• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad onsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Starter denne dagen også med kaffe og julemarsipan fra julekalenderen. Om en stund går turen til toppen av byen og dagens arbeidsoppgaver. Avsluttes med middag sammen med kunder egbhar hatt gjennom 30 år i reiselivet. Skal se det er greit at jeg også overnatter der på toppen. Nyt dagen du også.

God morgen fra Bergen Børs. Svært god middag i går og noen fine møter. Tenker vi gjentar det samme i dag og tar turen hjem i morgen.

God morgen fra Kongsberg. Sov godt i natt og ikke følt meg så utvilt på lenge. I kveld blir det en NM kamp i bridge, som vi satser på å vinne slik at det blir avansement. Men vi får se, det skal spilles først.

Gårsdagen ble også brukt til å planlegge en liten Danmarkstur neste uke. Jeg bestilte for lenge siden, men så slo jeg det fra meg siden det var satt opp en liten operasjon dagen før avreise. Men så fremskyndet de operasjonen til forrige fredag og da ble det plutselig aktuelt igjen. Nedover blir det å fly med A321LR og tilbake en vanlig kjedelig A320. I businiess selvsagt og sønnen og jeg har valgt vært vårt Thron sete på A321. Blir første gang for oss å sitte på biz på et langdistansefly. Sønnen synes jo dette er stor stas (far også for den saks skyld). En fin tur skal det i alle fall bli.

Betalingen til kjøreskolen der han tar førerkort C, CE og YSK tar heldigvis mastercard, så med de prisene de har blir det et ikke ubetydelig antall eurobonuspoeng på dette og det er jo kjekt.

God morgen fra Lillestrøm. Her er det hjemmekontor dag og litt frakting av prinsesse. Ikke de helt store planene ellers.

Ha en ultrabultra-best onsdag

Morn fra Lommedalen. Kona er på Montebello senteret til i morgen, så jeg må få gjort det jeg allerede burde ha gjort, før hun kommer hjem. Nå skal et sett sommerdekk lastes i bilen, så de kan vaskes før de lagres på garasje loftet og så skal jeg til tannlegen for den årlige sjekken, noe jeg synes er greit å få gjort tett opptil jord omreisen. Jeg har ikke lyst til å besøke tannlegen i Ny Guinea. eller på Påskeøya. Det er 4 uker til Nyttårsaften, dvs 4 uker til jeg ankommer SIN etter første og (antakelig)siste flight med en 744. Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

P.S. Hvem flyr til DK med A321LR?

P.S. Hvem flyr til DK med A321LR?

SAS.

God onsdag fra Forus. Formkurven har pekt i retning nedover de siste dagene så nå har man pådratt seg en rimelig heftig forkjølelse. Ymse influensalignende symptomer har det også vært. Hører vel litt med sesongen vil jeg tro. Men jeg har klart å karre meg på kontoret likevel. Ser frem til et par dager fri før jeg skal jobbe i helgen. Ha en fin onsdag forumister.

God morgen fra MEX. Fin nattflight opp fra SCL med AM. Ble til og med bobler og kake til frokost for bedre halvdel som har bursdag. Nå noen timers venting før AM451 til HAV. Det pusses opp her på MEX og det trengs. Hasta luego.

SAS.

God onsdag fra Forus. Formkurven har pekt i retning nedover de siste dagene så nå har man pådratt seg en rimelig heftig forkjølelse. Ymse influensalignende symptomer har det også vært. Hører vel litt med sesongen vil jeg tro. Men jeg har klart å karre meg på kontoret likevel. Ser frem til et par dager fri før jeg skal jobbe i helgen. Ha en fin onsdag forumister.

Alle dine kollegaer: 😒

Hepp hepp .. Ble en lang og fin tur med pelsdotten i det kjølige været. Godt for både folk og f... hund.

En del småærender på plakaten i dag. Må bl.a. komplettere utejulelysene da oppsettet er litt annerledes enn i fjor. Må rydde litt i garasjen også .... Begynt å hope seg opp litt. Har et lagerskur, men må nok ryddes litt der også. Må innom postkontoret også så MyHome får julegaven sin i år også.

The days are just packed .... så da passer det med en travel frakter - selv om akkurat disse har fått fri i julen.

N381WA.webp

Skal man holde seg hjemme ved forkjølelse?

Siden du bruker i-ordet .....

Kan man jobbe når man har influensa?

Hold deg hjemme hvis du er syk eller har nyoppståtte luftveissymptomer (feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, muskelverk, sår hals med mer). Reduser omgangen med andre til du føler deg frisk igjen, spesielt personer med risiko for å få komplikasjoner som følge av influensa.

Dette med å være på kontoret om man er sjuk er det vel litt delte meninger om og ulike praksiser på.

Hos oss har vi gjort det lett å jobbe hjemmefra i de fleste situasjoner og da er det lett å lage en regel om at om man snørrer og hoster eller er skral i tromma så jobber man hjemmefra (eller ligger under dyna da, om man er skikkelig røten). Motivasjonen for dette er ganske enkelt at det gir mer jobb for penga om færrest mulig blir syke. Da kan heller 7 stykker jobbe full uke mens en er hjemme og pusler det han orker, fremfor at alle 8 eller halvparten blir sjuke i en uke.

Men det som er lett eller naturlig for oss er jo ikke det for alle. :) Og på meg selv, om jeg skal "til HongKong på messe i morgen men snyter og hoster litt". Da kansellerer jeg jo ikke og blir hjemme akkurat. Selv om medpassasjerene på flyet synes det er litt kjipt

Dette med å være på kontoret om man er sjuk er det vel litt delte meninger om og ulike praksiser på.

Hos oss har vi gjort det lett å jobbe hjemmefra i de fleste situasjoner og da er det lett å lage en regel om at om man snørrer og hoster eller er skral i tromma så jobber man hjemmefra (eller ligger under dyna da, om man er skikkelig røten). Motivasjonen for dette er ganske enkelt at det gir mer jobb for penga om færrest mulig blir syke. Da kan heller 7 stykker jobbe full uke mens en er hjemme og pusler det han orker, fremfor at alle 8 eller halvparten blir sjuke i en uke.

Men det som er lett eller naturlig for oss er jo ikke det for alle. :) Og på meg selv, om jeg skal "til HongKong på messe i morgen men snyter og hoster litt". Da kansellerer jeg jo ikke og blir hjemme akkurat. Selv om medpassasjerene på flyet synes det er litt kjipt

En resepsjonist kan nok ikke jobbe hjemmefra. ;-)

Skal man holde seg hjemme ved forkjølelse?

Du nevner influensasymptomer, det er da mest sannsynlig noe relativt smittsomme greier.
Never et eksempel fra jobb akkurat nå:
En som jobber 50% lager 50% kontor, var på jobb sjuk. Typ halvskral, snørrete, med en paracet og ibux gikk det.
3/4 han jobbet med er nå sjuke og hjemme, noe som påvirker både lagerarbeid og kontorarbeid (flere forskjellige prosjekter). Krise nå før jul når mange prosjekter har frister og forskjellige firmaer forventer at vi skal levere. Nr 4 er på skralingens veg, men kom på lageret i går når jeg også skulle på lagertjeneste for å se på noen borekjerner fordi ingen andre kunne hjelpe med å kjøre gaffeltruck (jeg kan ikke :D) samt to andre som jobbet sammen med oss. Nå har sikkert jeg og de to blitt smittet av nr 4 som i dag ikke er på jobb lenger/sjukemeldt, og sånn går kjeden... På den måten har 1 person smittet 7 stk og forskjøvet frister, satt firmaet i dårlig lys hos kundene våre, et cetera et cetera.

For en dag......
Fikk rett og slett ikke sove i natt, så kl 5 ga jeg opp og åpnet hjemmekontoret og bortsett fra en pause fra 14 til 15 da jeg prøvde å sove uten hell, så har jeg jobbet siden. Nå prøver jeg å holde meg våken et par timer til og håper ole lukkøye kommer forbi og gir meg en god natts søvn. Travel dag i morgen, så kan ikke hangle slik.....

Back