Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. En kaffekopp før kontoreringen starter i en lobby i sentrum. Så blir det frokostmøte på Grand Cafè. På vei hjem blir det en tur innom både sjømaten og polet på Vinderen. Skal rett og slett bli digg med helg.

God morgen fredag fra Bangkok.
Her går første pause oppe i kåken mot slutten etter en morgenrunde ved bassenget.
Klesvasken er hengt til tørk så nå tasser en ned til bassengområdet igjen.
Til kvelden blir det italiensk sammen med venner i ThongLor område.
Ellers tikket det inn en SMS fra Vinmonopolet som opplyste om at flaskene med Barolo som ble kjøpt på salg med 400kr i rabatt er klar for henting. Lurer på hvordan det skal la seg gjøre når jeg er her :D
Ha en strålende helg :)

God morgen fra Kongsberg.

I dag står diverse møter med NAV og sykehuset på tapetet. Ellers blir det vel å pakke litt før turen til Munchen i morgen. Litt styrete å reise med så mye forskjellige medsiner som jeg tar, men det ordner seg nok.

Noe stiv og støl etter gårsdagens trening med fysioterapeuten, men det ble en skikkelig bra økt så det er bra. Men jeg lurer på hvem som har funnet opp spinningssykler. Den personen skulle hatt i ræven. Takke meg til vanlig sykkel eller en vanlig ergometersykkel og ikke det spinninggreiene. Spinningssykling var en av postene på sirkeltreningen.

Morn fra Tønsberg. Tidligere oppe enn på lenge, men når jeg endelig får sove uforstyrret på natta så godtar jeg den byttehandelen.
Blir en tur på den lokale Menyen etterhvert for å se om jeg finner noe jeg kan kokkelere til middag, da jeg har greit med tid til slikt om dagen

Mornings. Ligger an til en rolig nok dag, til at det jeg kan logge av tidlig også trene litt. Må bare finne noe å kontre ymse mas fra revisorene først. Pizza i kveld, så deigen er alt lagt til heving. Ha en fin dag.

God morgen. Arbeidsdagen ble 30 min sen, men jeg fikk da trent styrke selv om viljen viste sterk motstand. Litt lyst til å smyge avgårde tidlig og ta en skitur. Vi får se hva vi får til.

God tidlig morgen fra MEX hvor torsdagens kveld/natt enda holder koken.

Så da er det vel bare å følge de lokale på hva enn de finner på og ta det deretter. Har en plan om turist busstur seinere i dag og mulig et landemerke jeg nylig fikk tips om.

God helg

FQTV

God fredag. Litt senere ankomst på kontoret i dag da det ble en intervalløkt på morgenkvisten. Greit å ha det unnagjort siden det blir et glass med en tidligere kollega etter jobb. Ha en bra dag.

Good morgen fra bortekontoret. Det var meeeget godt å komme hjem i går kveld - og dagen kunne ikke startet bedre: påskesteming i nabolaget, knitrende peis, nykvernet kaffe og alle fem til bords med nystekte pannekaker. 2000 meter i bassenget etter på gjorde heller ingenting.

Også ryktes det at det er fredag også? Jeg dævver.

FREDAG.jpg

Ummm .. fredag .... blir greit, det nå, kjenner jeg. Skal feires med et par dugelige biffer som ligger og koser seg i kjøleskapet.

Begynner så smått å lysne, pelsdotten er foret og mosjonert og nå går det i nattergaler og bombefly på radioen ... En stor kylling ligger i trykkokeren og skal bli bikkjemat og får etterhvert selskap av søtpoteter, spinat og gulerøtter. Som alltid har jeg et entusiastisk publikum. ;)

Superbowl weekend, så da får man vel sikre seg en stabel nygrillede kyllingvinger hos favorittkjøtthandleren på søndag. Men først må jeg komme meg gjennom arbeidsdagen.

God ettermiddag fra Jåttå,
Godt ut i arbeidsdagen som starter tidlig. Et times tid til så "evakuerer" jeg huset her ved Stadion til V. og forhaler over til vestsiden av halvøen.
Flott vintervær her i sørvest i dag. Det blir å underholde noen barnebarn i snøen i ettermiddag før mildværet kommer over helgen og alt det hvite forsvinner igjen.
I morgen blir det jobbing på Flymuseet igjen , forberedelser til å flytte fly over i ny-hallen.
Ha en fin helg når den kommer.

God morgen fra Boston. Her sitter vi med morgenkaffen og ser på hva vi skal bestille fra Panera Bread. Er ikke noen spøk når 2 kopper kaffe og et glass juice her på hotellet bikker USD50. Er dyrt å være fattig nordmann. :)

Forresten noen med tanker om tipsing på room service? Det er lagt inn 18% service charge. Tipser man i tillegg? Jeg har ikke turt annet.

Men nå skal vi bare slappe av og kose oss her. Hockey i morgen.

Ha en best fredag

Last edited:
God morgen fra Boston. Her sitter vi med morgenkaffen og ser på hva vi skal bestille fra Panera Bread. Er ikke noen spøk når 2 kopper kaffe og et glass juice her på hotellet bikker USD50. Er dyrt å være fattig nordmann. :)

Forresten noen med tanker om tipsing på room service? Det er lagt inn 18% service charge. Tipser man i tillegg? Jeg har ikke turt annet.

Ha en best fredag

Om det er lagt inn servicecharge så tipser man ikke. Står litt om det her https://www.washingtonian.com/2022/09/20/should-you-tip-on-top-of-a-restaurant-service-charge/ Servicechargen er ment som tips. God fredag fra Oslo - skal bartenderes litt i kveld, men blir ikke sånn kjempe seint så får tid til noen afterwork pils etter jeg er ferdig med det. Imens prokastinerer jeg på et bibliotek.

Last edited:

Ha en best fredag

Vanligvis er service charge(tips) kun inkludert på grupper over 6 pers, men det er en uting når det blir ført opp på regningen. Kaffe og juice på $50, da er du på dyrt hotell der de er vant til at folk sender regninga til andre og ikke bryr seg om slike bagateller.
Panera er en topp plass for de som betaler selv.

Om det er lagt inn servicecharge så tipser man ikke. Står litt om det her https://www.washingtonian.com/2022/09/20/should-you-tip-on-top-of-a-restaurant-service-charge/ Servicechargen er ment som tips.

Vanligvis er service charge(tips) kun inkludert på grupper over 6 pers, men det er en uting når det blir ført opp på regningen. Kaffe og juice på $50, da er du på dyrt hotell der de er vant til at folk sender regninga til andre og ikke bryr seg om slike bagateller.
Panera er en topp plass for de som betaler selv.

Takk for tips.

Ja, på restaurant tipser jeg stort sett aldri i tillegg til service charge med mindre det er superbra eller kelneren selv er spesielt hyggelig.

Men på room service følte jeg meg litt usikker på hva som var greia. Men basert på det jeg leser fra deg og Hypern tenker jeg at det uansett er greit å ikke legge til noe ekstra eller bare litt, for at personalet skal huske deg som en grepa kar.

Panera Bread synes jeg stort sett alltid er helt tipp topp lunch mat og til en helt akseptabel pris. Ikke nok med det, men bestillingsmaskinen ba ikke en gang om tips. Her borte har man jo begynt å be om 20-25% tips på Starbucks.

Back