo. Får se hva dagen bringer. Ikke så mye på agendaen annet enn en liten treningsøkt. Ha en fin dag.

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Faktisk så har de lavere alkoholskatter en oss i kristne Norge. I UAE er det faktisk grådighet og høy betalingsvilje som styrer prisene.

God dag från Arlanda. Precis kommit fram till loungen efter att kört drygt två timmar till flygplatsen från mina föräldrar. Idag blir det en återresa till Berlin med det riktiga flygbolaget och sedan jobb i veckan. Ha det fint!

G’morgen. Morsdag her også, så da blir det å ‘feire’ dagen med besøk og bespising hos svigerbeistet.

Vurderer jakke til morgenturen i dag, faktisk litt skarp luft ute.

God søndag fra Majorstuen. Vel hjemme etter en hyggelig staycation på Sommero med bursdagsfeiering i familien. Herlig kveld i ekspedisjonshallen i går og digg frokost i dag. Litt sånn utenlandsfølelse. Nå venter en laaang joggetur.

Faktisk så har de lavere alkoholskatter en oss i kristne Norge. I UAE er det faktisk grådighet og høy betalingsvilje som styrer prisene.

Ja det er nok også en faktor ja (UAE er jo en lekeplass for veldig rike mennesker ofte) - uansett så er jo norsk alkoholpolitikk også basert på moral og synd. Avholdsbevegelsen stod veldig sterkt her i Norge og fikk jo stor innflytelse over den politikken og KrF har ofte sittet med vippemakt slik at de har hatt ganske mye mer å si enn det opppslutningen skulle tilsi på det her området. Men så fikk vel FrP KrF med på å senke alkoholavgiften i budsjettet noe mot slutten av Erna Solbergs regjeringstid. DA stod ikke verda til påske for å si det sånn.

Jeg har ikke fått med meg om det er noen alkohol sjapper i Abu Dhabi, men i Ras Al Khaimah har vi funnet en, med meget godt utvalg, til "tyske priser" vil jeg si. Det er grunnen til at vi starter våre UAE rundturer i RAK, for å kunne bunkre opp.

Back