Glad lille julaften fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Hjemmekontoret åpner om en drøy times tid…det meste er under kontroll. Noen få innkjøp i formiddag og så blir det italiensk jul med svigerfamilien her hos oss i kveld. Ha en fin og rolig lille:-)

God morgen fra Hvalstad. En deig til julekake er satt, dog noen hevnder dog jeg baker hvetekake sine jeg utelater rosiner, sukater og andre ulumskheter i bakverket. Når de er ferdig stekt stikker vi til svigerfar på Tjøme. Ha en fin dag

God morgen fra Grønland. Blir faktisk en tur på kontoret i dag også, men runder nok av litt tidlig. Blir en liten tur til Kongsberg med et par julebesøk og en tur på gravlunden. Fortsatt et par julegaver som gjenstår. Og i kveld blir det selvfølgelig Grevinnen og hovmesteren. Ser også det skal være julekonsert med Darling West++ på NRK i kveld, så det må man få med seg. Ønsker alle forumister en riktig god jul[emoji4]

God morgen fra utenrikskantina. Alt har gått på skinner, Oslo Taxi var før tiden og innsjekk og sikkerhet gikk på minutter..

"Er det dere igjen" sier lounge-damene og kommer bort til oss med to glass sprudlende. "Egentlig ikke før 11.00, men hyggelig å ha dere her" Da får du nesten tårer i øyekroken. Hun sa hun kommer tilbake med påfyll om 15..

Artig å se reaksjonene til alle skjerf-gutta som har men familien i dag.

52FD90AA-4195-4BD2-93BC-C8C4338CADE0.jpeg

God morgen fra Kongsberg. Stille og rolig her i dag. Kona er på jobb og ungene purker og sover, noe de antagelig skal gjøre i mange timer. Til frokost i dag måtte jeg smake på årets sylteflesk og det ble som alltid fantastisk. *nam, nam*. Ellers skal jeg få laget noen småkaker i dag, også dette etter en eldgammel oppskrift som jeg tror kommer fra oldemor. Karamellpudding må også lages i dag til den store dagen i morgen.

Jeg må også til byen en snartur og få gjort noen ærender. Jeg må innom apoteket og fylle opp mitt eget lille lokale apotek her i heimen. Heldigvis er alle medisinene en må gå på etter transplantasjon enten på blå resept eller H-resept slik at det ikke koster noe. Jeg tenker jeg stikker til byen straks de åpner og i god tid før senteret omvandles til et galehus.

God morgen fra Oslo. Her blir det kveldsvakt i dag og dagvakt i morgen. Siden julaften er på lørdag er dette ekstra gunstig. Det virkelige taxameteret begynner ikke å rulle før etter kl 12, men man får likevel det vanlige lør/søndagstillegget. Ja når jeg snakker om det virkelige taxameteret snakker jeg om 133% av timelønn i tillegg etter kl 12 julaften. Sykehusene våre kan liksom ikke bare stenge ned pga jul, men man drifter vel på et minimum gjennom julehelga, dvs er vel i det store og det hele akutte ting som tas og man sender vel hjem de som kan sendes heimat.

Jaja jeg får vel rydde litt her i heimen, julegavene er jeg ferdige med.

Sykehusene våre kan liksom ikke bare stenge ned pga jul, men man drifter vel på et minimum gjennom julehelga, dvs er vel i det store og det hele akutte ting som tas og man sender vel hjem de som kan sendes heimat.

Ja sykehusene kan ikke bare stenge ned, men som du sier så er det kun akutte ting som taes i høytidene. Jeg tilbragte selv hele påsken på Riksen i år og der var det meget rolig. Jeg tror vi var 7 pasienter på avdelingen og kapasitet er rundt 25. Det er flott at du og andre stiller opp og jobber på julaften og ved andre høytider.

Morn fra Sandefjord. Junior er dypt fokusert i bygging og riving av duplo med tante så man kan lene seg tilbake med kaffe og forum. Retur til Bærum i ettermiddag og så får man vel finne ut av hva man skal spise de neste dagene. Tradisjonell (norsk) julemat står ikke like sterkt hos 2/3 av husholdningen så tror vi står over ribba da.

Biz til MIA ? Høres herlig ut :)

God morgen (formiddag) fra Bygdøy, her begynner roen å senke seg etter en intens, men veldig givende reise rundt i landet siste måneden, tror vi avrundet med stil i går kveld.
Fridøgn i Oslo skal nytes på best mulig måte, før Lufthansa tar oss ned til julefeiring i Munchen i morgen.

Biz til MIA ? Høres herlig ut :)
.

Nope, dette blir første transatlantiske monkey på mange år. Sabla god service og opplevde for første gang på SAS og bli tilkalt med navn. Ingen spørsmål om EBD og alle fem fikk gratis drekke.

Som jeg sier til Dragen, nesten koseligeres vip-behandling bak en å bli oversett foran.

18B2CA97-43BC-4E43-972C-4A3E96804D5F.jpeg

Nope, dette blir første transatlantiske monkey på mange år. Sabla god service og opplevde for første gang på SAS og bli tilkalt med navn. Ingen spørsmål om EBD og alle fem fikk gratis drekke.

Som jeg sier til Dragen, nesten koseligeres vip-behandling bak en å bli oversett foran.

Se der ja, man kan ha det ganske så ok i Monkey og. Blir litt hva man gjør det til tenker jeg. Men satser på at du er booka på en klasse som gir litt mer enn 200 poeng liksom... Billigste Go er ikke veldig attraktivt på den måten.

Se der ja, man kan ha det ganske så ok i Monkey og. Blir litt hva man gjør det til tenker jeg. Men satser på at du er booka på en klasse som gir litt mer enn 200 poeng liksom... Billigste Go er ikke veldig attraktivt på den måten.

Spot on. Forventningene er alt.. koser oss som pokker. Bare syv timer igjen.. Det var dessverre bare Go Pro igjen så jeg tror det er 6000 poeng + 25% og så ganger to på grunn av kampanjen til SAS. Hva det blir er uaktuelt for meg å regne ut uten en HP14 :p

God Lillejulaften fra Rio!

Har hatt noen flotte dager her og kommer gjerne tilbake hit. Glad for å oppleve strandlivet på Copacabana også et par dager uten regn. Nå fortsetter reisen enda mer sør før julefreden senker seg.

Ønsker alle en riktig fin ‘dagen-før-dagen’!

Attachments

• BAAAD24C-E693-4BDC-875B-04A47588BD96.jpeg
    BAAAD24C-E693-4BDC-875B-04A47588BD96.jpeg
    140.1 KB · Views: 145
  • 038A6ED1-B4C1-4332-9CC8-430D9277AB83.jpeg
    038A6ED1-B4C1-4332-9CC8-430D9277AB83.jpeg
    83.4 KB · Views: 147
  • 328A276B-6B8B-4499-B4A7-FBBDB4405A4D.jpeg
    328A276B-6B8B-4499-B4A7-FBBDB4405A4D.jpeg
    86.4 KB · Views: 21
  • 9B08BCE1-4D98-4695-B073-E48A41E4791B.jpeg
    9B08BCE1-4D98-4695-B073-E48A41E4791B.jpeg
    84.4 KB · Views: 24
Last edited:
God ettermiddag fra Forus,

Kun en liten tur innom jobben for å planlegge de første månedene med jobb og reising neste år.
Var innom bedriftslegen for noe vaksine påfyll som hadde utgått. Januar blir mye på reise også innlagt en uke til Pune i India for prosjekt oppfølging.
Men nå skeier jeg ut og tar julefri og ønsker alle Forumister en riktig God Jul sammen med sine nærmeste.

Hau hau .. Litt lenger nord enn der Sud skal er det -10 og sur prærievind. Heldigvis holdt det seg tørt, så ingen is, men det meldes om en del strømbrudd og trær som er blåst overende. Nå gjelder det bare å holde varmen.

Juleforberedelsene er i full gang. Ovnen skal få kjørt seg i dag. Jeg skal jobbe, men mistenker at det blir relativt rolig. Og det passer bra.

Kaffekoppen er ladet, og jeg har no varm gjærbakst på lur. Blir nok en bra dag så lenge vi ikke mister strømmen.

Du vet du fortsatt her jet-lag når du begynner på en godmorgen melding etter at EB har postet, men våkner 8,5 timer senere med en halvferdig melding på tlf som ligger slengt i senga. God morgen fra Hyatt Regency Indian wells. Satser på en morgentur til Joshua Tree NAT Park før bading i vansklier og lacy river.

Back