Glad fredag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Kaffe og D2 er en utmerket kombinasjon…og snart sveiver Østlandsendingen i gang morgenen. Nok å gjøre før klokken 14 og dagens fysiske møte med en valgkomité. På vei hjem blir det en tur innom Sjømaten for fange dagens middag. Ha en best fredag!

Gjeeeesp fra Skogkanten. Tidlig oppe i dag da arvingene ble lovet ostesmørbrød siden det er fredag. Så er det hjemme.. Nei vent. Så er det laaang frokost å, tur i marka og litt fredagsshopping på Jacobs.

God morgen fra Kongsberg.

Godt å komme hjem igjen etter et par dager på Riksen. Formen kjennes fin ut heldigvis. Ikke de store tingene på programmet i dag. Blir nok mest avslapping og litt trim etterhvert. Litt sport er det vel også på TV'en som det kan være verdt å se på, blant annet utfor fra Kitzbuhl.

God morgen fra Hvalstad. Foreløpig går det i espresso og Mail. Et par Teamsmøter før kona og jeg stikker til Asker for lunsj. Dessuten må jeg finne ut av hvor jeg skal presse inn en løpetur i dag. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås, hvor det er høyt forbruk av kleenex og saltvannspray på minstemann, begge deler er selvfølgelig uhyre populært og foregår helt uten skrik og protester. Kun én strek på COVID-tester i går, så da har han vel klart å finne en helt vanlig forkjølelse innimellom all omikron-moroa.
Lite planer for helgen, kanskje man får tid til en flytur eller to i den virtuelle virkeligheten? VR-briller i Flight Sim er virkelig en annen verden enn å fly på gammeldags skjerm

Morn fra Kolsås, hvor det er høyt forbruk av kleenex og saltvannspray på minstemann, begge deler er selvfølgelig uhyre populært og foregår helt uten skrik og protester. Kun én strek på COVID-tester i går, så da har han vel klart å finne en helt vanlig forkjølelse innimellom all omikron-moroa.
Lite planer for helgen, kanskje man får tid til en flytur eller to i den virtuelle virkeligheten? VR-briller i Flight Sim er virkelig en annen verden enn å fly på gammeldags skjerm

Har lenge vurdert å skaffe meg en skikkelig gamingrig for å kunne ta unna Flight Simulator 2020. Har ikke spilt det der siden FS X i sin tid - og FS 2020 ser jo bare helt sinnsykt ut. Men så ser det jo ut til at det å kjøpe en pc som kan ta det der koster mer enn skjorta. Hardware er jo noe som koster mye om dagen for å si det sånn. Jævla kryptominere sier nå jeg, går ut over oss som vil bruke hardware til noe litt mer normal bruk...

Uansett god fredag fra OSlo - fridag før jeg jobber i morgen.Så har jo prinsessa bursdag og - 18 år har hun blitt. Uansett så vil jeg forbli republikaner på min hals.

Har lenge vurdert å skaffe meg en skikkelig gamingrig for å kunne ta unna Flight Simulator 2020. Har ikke spilt det der siden FS X i sin tid - og FS 2020 ser jo bare helt sinnsykt ut. Men så ser det jo ut til at det å kjøpe en pc som kan ta det der koster mer enn skjorta. Hardware er jo noe som koster mye om dagen for å si det sånn. Jævla kryptominere sier nå jeg, går ut over oss som vil bruke hardware til noe litt mer normal bruk...
Det er mulig å få noe kurant men du må nok opp på nærmere 15k, og det kun for maskinen... Hadde jeg tatt alle pengene jeg har brukt på PCen og utstyr, og puttet inn i PPL-timer, hadde jeg vært godt på vei til lappen...

God ettermiddag fra Prærien. Da er avdelingsmøte unnagjort. Få sjokkjobbe et par timer til før eldste arving og jeg skal finne ut om hotel Bristol er oppskrytt eller ikke. Så blir det å grue/manne seg opp til barnebursdag på søndag.

Jeg slipper å lure på når treningsturen skal legges inn i dag, var på skikurs med folk fra rekruttlandslaget i går kveld og vi kan vel slå fast at jeg ikke er noe rekruttemne. Lærerikt var det dog.

Det er mulig å få noe kurant men du må nok opp på nærmere 15k, og det kun for maskinen... Hadde jeg tatt alle pengene jeg har brukt på PCen og utstyr, og puttet inn i PPL-timer, hadde jeg vært godt på vei til lappen...

Vi har vel alle våre greier å bruke penger på som sikkert kunne blitt brukt på noe mer fornuftig.. Akkurat den er innafor!

Har lenge vurdert å skaffe meg en skikkelig gamingrig for å kunne ta unna Flight Simulator 2020. Har ikke spilt det der siden FS X i sin tid - og FS 2020 ser jo bare helt sinnsykt ut. Men så ser det jo ut til at det å kjøpe en pc som kan ta det der koster mer enn skjorta. Hardware er jo noe som koster mye om dagen for å si det sånn. Jævla kryptominere sier nå jeg, går ut over oss som vil bruke hardware til noe litt mer normal bruk... .

Få verdien av kryptoskiten opp igjen, så kan profitten avveie kostnaden .. På tide det snur nå. ;)

Har også lyst på en skikkelig FS2020 rigg, men det får nok vente til jeg pensjonerer meg.

Ja, g’morgen .. kuldegradene er tilbake men ser ikke ut til å bli noe nedbør denne gangen. Langhelg står for døren, så ikke helg før på mandag.

Politiet synger på radioen om at de er så ensomme ..

GOD FREDAG fra Bogotá!

Bogotá er landets desidert største by med sine ca,7,7 millioner innbyggere og befinner seg i sentrum av Colombia, på et platå i Andesfjellene(Bogotásletta) i en høyde av 2625 meter moh. Alt kort tid etter ankomst kjenner man hodepine som er symptom på høydesyke. Det er signal på at kroppen trenger tid for å omstille seg til nye omgivelser pga lavt oksygentrykk i store høyder. Rådet for det: gå sakte, hvil ofte, drikk nok væske. Unngå alkohol, koffein og for mye salt- og proteinholdig mat.

Bor på AC Marriott Hotel i `Zona T`som er et fotgjenger-vennlig område i det populære og alltid pulserende bydelen´Zona Rosa`med flust av trendy restauranter, kafeer, designerbutikker, kjøpesentre, barer og nattklubber. Deilig å kunne ta seg frem i området til fots slik at jeg slipper alt ´tjafset´med taxisjåførene.

Et av de store og litt eksklusive shopping-sentrene, Centro Comercial Andino, ligger rett over gaten. Der har de alt! På toppen finnes en mat-hall med masser av bra og billig mat til travle shoppere, ansatte og folk som jobber i de omkringliggende kontorbygningene. Grunnet Colombias voldelige historie med FARC-geriljaen og narkotika-kartellene(Pablo Escobar og Cali-kartellet) som ofte rammet sivile, blir alle bagger og vesker kontrollert for sprengstoff ved alle inngangspartiene til senteret. Her står pliktoppfyllende Golden retrievere med stoisk ro og sniffer. Disse hundene er så proffe at kontrollen tar mindre enn et sekund. Min bag med paperback bok, vannflaske og antibac var av ingen interesse:)

Ha en fin fredag!

Attachments

• IMG_4823.jpg
    IMG_4823.jpg
    134.2 KB · Views: 128
  • IMG_4820.jpg
    IMG_4820.jpg
    146.8 KB · Views: 126
  • IMG_4814.jpg
    IMG_4814.jpg
    135.8 KB · Views: 130
  • IMG_4812.jpg
    IMG_4812.jpg
    104 KB · Views: 128
GOD FREDAG fra Bogotá!

Har du fått drukket noe BBC enda da? Koste meg med det sist jeg var der i hvert fall.

God dag fra Lillestrøm. Har vært litt stress i dag med masse smått papirarbeid som har hopet seg litt opp mens jeg var i Frankrike. Når jeg har masse småoppgaver sånn, så føles det som om jeg har en sinna ilder inni hodet og for de rundt meg er jeg visst nok ekstra irriterende.

Men det gjør ikke noe. For nå er siste papir fyllt ut, en øl er åpnet og vi drar snart til OSL for å ta AF1775 tilbake igjen til Frankrike.

Ciao!

God ettermiddag fra kantinen på BGO. Lukter fortsatt ny bil her, og nesten ingen folk. Med andre ord veldig rolig.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Back