Glad lørdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Glad lørdag:-)

God ettermiddag fra Brewgata i, ja Brugata. Etter å ha vært med fruen på shopping i tre stive timer kom endelig belønningen på vei hjem[emoji481][emoji846] Det diskuteres om middagen skal nytes hjemme eller ute, vi får se hva det blir til… God helg folkens!
1f3bd616a65e87cd183011b99a9f8896.jpg

Re: Glad lørdag:-)

Noen som kjenner til hva de forskjellige oppussingsprosjektene på BGO er for noe?
Ny lounge over gate 13/14?

Vållsåmt å internasjonalt det var her i dag, da!

Jeg får henge meg med fra The Kingdom. Med stor K. G’aften fra Riyadh.
I kveld har jeg svelget kamel for første gang. Mens jeg satt på gulvteppet.
Mistenker at det det var litt vél høy kilometerstand på kamelen da den ble slaktet.
Så har jeg drukket Saudi Arabisk øl, det var faktisk ganske godt.
Før det så jeg kongens 747 og kronprinsens 777. De sto parkert for seg selv på den Royale oppstillingsplattfornen foran den Royale terminalen.

Satser på en tripreport etter hvert, men noen bilder under:

Attachments

• 9FA3DA2C-5003-4E96-B879-373C5AF65ACD.jpg
    9FA3DA2C-5003-4E96-B879-373C5AF65ACD.jpg
    77.3 KB · Views: 248
  • C042501C-EEE5-4B0A-AEBE-906FC0B2BF97.jpg
    C042501C-EEE5-4B0A-AEBE-906FC0B2BF97.jpg
    81.2 KB · Views: 246
  • D432CC14-42ED-4F4B-AF0D-39163D8DF4AB.jpeg
    D432CC14-42ED-4F4B-AF0D-39163D8DF4AB.jpeg
    309.4 KB · Views: 249
  • B0250DF4-24FC-4227-B818-DDA5FFF08798.jpeg
    B0250DF4-24FC-4227-B818-DDA5FFF08798.jpeg
    270.7 KB · Views: 250
  • FE88E3C8-160D-4119-836D-B4D2E791450C.jpeg
    FE88E3C8-160D-4119-836D-B4D2E791450C.jpeg
    352.4 KB · Views: 248
  • 0728A0CB-6ABA-4181-9316-6C5171296093.jpeg
    0728A0CB-6ABA-4181-9316-6C5171296093.jpeg
    423.5 KB · Views: 35

Mistenker at det det var litt vél høy kilometerstand på kamelen da den ble slaktet.

Før det så jeg kongens 747 og kronprinsens 777. De sto parkert for seg selv på den Royale oppstillingsplattfornen foran den Royale terminalen.

Hvordan fikk du visum til Saudi Arabia? Er vel så å si umulig å dra dit som turist . Iran var greit å få visum til liksom. Men du er vel kanskje der i arbeids medfør , da blir jo alt annerledes vil jeg tro

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Last edited:

Alltid vittig når austlendinger skal skryte av lokal utsikt og alt en ser er skau og tåke

Forumet er jo for mange og noen av oss savner jo Nordmarka og setter STOR pris på CnausenImages(tm)

Alltid vittig når austlendinger skal skryte av lokal utsikt og alt en ser er skau og tåke

Da slipper man jo å se byen …? ;)

Gode minner fra da man dro med seg fiskekjelke på buss og trikk for noen runder i Korketrekker’n ..

Sannsynligvis et godstog. Det er som regel fraktselskapene som eier toglinjene og passasjertogene har siste prioritet.
Prøvde meg med tog til New Orleans for noen år siden, og vi dro på oss mer forsinkelse ved hver eneste sporveksel ... Kan tåle en time eller to med delay, men vi var 5-6 timer forsinket begge veier..

Jeg bestilte Amtrak fra Atlanta til New Orleans idag, avg 0900, ank 1900, med så stor forsinkelse ( hvis det er normalt ) så kommer jeg ikke fram før på natten, og da er det vel ikke så trygt å traske noen hundre meter til hotellet fra Amtrakstasjonen i New Orleans.

Jeg bestilte Amtrak fra Atlanta til New Orleans idag, avg 0900, ank 1900, med så stor forsinkelse ( hvis det er normalt ) så kommer jeg ikke fram før på natten, og da er det vel ikke så trygt å traske noen hundre meter til hotellet fra Amtrakstasjonen i New Orleans.
Heldigvis er Uber osv veldig greit i amerikanske storbyer.. De får jo uansett en minstetakst selv for korte turer, så det skal nå gå bra. Har selv tatt Bolt her i Oslo på tur under en km. Var pga bagasje og midt på natta hvor annen transport ikke gikk (kom med en flybuss fra Osl )

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Last edited:

Hvordan fikk du visum til Saudi Arabia? Er vel så å si umulig å dra dit som turist . Iran var greit å få visum til liksom. Men du er vel kanskje der i arbeids medfør , da blir jo alt annerledes vil jeg tro

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Neida, de har åpnet litt opp nå - man kan få 90 dagers turistvisum, de har til og med visa on arrival for nordmenn!

https://visa.visitsaudi.com/

Pass deg for MERS da… forstår ikke dette behovet mennesker har for å drikke morsmelka til diverse dyrearter.

Tråden er fra i fjor, så antar han er hjemme igjen nå

Har aldri hørt om MERS, aner ikke hva det er og har sannsynligvis ikke hatt/fått/vært borti/blitt utsatt for det. Spiste forøvrig bare kamelkjøtt, det var ikke noe melk med i de rettene. Tror jeg.

Nuvel. Joda, vel hjemme igjen for litt over et år siden.

@Hypern: Beklager, jeg fikk ikke med meg spørsmålet ditt i tråden, og en internasjonalt oppegående mann som deg har sikkert funnet ut av det selv for lenge siden. Men ja, det er mulig å få turistvisum til Saudi. Aner ikke om de har gjort søknadsprosessen enklere det siste året, men det var knotete og dyrt (ca 1500kr) for ett år siden. Det skal dog sies at der var en meeeget kjapp og elegant immigrasjon, tok vel totalt under fem minutter å komme seg gjennom.
Se forøvrig trip report.

Last edited:

Har aldri hørt om MERS, aner ikke hva det er og har sannsynligvis ikke hatt/fått/vært borti/blitt utsatt for det

Nei, jeg visste heller ikke hva det var, men det var ikke så vanskelig å finne det ut :)

55a242d2f9178bdd7d2b320f8ab39358.jpg

Mers er i samme virusgruppe som covid 19, bare langt farligere (men heldigvis ikke like smittsomt). Er det som hovedsak skiller SARS 1 og MERS fra covid 19 vairanten. Sistnevnte er mest smittsomt, men langt fra så farlig som MERS og SARS 1. Man fant frem en del forskning gjort på SARS1 da covid 19 kom.

Back