Gjensidige er ny SAS EuroBonus-partner

Kommer det der til norge blir det jubel! Hadde passet meg bra å få litt ekstra igjen for alt jeg betaler til Gjensidige...
 
Godt sagt AirbusTrond, hva med å gi mer poeng til de som flyr....

Jeg trenger 225 poeng for å passere en grense for å kunne tømme EB kontoen til null ( har forlengst forlatt EB ).

Herlig fant jeg ut her om dagen:spin. Hvert kjøp hos Inkmann ( billig blekk og laserpulver ) får jeg 500 poeng. Holder jeg kjøpet til en pulverkassett til kr 600får jeg mye mer poeng enn fly SAS til kr. 600 i Europa. Handler mye her i løpet av året og vil da selvfølgelig bestille en kassett av gangen dersom jeg fortsatt var EB medlem.. Men kona trenger litt for å nulle ut også...

Er ikke dette flyselskap ? :headbang
 
Er det noen som tror disse poengene kommer helt gratis og bidrar til et mer effektivt samfunn? :rolleyes:

Nei, men det belønner de som er lojale :)

Er ikke dette flyselskap ? :headbang

Jo, men det betyr ikke at man ikke kan samarbeide med andre bransjer ;) Ser man på USA som ligger foran oss på bonuspoeng frontet har man lenge fått poeng for alt mulig rart der, og bonusprogrammene har utviklet seg til en viktig inntekt- og finansieringskilde for flyselskapene
 
Lojalitet mellom kunde og leverandør

Joda, men her var det snakk om poeng i et flyselskaps lojalitetsprogram for å velge et bestemt forsikringsselskap.

Belønner flyselskapet deg for å være lojal mot forsikringsselskapet? Belønner forsikringsselskapet deg for å være lojal mot flyselskapet?
 
Kanskje endel her burde se hvordan bonus programmene fungerer i resten av verden.
At SAS endelig kommer etter er på tide.
Flott at man i teorien kan kjøpe forsikringer, og andre ting å så ende opp med en "gratis" flytur.
 
Kanskje endel her burde se hvordan bonus programmene fungerer i resten av verden.
At SAS endelig kommer etter er på tide.
Flott at man i teorien kan kjøpe forsikringer, og andre ting å så ende opp med en "gratis" flytur.

Lurer på hvilken økonomisk modell man benytter hvis man tror at man får en "gratis" flytur. :spin

Vil jeg ha en flytur så kjøper jeg en flytur, ikke forsikringer hos et forsikringsselskap. :headbang
 
Folk maa slutte aa ha et saa sort/hvitt-forhold til bonuspoeng. Naar Gjensidige tilbyr bonuspoeng til kunder som "melder overgang" fra andre selskap (eller nytegner), har de kjoept disse poengene av SAS EuroBonus. Hvor mange poeng og til hvilken pris, vites ikke, men aa automatisk anta at dette blir en kostnad som belastes kundene er selvsagt bare sproeyt og sludder. Den kostnaden kan f. eks. hentes fra Gjensidiges markedsfoeringsbudsjett, for det er jo nettopp det dette er: Markedsfoering.

Jeg har for oevrig saapass tro paa enkeltindivider at de evner aa vurdere hvilket forsikringstilbud som er best, uavhengig av om det gir poeng eller ei. Hvis ikke Gjensidige naar opp der, vil ikke 500 poeng (eller hvor mange poeng det naa er) til eller fra gjoere noen forskjell.

Jeg er i tillegg helt enig i de som sier at SAS EuroBonus ikke maa glemme aa beloenne de som faktisk flyr. For meg virker det litt som om de er litt for fokusert paa aa fly rundt til bedrifter og selge sine bonuspoeng, i stedet for aa gi passasjerer noen ekstra incentiver for aa fly med selskapet. Hjelper ikke med et rikt EuroBonus hvis moderselskapet gaar konkurs p.g.a. faa passasjerer og daarlig inntjening...
 
Lurer på hvilken økonomisk modell man benytter hvis man tror at man får en "gratis" flytur. :spin

Vil jeg ha en flytur så kjøper jeg en flytur, ikke forsikringer hos et forsikringsselskap. :headbang

Igjen.
Kanskje, spesielt AirbusTrond burde se hvordan disse programmene fungerer i resten av verden, og legge merke til "-" tegnene!

Hvis du synes det er så dumt at du hiver hodet i veggen av å få en flyreise etter x antall kjøp av forsikting, og eventuelle andre varer og tjenster så er jo det trist..
Jeg for min del tar imot slikt med glede.

Synes det er flott at også SAS ( endelig ) knytter til seg samarbeidspartnere hvor man kan opparbeide seg bonuspoeng.
Dette er positivt for alle. Håper det snart også kommer i Norge.
Men selvfølgelig, skal man ha en tur, og dette er den eneste turen på en stund.
Ja da kjøper man selvølgelig kun flybilletten.
 
Enkelt - Gjensidige ser fordelen av å knytte seg opp til SAS sin kundebase og er villig til å betale SAS for dette. De som ikke liker dette er vel ansatte hos konkurrenter av begge selskap...
 
Igjen.

Dette er positivt for alle..

Er det positivt for alle? :rolleyes: Dette innebærer selvsagt generelt dyrere forsikringer og dyrere flybilletter. Og ikke minst blir mindre oversiktlig for kundene, fordi det er enda flere parametre enn pris å forholde seg til. De som til syvende og sist betaler for dette er de som synes bonusprogram og tilleggstjenester som ikke har noe som helst med det opprinnelige produktet å gjøre er noe stort tøv, og derfor av prinsipp holder seg unna å bli fanget i et slikt system. De som tjener på det er selvsagt de som administrerer disse tilbudene. Og det er min oppriktige mening at deres arbeidsinnsats kunne vært satt inn andre steder. Det er min mening om saken. Men vi lever i et fritt samfunn - det må være lov å glede seg over å samle bonuspoeng ved å kjøpe en Gjensidige-forsikring. ^_^
 
Last edited:
Enkelt - Gjensidige ser fordelen av å knytte seg opp til SAS sin kundebase og er villig til å betale SAS for dette.

For Gjensidige sin del virker denne dealen grei. De er vel et relativt lite forsikringsselskap i Sverige, som betaler for å få eksponering mot SAS-kunder.

Det som undrer meg mer er at SAS ser ut til å dra inn veldig mye i et program som de har for å oppnå hovedsakelig en ting, å gjøre det lite attraktivt for de største flykundene deres å velge andre flyselskaper. Noen få poeng til kunder av et (mer eller mindre) tilfeldig forsikringsselskap gir kanskje noen kroner i kassa, men neppe mer lojale kunder.
 
Er det positivt for alle? :rolleyes: Dette innebærer selvsagt generelt dyrere forsikringer og dyrere flybilletter. Og ikke minst blir mindre oversiktlig for kundene, fordi det er enda flere parametre enn pris å forholde seg til. De som til syvende og sist betaler for dette er de som synes bonusprogram og tilleggstjenester som ikke har noe som helst med det opprinnelige produktet å gjøre er noe stort tøv, og derfor av prinsipp holder seg unna å bli fanget i et slikt system. De som tjener på det er selvsagt de som administrerer disse tilbudene. Og det er min oppriktige mening at deres arbeidsinnsats kunne vært satt inn andre steder. Det er min mening om saken. Men vi lever i et fritt samfunn - det må være lov å glede seg over å samle bonuspoengved å kjøpe en Gjensidige-forsikring. ^_^

Ja jeg mener dette er positivt for alle.
Fordi dette er noe Gjensidige betaler for til Eurobonus, i alle fall kostnadene Eurobonus har med dette.
Videre synes jeg det er tragisk at flyselskapenes bonus program får så mye uberettiget kritikk. Det finnes lojalitets programmer i alle bransjer, men dette er noe man aldri hører noe om. Ja det er kostnader knyttet til dette.
Men i alle bransjer ser man fordelen med å knytte kunder til seg.
Om dette bidrar til syvende å sist gjøre flybilletter dyrere tviler jeg sterkt på. Slik jeg har observert har prisene så å si sunket i gjennomsnittspris de siste årene. Dette samtidig som medlemsmassen har økt, i alle fall for Eurobonus.
 
Hvis Gjensidige og andre likesinnede bruker markedsføringsbudsjettene sine på å kjøpe EuroBonus-poeng fremfor å lønne frekke og salgskåte "fjernmarkedsførere" (eller hva dekknavnet for telefonselgere er denne uka) så gjerne for meg. ;)

Jeg er imidlertid redd for at dette er noe som kommer nye kunder tilgode, ikke de som er lojale. Lojalitet er noe bedrifter ikke vet å verdsette.
 
Back
Top