Gips og krykker på tur.

HS-TGA

ScanFlyer Blue
Gips og krykker på tur.

Da har jeg kommet meg hjem fra sykehus, hvor jeg har reparert min akilles som røk på fredag. Så nå er det krykker og gips på meg.

Siden jeg reiser til Firenze i slutten av neste uke, så har jeg nå noen spørsmål. Jeg har fått beskjed at gips må bli saget opp før jeg kommer ombord i fly med dette, men jeg skulle gjerne ha ordnet meg god plassering for benet og krykkene ombord, samt litt transport mellom gatene på FRA. Reiser med LH. Kan jeg ta kontakt med dem for å tilrettelegge reisen litt i forhold til min nåværende situasjon?

Re: Gips og krykker på tur.

Bestill assistanse hos Lufthansa per telefon.

I forhold til om du kan gå trapper eller ikke, er du enten kode
WCHR-Ramp - at du skal kunne gå opp en trapp ved egen hjelp/krykke eller
WCHS-Steps - at du trenger hjelp opp trappen
(antar du klarer å støtte deg inn i flyet og ikke trenger bæring inn til setet).

Jeg er ikke helsepersonell, men det er vel noe som heter transportgips eller flygips eller noe i den duren, som du bruker når du skal ut å fly, i forhold til trykket. Denne er vel ikke like stiv, såvidt jeg har forstått.

I følge EU-regler har du rett på assistanse fra ditt ankomssted på OSL, det være seg parkeringshus, Flytog eller curbside, til din transport videre fra Firenze. Dersom du klarer deg selv på OSL, pass likevel på under sjekk-inn at "rullestolkode" ligger inne i systemet, så det fanges opp når du lander på OSL.

Hvorvidt det lar seg gjøre å få til en god plassering i flyet, er jo en annen sak, setene er jo stort sett all the same intra-Europa, og nødutgang blir jo utelukket.

God tur og lykke til!

Back