• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad lørdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra den blå stuen på Ris. Kaffe, forum og papiraviser (jo da det er sjokolade til kaffen også). Turen til toppen av byen går via Lillestrøm på morgenkvisten. Gutta på Sjømaten sikrer middagen i dag også…og den skal tilberedes ute hos opphavet på Kolbotn. En lørdag i Stor-Oslo sitt tegn med andre ord. Nyt i vel!

God morgen fra Afrika. Måper etter gårsdagens opplevelser. Turen opp til Table Mountain var litt tøffere en ventet for gammern. 176 etasjer og 900 kalorier i følge appen i stekende sol med en kone som spratt rundt som en antilope.. Det var virkelig verdt når vi kom opp etter godkjente en og en halv time. Lunsj på utrolige Mount Nelson hotell og skikkelig wagyu-biff middag på One & Only. Her ga vi så gass som man kan gjøre i denne byen og havnet på 3000 kroner for hele dagen. For noe mat og for noen viner. Nå har leid en sint bil og skal råne ned til tuppen og erte pingviner.

Attachments

• IMG_6631.webp
    IMG_6631.webp
    114.8 KB · Views: 47
  • IMG_6734.webp
    IMG_6734.webp
    124 KB · Views: 42
  • IMG_6756.webp
    IMG_6756.webp
    81.6 KB · Views: 41
  • IMG_6754.webp
    IMG_6754.webp
    217.4 KB · Views: 40
  • IMG_6827.webp
    IMG_6827.webp
    77.4 KB · Views: 50
  • IMG_6571.webp
    IMG_6571.webp
    171.1 KB · Views: 56
God lørdag. Her blir det å fikse litt småtteri før man stikker på jobb nesten oppi området til Eb og Sud. Satser på en rolig og behagelig kveldsvakt. Er jo sånne ting man aldri veit. Ha en fin dag.

1000017687.webp
God morgon från en A330 I Frankfurt. Misslyckades totalt med att sova så är rejält jetlaggad. Blir att kämpa för att hålla sig vaken tror jag. Nu ett par timmars bytestid innan sista legget till Berlin. Ser fram emot att komma hem. Ha en fin lördag!

• Like
Reactions: EB
Morn fra Bergen.

Fikk god hjelp av SAS hjem fra OSL i går. Fikk booket om til 3 avganger før min opprinnelige avgang og fikk Seq 189 av det som var sagt 189 mulige. Fikk oppleve å boarde sist og sitte på rad 25. Det var nesten skremmende 😝
Lenge leve EBD, C klasse og Gruppe 1.

I dag har jeg snakket med SAS på Diamantlinjen og fått fikset til på utreisen til kommende tur i neste uke. Fikk om-routet fra BGO OSL CPH til BGO CPH som gir bedre connection tid i CPH. Samt lagt inn bud på oppgradering til biz med poeng på CPH BKK.

Hva som ligger i diamant booster fordelen er litt uvisst. Jeg tenker at SAS er kommersiell og velger penger før poeng, uavhengig av diamant eller ei.

God morgen fra Forus. I gang med helgens første tolv-timers vakt her. Det er bunkret opp med nok mat/drikke så man skal nok klare seg greit. Ha en fin helg forumister!

God morgen fra Grønland. Faktisk en ørliten hangover i dag, da fruen og jeg greide å knekke to flasker rødvin til fredags biffen🙃 Ingen store planer for dagen og ser lite til det forferdelige uværet som var spådd. Ble fire timer på Oslo Motorshow i går. Mye snadder, men naturlig nok ikke alt som er like interessant når man favner så bredt som OMS. Alle skal med… Får slenge med et bilde av en liten spagettiræser til ære for EB🇮🇹

Attachments

• IMG_2525.webp
    IMG_2525.webp
    87 KB · Views: 47
God morgen/formiddag fra Tananger,

Med kaffe og PC-aktiviteter forberedes dagens Høstseminar for Flymuseets aktive medlemmer i dag i museets undervisningslokaler .
Her skal neste års aktiviteter planlegges og gjennomgås.

Ha en flott lørdag.

God morgen fra Grønland. Faktisk en ørliten hangover i dag, da fruen og jeg greide å knekke to flasker rødvin til fredags biffen🙃 Ingen store planer for dagen og ser lite til det forferdelige uværet som var spådd. Ble fire timer på Oslo Motorshow i går. Mye snadder, men naturlig nok ikke alt som er like interessant når man favner så bredt som OMS. Alle skal med… Får slenge med et bilde av en liten spagettiræser til ære for EB🇮🇹
Man takker ærbødigst:-)

God morgen fra Lillestrøm. Her har man vært oppe noen timer og dillet med ymse. Rolig gårsdag der jeg fikk kvernet meg igjennom noen episoder til av Foundation sesong 3. Det er ganske tynt i fht til 1 og 2.

I kveld er det derimot duo-mysing og sikkert noe mindre Bongo-aktige ting. Blir fort litt Housewives of Hønefoss og sånt da, men med alkohol på plass overlever man det meste. :)

Ha en best lørdag!

PS: jeg har smugkjøpt julemarcipan.

God morgen fra Afrika. Måper etter gårsdagens opplevelser. Turen opp til Table Mountain var litt tøffere en ventet for gammern. 176 etasjer og 900 kalorier i følge appen i stekende sol med en kone som spratt rundt som en antilope.. Det var virkelig verdt når vi kom opp etter godkjente en og en halv time. Lunsj på utrolige Mount Nelson hotell og skikkelig wagyu-biff middag på One & Only. Her ga vi så gass som man kan gjøre i denne byen og havnet på 3000 kroner for hele dagen. For noe mat og for noen viner. Nå har leid en sint bil og skal råne ned til tuppen og erte pingviner.
Herlig! Anbefaler dette stedet på veien: https://www.chefswarehouse.co.za/cw-tintswalo Og The Silo Hotel i Waterfront er verdt et besøk. Og god morgen fra Chile.

God trøtt formiddag fra Skaun!

Venninne til kona på besøk i går og i dag, hun feirer bursdag og da ble det ei bøtte vin og noen øl da….

Nå straks ny pakking, Malta neste i morgen tidlig! Heldigvis sol og finvær!

@Someone Du må innom turistfella Olde Hansa i gamlebyen og drikke Cinnamon-beer og spise Kjøttsuppe til lunsj. Mmmm….

God lørdag!

Kim

God ettermiddag fra hybelen i Bergen.
Her har en forsøkt å sove bort det meste av dagen for å bli klar til nattens +13 timers, blir en time ekstra i natt
Været ute er greit med opphold, så en tar nok beina fatt en times tid før jobb start for å få litt bevegelse.
Ha en flott lørdag :-)

God aften fra det Sørlandske!
Avslappende lørdag uten større høydepunkter enn en tur på butikken. Nå er det tv og rødvin i glasset!
God lørdagskveld ønskes herfra!

Den er der allerede.

Du liker å snakke i gåter skjønner jeg.

Det er 2 ting på bildet, og det som er i den grønne sirkelen er søppel på bildet.
Og så ser det ut som det er en DC-10 og det er noe logo på halen (den røde sirkelen), og jeg har ikke peiling på hva det er.

1761479880840.webp

Back