• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Geiteryggen i dag 10.5

• Thread starter Thread starter PC
  • Start date Start date

PC

ScanFlyer Blue
Tok meg en tur til Geiteryggen i dag, og her er noe av jeg så.

c-172_ln-hog_ske_100505.jpg

bx_j32_ln-fac_ske_100505_2.jpg

bx_j32_ln-fac_ske_100505.jpg

ln-opp_ske_100505.jpg

ln-oap_ske_100505.jpg

gfk_c172_ln-asy_ske_100505.jpg

ln-kca_ln-alg_ske_100505.jpg

as350_ln-obp_ske_100505_2.jpg

as350_ln-obp_ske_100505.jpg

b206l_ln-obs_ske_100505.jpg

as350_b206l_ske_100505.jpg

Fint og artig å se at det er bevegelser på Geiteryggen.
Gjerne flere bilder derifra!

Jeg ble litt overrasket over å finne LN-KCA som hjulfly på et av bildene. Er ikke det et av sjøflyene i Kilen?

Ja, det var artig å se bilder fra Geiteryggen! Det er sjelden det kommer bilder av aktivitetene der, og det ligger akkurat litt for langt unna til at jeg "svipper" nedom.

EB: Ja, det er Coast Air som er teknisk operatør for Vildanden. Denim Air var til og med på besøk med F50 med logoen til Vildanden malt på flykroppen for et par år siden, men trakk seg pga vanskligheter med Bookingsystemet som visstnok bare godtok Euro som betaling.

GF: De siste årene er det bare Cessnaen LN-AEG som Grenland Flyklubb har hatt i Kilen. Det har også vært gul og svart Cub der, men den er privateid, (husker ikke reg.).
Flyklubben leide den for en del år siden.

Hilsen Frode!:hi2

Beklager at jeg ikke presiserte "Kilen" nærmere. Jeg mente faktisk Kilen sjøflyhavn ved Fornebu. Og det er vel faktisk der LN-AEG holder til nå. Flyklubben solgte den for noen få år siden. Og jeg mente LN-KCA holdt til der også?

Det Cub-sjøflyet som holder til nær riksvei 36, er vel LN-BFD?

GF:
Du har som vanlig rett - AEG var tidligere i Kilen, fikk så et opphold hos Grenland, og er nå tilbake i Kilen.

Såda, folkens, ingen grunn til panikk riktig ennå!!! KCA kommer når eier (mekaniker) får satt den på korrekt type understell, men han må jo først bli ferdig med å utføre sådan jobb for alle sjøflykundene sine.

Har mistanke om at BFD har vært tørr på føttene en god stund.

:D ;) :D

Back